Recenzia

Jurský svet: Nadvláda /
Silený finiš éry dinosaurov

Martin Zielosko / Recenzia /

Do dinosaurej frančízy vracajúci sa režisér Colin Trevorrow nám práve zodpovedal otázku, dokedy sa dá scenáristicky parazitovať na legendárnom filmovom míľniku Stevena Spielberga. Trevorrow vykradol do najmenších detailov premyslený Jurský park (1993) už v prvom dieli nadstavenej trilógie Jurský svet (2015). Nečakaný, vyše pol druha miliardový zisk však potvrdil funkčnosť konceptu okatého plagiátu zasadeného do moderného…

Okupácia /
Po divadle radšej rovno domov

Ján Janočko / Recenzia /

Zaujímavý český počin nie je typickou komédiou. Svojou temnotou skrýva okrem čierneho humoru aj kus drámy. Niekomu sa možno vrátia aj spomienky na bývalý režim, ťažko však povedať, či je práve Okupace svedectvom doby.

Iná svorka /
Je krv naozaj hustejšia než voda?

Róbert Humeník / Recenzia /

Slovenským tvorcom by nezaškodilo spolupracovať s našimi južnými susedmi častejšie. Ak by totiž dopadol každý projekt iba z polovice tak uspokojujúco ako Iná svorka, slovenský divák by mal byť na čo hrdý – hoci väčší podiel výroby leží na pleciach našich susedov.

Severan /
V kinách sa neohrial

Martin Zielosko / Recenzia /

Mystická cesta surového bojovníka srdnato kráčajúceho za svojím osudom v starodávnej dánskej legende o Amlethovi oslovila temného vizionára, režiséra Roberta Eggersa. Autorsky silný filmový tvorca je známy svojim netradičným prístupom k historickým látkam. Miluje folklór dávnych čias opradených nákazlivou dávkou tajomna. Stredoveký príbeh o Čarodejnici (The Witch, 2015) zo Severnej Ameriky predal divákom s takou uhrančivou intenzitou,…

Drive My Car /
Film, udalosť, zážitok

Róbert Humeník / Recenzia /

Ako hovorí postava Soni v Ujovi Váňovi: čo môžeme robiť, musíme žiť svoje životy. Obohaťte si ten váš o celuloidové stelesnenie excelencie. Tento export z krajiny vychádzajúceho slnka patrí na piedestál filmovej tvorby.

Film roka /
Film o filme... o filme

Ivan Rokošný / Recenzia /

Argentínske duo Cohn-Duprat, u nás známe najmä koprodukčným filmom Vážený občan z roku 2016, kde sa nevyhli kritike popkultúry, prinášajú do kinosál svieži závan španielskeho humoru a temperamentnosti v podobe veľmi zvláštne poňatého kúsku Film roka (v anglickom origináli Official Competition). Ako už z názvu vyplýva, môže naozaj prekvapiť a nájsť si cestu k širokej filmovej verejnosti. Veď film s takýmto názvom predsa…

The Takedown /
Francúzski Bad Boys v biednej kvalite

Róbert Humeník / Recenzia /

Niekto tu síce tu a tam vystrelí, no prestrelky prakticky nejestvujú. Scenár si (in)kompetentní nechali prichystať niekým, kto sa zasekol v rokoch osemdesiatych, keďže je tu prítomné každé jedno mysliteľné klišé krimi-komediálnej sféry. Ak vám do polky deja nedopne, ako to dopadne, nemáte toho asi nakukaného práve veľa.