Recenzia

Čierny telefón /
Telefonát zo záhrobia

Anna Lazor / Recenzia /

Čierny telefón manévruje na hraniciach detektívky a mystického trileru s hororovými prvkami. Vyšliapaná žánrová cestička v Čiernom telefóne sa začne stáčať, keď režisér upriami pozornosť na motív nadprirodzených schopností detí.

Všetko, všade, naraz /
Prekvapivé, ale inak

Michal Klembara / Recenzia /

Multiverzá, v súčasnosti populárne napríklad v komiksových filmoch, osobne nemám veľmi rád. Idea, že naše akokoľvek malé rozhodnutie vytvára nový paralelný vesmír, dáva našim činom a nám samým príliš veľkú dôležitosť. Môžu však poslúžiť ako dobrý odrazový mostík. A práve snímka Všetko, všade, naraz (Everything Everywhere All at Once) využíva multiverzum naozaj funkčne, aby vyrozprávala…

Bullet Train /
Keď sa smola lepí na päty

Martin Zielosko / Recenzia /

Na zľahka bizarný štýl rozprávania si zo začiatku budete chvíľu zvykať, no keď vás pohltí, necháte sa ním unášať až do konečnej stanice. Vyhliadková trasa trvajúca 126 minút má potenciál baviť diváka od začiatku do konca.

Spiderhead /
Sci-fi, ktoré mohlo byť naozaj dobré

Romana Otočková / Recenzia /

Traduje sa taký všeobecný úzus, že ak nechcete zažívať sklamanie, mali by ste prehodnocovať svoje očakávania, aby nenastal tvrdý stret s realitou. Tá býva totiž viac-menej vždy vzdialená a málokedy potešujúcim spôsobom. Spiderhead, tváriaci sa ako ambiciózne sci-fi s hviezdnym obsadením a veľmi schopným režisérom (Joseph Kosinski), jednoznačne vyčnieva z ponuky priemerných stratočasových filmov na Netflixe. Bohužiaľ po stlačení…

Muréna /
Rodičov si nevyberieme

Karin Kissová / Recenzia /

Filmový debut chorvátskej režisérky Antonety Alamat Kusijanović má príjemné tempo a napriek príležitostnej strnulosti či pomalosti, oceňujem priamosť, s akou sa vrhá na presné vykreslenie charakterov a vnútorného konfliktu.

Veľa šťastia, pán Veľký /
Nikdy nie je neskoro na rozkoš

Róbert Humeník / Recenzia /

Postaršia žena nervózne obstáva v hotelovej izbe. Prestrih na mladíka vychutnávajúceho kávu v podniku. Ešte niekoľko takýchto expozičných striedaní dvoch scén až sa ozve klopanie na dvere onej izby. Žena otvára dvere. V nich stojí spomínaný mladík. Takýmto štýlom uvádza režisérka Sophie Hyde diváka do sviežej, nehanblivej konverzačky o sexe, láske, vzťahoch, rodine, túžbe, a očakávaní – skrátka o živote ako…