Recenzie

Calibre /
Plný nepríjemných pocitov

Michal Klembara / Recenzie /

Vyslovene škótskych filmov veľa nie je, ale Calibre k nim rozhodne patrí. Nakrúcal sa trochu v Glasgowe, ale hlavne v škótskej vysočine, hrajú v ňom škótski herci a nakrútil ho Škót Matt Palmer, pre ktorého to bol celovečerný debut. A hneď úspešný – na filmovom festivale v Edinburghu získal cenu pre najlepší britský film, čo…

Nikdy si tu nebol /
S kladivom do priepasti

Martin Zielosko / Recenzie /

Neohrozených borcov v kapucni vykonávajúcich násilný akt pomsty sme videli na plátne neúrekom. Máloktorý film však rozoberal psychológiu hlavnej postavy tak, ako to robí scenár z pera režisérky Lynne Ramsay. Rodáčka z Glasgowa má na konte znepokojivú rodinnú drámu Musíme si pohovoriť o Kevinovi (We need to talk about Kevin, 2011), ktorá mapovala neľahké dospievanie agresívneho potomka vyvrcholené…

Hotel Artemis /
Utopistická vízia, ktorá pokrivkáva

Ján Janočko / Recenzie /

Do kín prišiel Hotel Artemis, ktorý podľa obsadenia môže vyzerať ako príjemné nenápadné a pokojné letné osvieženie. Po tom, ako si film pozriete pochopíte, že tomu tak naozaj je. Problém však je, že by to malo byť úplne inak. Producent a scenárista Drew Pearce si môže dať čiarku za svoj režisérsky debut. Nie každý sa…

Jumanji: Vitajte v džungli /
Takmer miliardové prekvapenie minulého roka

Martin Zielosko / Recenzie /

V dobe notorického recyklovania scenárov nikoho neprekvapí, že prišlo na rad aj nadupané digi dobrodružstvo z 90. rokov v hlavnej úlohe s dnes už zosnulým Robinom Williamsom či pubertálnou Kirsten Dunst. Nové Jumanji sa však nestalo remakeom, ako by sa mohlo javiť, ale priamym pokračovaním nadväzujúcim na udalosti z roku 1996. Tajomná stolová hra s nič dobré veštiacimi zvukmi džungle sa rafinovane…

Tully /
Aké je materstvo?

Petra Adamková / Recenzie /

V januári mala Tully premiéru na Sundance, pár mesiacov ešte obiehala filmové festivaly a neskôr v máji, v júni, ale aj počas júla sa postupne dostávala do bežnej kinodistribúcie – napríklad v západnej a severnej Európe, k našim poľským susedom, no u nás snímka také šťastie nemala.

Parralel /
Vysoké konceptó, hlboký pád, nevyhnutná amnézia

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Tridsiatnik z Čiech, žijúci na Slovensku, si vymyslel aronofsko-nolanovskú zápletku, ktorú sa podujal realizovať s rozpočtom milión korún (círka). S prispôsobenými očakávaniami ma vlastne pobavilo zistenie, že keď neskoršieho Nolana alebo fontánovského Aronofského zbavíte dobrej kamery, vizuálneho kúzla, ich storky sú v jadre banálne a patetické báchorky, preklady biblie do postmoderného jazyka.