Recenzie

Pardon, nezastihli sme vás /
Rozpad jednej obyčajnej rodiny

Patrik Ondrejech / Recenzie /

O tom, že finančná kríza v roku 2008 silne zasiahla aj bežných ľudí, sa vo filmoch, teda najmä tých komerčne najznámejších, veľmi nerozpráva. Táto 100-minútová snímka sonduje problémy rodiny Turnerovcov v neobyčajne náročnej situácii tak realisticky, ako to len ide. Režisér Ken Loach vytvoril sociálnu drámu, s ktorou sa dá ľahko stotožniť.

Terminátor: Temný osud /
Comeback trochu inak

Martin Zielosko / Recenzie /

Po zúfalom Terminátorovi: Genisys (2015) znel nápad oživovať pošramotenú značku ako úplne zbytočný. Keď však vyšlo na javo, že sa produkcie ujal železný James Cameron, réžiu zveril Timovi Millerovi zodpovednému za prvého Deadpoola a na pľac sa vráti spolu s Arnoldom Schwarezeneggerom aj Linda Hamilton, srdce fanúšika spozornelo. Dnes je v móde nadväzovať na klasické vydarené diely a ignorovať…

Amnestie /
Post-komunistický triler pre post-komunistickú generáciu

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Nežná revolúcia znamenala pre väčšinu obyvateľov Slovenska, ktorí sú dnes v strednom a vyššom veku, zásadný životný prelom. (Pokiaľ si ju ráčili všimnúť.) Zakrátko budú niektorí z nich oslavovať, iní si pripomenú jej 30. výročie. Je to už dosť na to, aby stihla vyrásť, dospieť a čiastočne reprodukovať ďalšia generácia. Ktorá si už revolúciu nemôže pamätať z vlastnej skúsenosti. Pre ktorú je to historický fakt.

Lillian /
Nemá odysea zabudnutým americkým snom

Ivan Rokošný / Recenzie /

Andreas Horvath je pomerne neznáme meno, aspoň čo sa týka kruhov hraného filmu. 51-ročný Rakúšan je skôr známejší ako spisovateľ, fotograf a v neposlednom rade dokumentarista. Po vyše pätnástke (väčšinou krátkometrážnych) dokumentov sa pustil aj do vôd fikcie. Rovnako ako v jeho predošlých dielach sa venuje kritike súčasnej spoločnosti, v ktorej často komentuje americkú kultúru. Jeho hraný debut Lillian nie je výnimkou. Pridanú hodnotu a zvýšený záujem priniesol producent filmu – jeho krajan a známy provokatér Ulrich Seidl.

BATAstories /
Motivačný medailón o prvom globalistovi a jeho vlastných aj nevlastných pohrobkoch

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Dostatočné množstvo faktografie, Kerekesov ľahká ruka, dynamický strih, exotické lokácie a šťastné vyznenie robia z BATAstories oddychovku na dlhé večery, ani nie tak v kine ako v domácom pohodlí. Americký sen platný v Česku a kdekoľvek. Príbeh úspešného kapitalistu, vizionára, priekopníka, budovateľa. Potrebujete pozitívny vzor? Tak sa motivujte.