Recenzie

Oni a Silvio /
Kto koho potrebuje viac?

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Zrejme najúspešnejší taliansky režisér súčasnosti Paolo Sorrentino (Veľká nádhera, Mladosť) sa už v minulosti venoval politickému prostrediu svojej domoviny. Božský (Il divo) z roku 2008 rozprával o významnom kresťanskom demokratovi Giuliovi Andreottim, sedemnásobnom premiérovi. Kým Andreotti mal v čase vzniku biografického filmu aktívnu kariéru a život prakticky za sebou, novinka Oni a Silvio sa venuje činiteľovi, ktorý ešte nepovedal posledné slovo. Silvia Berlusconiho nezastavil ani zákaz držania verejného postu, ktorý mal trvať aj v tomto roku.

Dragged Across Concrete /
Sánkou cez obrubník

Martin Zielosko / Recenzie /

Dragged Across Concrete žije vďaka skúsenému a talentovanému S. Craigovi Zahlerovi skutočnými postavami, ktoré bojujú za svoje ciele do posledného ťažko lapaného nádychu. A kto to dotiahne do víťazného konca, ak vôbec niekto, je prinajmenšom neľahké odhadovať. Takýchto filmov je pramálo a o to sú cennejšie.

Sklenená izba /
Sme pripravení žiť vo svetle?

Martin Zielosko / Recenzie /

Sklenená izba naplnená svetlom predstavuje nádej v ozajstnú lásku, ktorá nás má skutočne rozžiariť. Možno sú tieto myšlienky príliš uviaznuté pod nánosom historických udalostí dramatizujúcich nešťastný príbeh dvoch žien. A pri tom k odhaleniu týchto základných pilierov diela postačí len trocha jemnocitu.

Punk je hned /
Zemiaková medaila za autenticitu života na okraji

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Hlavného hrdinu Šlauka založil na svojom kamarátovi a nehanbí sa ukázať alebo nechať zaznieť nič zo šerednosti jeho spôsobu života. Ako ostatní, aj Pavol Kovačovský v hlavnej úlohe je neherec, svoju postavu si odžil a odžíva, nadáva, ako mu v Stupave huba narástla. Juraj Gerža, vo filme invalidný drogový díler s nenapodobiteľnou výslovnosťou, sa nedožil premiéry, zomrel po autonehode. Akoby upozornenie zo skutočného života, aké efemérne sú vyobrazené ľudské existencie.

Dobrá smrť /
O slobode odísť

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Ak chcel Tomáš Krupa obhájiť možnosť jednotlivca rozhodnúť o tom, akým spôsobom odísť zo sveta, urobil to veľmi dobre. (Z jeho vyjadrení je jasné, že je pro-choice.). Jeho film totiž Janette doslovne neobhajuje, necháva ju hovoriť za seba, snaží sa ukázať, aký je jej svet a aká je ona. Nepodceňuje divákov, používa obrazové metafory a štylizovanú kameru.

Mrazivá pomsta /
Opakovane pluhom proti mafii

Martin Zielosko / Recenzie /

Hans Petter Molland zopakoval svoj severský vtip s o niečo lepšími výrazovými prostriedkami a prepašoval do neho o čosi viac podnetov na premýšľanie. Vo výsledku je to však, rovnako ako na prvýkrát, stále tá oddychová gangsterka, ktorú nemožno brať príliš vážne.

Captain Marvel /
Prvý celovečerný film MCU s hlavnou ženskou postavou

Ján Janočko / Recenzie /

Ešte skôr než do našich kín zamieri snímka Avengers: Endgame, ktorá sľubuje rozhodujúcu bitku o všetko, prišiel do kín film Captain Marvel. Prvýkrát je v tejto komixovej sérii hlavnou hrdinkou žena, prvýkrát sa dej filmu odohráva v 90-tych rokoch minulého storočia. Predstaviť ďalšieho hrdinu chcelo štúdio najmä preto, aby sa mohli schopnosti tejto superženy prejaviť naplno práve v nasledujúcej tímovej akcii.