Recenzia

I Lost My Body /
Trochu morbídny príbeh

Patrícia Polakovičová / Recenzia /

J’ai perdu mon corps stavia dialógy do úzadia a sústreďuje sa na vizuálne prerozprávanie príbehu, hlavne keď sledujeme počínanie ruky. K jeho gradácii a napínavosti z veľkej časti prispieva aj soundtrack of Davida Levyho. V niektorých scénach budete lapať po dychu.

Portrét ženy v plameňoch /
Romanca zo zamlčanej histórie

Juraj Kovalčík / Recenzia /

V Portréte ženy v plameňoch sa stretáva historická lesbickoromantická dráma s témami rodovej rovnosti a možností umeleckého vyjadrenia v širšom spoločenskom kontexte. Otázky, čo sa môže a čo nemôže zobraziť a kto to môže zobraziť, sú aktuálne aj v súčasnosti. Dosiahli napríklad ženy režisérky vo filme rovnaké príležitosti ako muži? Sciamma podporuje hnutie 50/50, určite by k tomu mala čo povedať.

The King /
Kráľovsky dobrý Timothée Chalamet

Michal Horváth / Recenzia /

The King je poctivá historická dráma so skvelým hlavným hrdinom a ešte lepším antagonistom. Jej pomalšie tempo plne vynahradia dobre prepracované postavy, dobová výprava a finálna bojová scéna. Keďže ide o adaptáciu Shakespearových hier Henry IV. a Henry V., historickú presnosť nemá zmysel rozoberať.

Last Christmas /
Srdcová záležitosť

Martin Zielosko / Recenzia /

Tesne pred smrťou speváka Georgea Michaela dostala britská herečka Emma Thompson súhlas napísať na motívy jeho najslávnejšej vianočnej piesne scenár k celovečernému filmu. A ako bonus je film prešpikovaný jeho najväčšími hitmi. Hlavnou hrdinkou je nespratná Kate, ktorej vdýchla dávku svojej typickej neodolateľnej roztomilosti herečka Emilia Clarke. Jej život sa po vážnej chorobe otočil úplne na…

Voda čo ma drží nad vodou /
Malé letargické stroskotanie

Juraj Kovalčík / Recenzia /

„Film o najväčšej legende (česko)slovenskej poetickej scény – Jozefovi Urbanovi,“ uvádza distribútor. Podobné hyperboly bývajú varovným znamením. Platí to aj v tomto prípade. Ak bol Jozef Urban taký talentovaný umelec, ako ho vidia jeho pozostalí zvolenskí priatelia, zatrhol by im túto prvoplánovú, poloamatérsku a nevkusnú „poctu“ v zárodku. Aby nestrápnili seba ani jeho.

The Irishman /
Takéto filmy sa dnes už netočia

Michal Horváth / Recenzia /

Martin Scorsese si to nakrútil presne podľa seba, podobne ako aj Tarantino. Zavolal si na pomoc herecké legendy, ktoré sám pomohol stvoriť. Výsledkom je skvelý gangsterský film, s famóznymi hereckými výkonmi, ktorý stojí a padá na oldschoolovom prístupe režiséra.

Vlastníci /
Svieži český zjav v našich kinách

Ján Janočko / Recenzia /

Že Česi vedia robiť komédie, to ste už asi počuli. Že im to v posledných rokoch príliš nejde, ste možno počuli tiež. Vlastníci sú projektom Jiřího Havelku, ktorý scenár filmu písal spolu so scenárom k divadelnej hre. V priebehu hodiny a pol sa divák stretne s vlastníkmi bytov v jednom bytovom dome. Môže to byť hociktorý bytový dom v Českej republike, v hociktorom meste. A môže to byť hociktorá schôdza.

Malá ríša /
Maličký film

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Z Malej ríše napriek zahraničnej koprodukcii kričí miestna malosť. Vedenie príbehu a dialógov núti niektorých hercov prehrávať, iní akoby mali problém uveriť, čo ich postava stvára (napríklad Lachlan Nieboer v hlavnej úlohe). Režijné riešenia Petra Magáta, debutanta v celovečernom filme, sú tuctové ako jeho komparz. Našťastie, slovenskí diváci sa o tom poväčšine sami nedozvedia. A zahraniční už vôbec.