Recenzie

Svetozár Stračina /
Barabáš netradične portrétuje. Tradične

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Vo Svetozárovi Stračinovi Barabáš vytvoril zdvorilý portrét zaslúžilého hudobného umelca. Rozpory neignoruje, ani ich nezdôrazňuje. Spomenie ich, lebo mu záleží na komplexnosti a celistvom pohľade na život význačnej osobnosti. Pokračuje tak v línii „zaobaľujúcich“ životopisných dokumentov z posledných rokov, akými boli napríklad Lančaričov Válek alebo Nvotov Inde o Alexovi Mlynárčikovi (oba 2018). Legitímne. A trochu profesorské.

See You Yesterday /

Michal Klembara / Recenzie /

See You Yesterday je pripomenutím toho, že boj afro-američanov za občianske práva ešte neskončil, čo je síce iná tradícia než z akej vychádza science-fiction v našom kultúrnom priestore (boj proti fašizmu), ale stále je to funkčné. 

Deväťdesiate /
Kto vtedy nevyrastal, nech sa páči hustý sampel

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Z režijného debutu Jonaha Hilla presakuje, priam sa rozlieva atmosféra 90. rokov. Všetky atribúty, artefakty, situácie, na ktoré si spomeniete. Utopeniu sa v nostalgii zabraňujú humor, svižné tempo a striedma stopáž (85 minút). A keďže dospievanie je všeobecný fenomén, nemyslím si, že dnešní tínedžeri alebo tí diváci, ktorí si tútu fázu odbili pred poslednou dekádou 20. storočia, by mali problém pochopiť, o čo ide.

Diego Maradona /
Sláva nie je zadarmo

Michal Horváth / Recenzie /

Životopis Diega Maradonu je poctivo odmakaná práca a jednoznačne najpôsobivejší životopis za veľmi dlhú dobu. Ponúka skvelý pohľad na to, čo stojí za všetkou tou slávou a pozlátkom. Či už ste futbalový fanúšik, alebo nie, baviť sa jednoznačne budete.

Slnovrat /
Originálny autorský horor

Michal Horváth / Recenzie /

Slnovrat je zatiaľ najväčším hororovým prekvapením roka. Je to audiovizuálne prekrásny výlet do Škandinávie. Pokiaľ hľadáte originálny horor, ktorý nebude strašidelný ľakačkami, ale skôr atmosférou a jednotlivými udalosťami, mohlo by sa vám to páčiť.

Loli paradička /
Co ci ja znam

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Rodinný produkt firmy Staviarsky (réžia a scenár syn a otec, hudba otec, strih syn a druhý syn, produkcia dcéra) námetovo nadväzuje na Ružové sny (1976) Dušana Hanáka. Lásku Rómky a Neróma však zasadzuje do prostredia východného Slovenska (Prešov a okolie) a do žánru romantickej komédie.

The Wandering Earth /
Čínsky vesmírny epos

Michal Klembara / Recenzie /

Na prvé počutie je to možno trochu prekvapivá informácia, ale v Číne sa v rámci filmu science-fiction veľmi nevenujú. Zameriavali sa na iné žánre. Aj preto bola produkcia snímky The Wandering Earth špecifická a v mnohom problematická. Jedno je však isté, Číňania sa chceli ukázať v čo najlepšom svetle. Ako námet poslúžila poviedka aj na…