Milosť /
Uskutočnenie nesplneného sna

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Vo svojich filmoch sa Jan Jakub Kolski rád racia do krajiny svojho detstva. Zápletku Milosti uvádza autobiografickými motívmi. Má ísť o príbeh jeho starých rodičov, usadených v dedine neďaleko Łódźe, u ktorých vyrastal. Kolského nezaujíma verné prerozprávanie historických udalostí. Uskutočňuje nesplnené sny. Svojej starej matere a prenesene všetkých, ktorí vo vojne a po nej prišli o blízkych a snažili sa zachovať si aspoň zvyšky dôstojnosti.

Národní třída /
Nahnevaný domorodec z pražského sídliska

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Vandamov otec umrel predčasne, ešte keď bol Vandam chlapec. Syn si do dospelosti preniesol zopár výchovných rád („buď tvrdý“ alebo „když něco posereš, dones jí kytku“) a trpkosti za oboch. Robí dvesto klikov denne, boxuje do vreca, večery trávi s kumpánmi v sídliskovej krčme Severka. Keď niekto podľa neho robí bordel – Vandamova definícia bordelu je veľmi pružná –, tak ho poučí o živote. Teda zmláti.

Dolemite Is My Name /
Eddie Murphy si napráva povesť

Petra K. Adamková / Recenzia /

Dolemite Is My Name je vydarenou biografickou komédiou o nevšednej postavičke jednej subkultúry. Eddie Murphy, Wesley Snipes a aj ich ďalší menej známi hereckí kolegovia sa vedome pohrávajú so zveličením stereotypov, no neskĺzavajú do paródie samých seba. Ukazujú sa v tom najlepšom komediálnom svetle.

Na nože /
Satirická pocta slávnym detektívom

Ján Janočko / Recenzia /

Nie celkom tradičnej detektívke sa dá čo-to vytknúť. Myslím si však, že stojí za to ju vidieť a určite je tak potrebné urobiť na veľkom plátne. Za celkovým výborným dojmom štýlovej kriminálky stojí najmä umný scenár. Zvraty v deji prekvapia a hoci sa na prvý pohľad zdá, že meno vraha je prezradené priskoro a veľké finále nebude mať čo ponúknuť, opak je pravdou.

I Am Mother /
Nedocenené, ale vydarené sci-fi

Michal Klembara / Recenzia /

Nenápadné austrálske sci-fi zažilo premiéru na Sundance Film Festivale už takmer pred rokom. V júni 2019 sa potom dostalo do celosvetovej distribúcie Netflixu a na plátnach kín sa neobjavilo ani doma. Trochu tak zapadlo v ostatnej bohatej ponuke a dobrú službu mu neurobil ani trailer Netflixu, ktorý snímku zbytočne vykresľoval ako jednoduchú, akčnú a hororovú.…

Zlatokopky /
Kríza striptérok

Martin Zielosko / Recenzia /

Ako pohľad do neľahkého sveta žien na okraji spoločnosti film obstojí. Vážnejší tón mu pristane. Nečakajte však nejaký premyslený striptérsky heist. Avšak priestor 110 minút mi príde vzhľadom k nekomplikovanému deju bez vedľajších vrstiev ako zbytočne veľkorysý.

The Two Popes /
Ambiciózny príbeh o výmene na Petrovom stolci

Ján Janočko / Recenzia /

Pamätáte si na ten moment, keď pápež Benedikt XVI. oznámil svoju rezignáciu? Jedna z najšokujúcejších chvíľ katolíckej cirkvi v posledných rokoch dostala svoje filmové spracovanie. Chytil sa ho streamovací gigant Netflix a veľa si od neho sľubuje. The Two Popes je drámou, ktorá prináša víziu scenáristu Anthonyho McCartena o tom, ako mohli vyzerať rozhovory medzi…

I Lost My Body /
Trochu morbídny príbeh

Patrícia Polakovičová / Recenzia /

J’ai perdu mon corps stavia dialógy do úzadia a sústreďuje sa na vizuálne prerozprávanie príbehu, hlavne keď sledujeme počínanie ruky. K jeho gradácii a napínavosti z veľkej časti prispieva aj soundtrack of Davida Levyho. V niektorých scénach budete lapať po dychu.

Portrét ženy v plameňoch /
Romanca zo zamlčanej histórie

Juraj Kovalčík / Recenzia /

V Portréte ženy v plameňoch sa stretáva historická lesbickoromantická dráma s témami rodovej rovnosti a možností umeleckého vyjadrenia v širšom spoločenskom kontexte. Otázky, čo sa môže a čo nemôže zobraziť a kto to môže zobraziť, sú aktuálne aj v súčasnosti. Dosiahli napríklad ženy režisérky vo filme rovnaké príležitosti ako muži? Sciamma podporuje hnutie 50/50, určite by k tomu mala čo povedať.