Recenzia

Severan /
V kinách sa neohrial

Martin Zielosko / Recenzia /

Mystická cesta surového bojovníka srdnato kráčajúceho za svojím osudom v starodávnej dánskej legende o Amlethovi oslovila temného vizionára, režiséra Roberta Eggersa. Autorsky silný filmový tvorca je známy svojim netradičným prístupom k historickým látkam. Miluje folklór dávnych čias opradených nákazlivou dávkou tajomna. Stredoveký príbeh o Čarodejnici (The Witch, 2015) zo Severnej Ameriky predal divákom s takou uhrančivou intenzitou,…

Drive My Car /
Film, udalosť, zážitok

Róbert Humeník / Recenzia /

Ako hovorí postava Soni v Ujovi Váňovi: čo môžeme robiť, musíme žiť svoje životy. Obohaťte si ten váš o celuloidové stelesnenie excelencie. Tento export z krajiny vychádzajúceho slnka patrí na piedestál filmovej tvorby.

Film roka /
Film o filme... o filme

Ivan Rokošný / Recenzia /

Argentínske duo Cohn-Duprat, u nás známe najmä koprodukčným filmom Vážený občan z roku 2016, kde sa nevyhli kritike popkultúry, prinášajú do kinosál svieži závan španielskeho humoru a temperamentnosti v podobe veľmi zvláštne poňatého kúsku Film roka (v anglickom origináli Official Competition). Ako už z názvu vyplýva, môže naozaj prekvapiť a nájsť si cestu k širokej filmovej verejnosti. Veď film s takýmto názvom predsa…

The Takedown /
Francúzski Bad Boys v biednej kvalite

Róbert Humeník / Recenzia /

Niekto tu síce tu a tam vystrelí, no prestrelky prakticky nejestvujú. Scenár si (in)kompetentní nechali prichystať niekým, kto sa zasekol v rokoch osemdesiatych, keďže je tu prítomné každé jedno mysliteľné klišé krimi-komediálnej sféry. Ak vám do polky deja nedopne, ako to dopadne, nemáte toho asi nakukaného práve veľa.

Apollo 10 1/2: A Space Age Adventure /
Ľúbostný list 60. rokom

Róbert Humeník / Recenzia /

Richard Linklater už nikomu nemusí dokazovať, aký precízny režisér a kreatívny scenárista je. Za všetko hovorí romantická konverzačná trilógia, skladajúca sa z kúskov Before Sunrise (1995), Before Sunset (2004) a Before Midnight (2013). Že ide o tvorcu so skutočným autorským cítením potvrdzuje i 12 rokov točené Boyhood (2014). V Apollo 10 ½ sa nám rozhodol priblížiť historický okamih pristátia na Mesiaci…

Doctor Strange v mnohovesmíre šialenstva /
Prelom v Marvel univerze

Ján Janočko / Recenzia /

Najnovší marvelovský film bude mať zrejme veľa negatívnych ohlasov: kvôli žánrovému posunu, svojskému scenáru, nepochopeniu pre nedostupný seriál WandaVision či pocitu, že potenciál multiverza bol nevyužitý. Oproti dávke originality, chuti experimentovať, zábavnosti a mnohým ďalším detailom, som však ochotný všetky nedostatky prehliadnuť. Strange predsa musí byť aj trochu čudný, nie?

Moonshot /
Romantika vo vesmíre

Róbert Humeník / Recenzia /

Poctivá romantika s prímesou sci-fi, vtipným podtónom a aktuálnym spoločenským problémom ako bonusom. Málo, myslíte? V tom prípade hľadajte inde. Ak však máte slabosť pre daný žáner, radi sa pri filme sentimentálne dojímate a pritom sa občas chcete aj od srdca zasmiať, Moonshot je tým pravým orechovým.

The Shadow in My Eye /
Naturalistické vyobrazenie historickej tragédie

Róbert Humeník / Recenzia /

The Shadow in My Eye nie je do detailu vyleštený vojnovo-historický meisterstück ako napríklad Schindlerov zoznam lebo Pianista. Napriek tomu je to titul, ktorý sa bez diskusie oplatí vidieť, špeciálne vhodný pre milovníkov histórie, naturalizmu a reálií druhej svetovej vojny. Sú kúsky, ktoré by bolo dobré vidieť, a potom sú kúsky, aké by sa vidieť mali. Tento rozhodne patrí do druhej menovanej kategórie

All the Old Knives /
Poctivo nakrútená rutina

Róbert Humeník / Recenzia /

All the Old Knives by som odporúčal milovníkom daného žánru – na jedno pozretie je viac než fajn. Vhodný je i na daždivé popoludnie, keď má človek chuť uvariť si horúci nápoj, schúliť sa do deky a niečo si zapnúť, no nevie sa rozhodnúť, čo by to „niečo“ malo byť.

Stop-Zemlia /
Citlivý pohľad na ukrajinskú mládež

Ján Janočko / Recenzia /

top-Zemlja nie je pre každého, dokonca si dovolím povedať, že film väčšine ľudí nesadne. Potrebuje totiž vnímavého a otvoreného diváka, ktorý si miesto predsudkov vezme čas a priestor na premýšľanie a hodnotenie toho, čo mu režisérka Kateryna Gornostai ponúka.