Recenzia

Biely, biely deň /
Chlap. Otec. Dedo. Policajt. Vdovec

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Čím menej sa v Bielom, bielom dni rozpráva, tým viac významu poskytujú obrazy, hudba, zvuky prostredia. Bežné úkony, zobrazované po väčšinu filmu, v sebe skrývajú výbušné emócie. Pokiaľ ste im ochotní venovať pozornosť, záver vám prinesie emocionálne naplnenie. Príklad, že trúchlenie za milovanou osobou nemusí obsahovať iba bolesť zo straty, ale aj radosť z toho, že ste vôbec mohli spolu byť.

Spenser Confidential /
Príjemná krimi jednohubka

Ján Janočko / Recenzia /

Wahlbergovi hlavná úloha veľmi dobre sedí, človek sa pri filme aj zasmeje, ani ho neurazí a tých pár negatívnych momentov môžeme odpustiť. Ak by mal film pokračovanie, tvorcovia by mali na čom stavať a fanúšikovia tohto žánru by sa určite potešili.

V sieti /
O čom pokecáme?

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Vo filme V sieti obaja tvorcovia synergicky spájajú svoje tvorivé metódy a angažovanosť. Natáčaniu predchádzal experiment, súčasť osvetového projektu, pri ktorom vytvorili na sociálnej sieti fiktívny profil 12-ročného dievčaťa. Za 5 hodín naň zareagovalo 83 mužov vo veku od 23 do 63 rokov, „v drvivej väčšine s explicitnými výzvami na spoločnú masturbáciu pomocou videohovoru“ (Hypermarket Film). Chalupová s Klusákom sa rozhodli, že toto je téma na celovečerný film.

Judy /
Hollywood bolí. Najmä deti.

Jakub Zaťovič / Recenzia /

Israel Kamakawiwoʻole. Nebohý Havajčan s ukulele, ktorý vyzerá ako pôdorys Dwayna Johnsona, nám o druhej ráno na svadbách nežným hláskom spieva Somewhere Over The Rainbow. No prvou interpretkou tejto príjemnej odrhovačky bola Judy Garland – roztomilý hollywoodsky produkt s copíkmi. Film Judy je o jej krátkej sláve a tvrdom páde. A ešte je aj dôkazom…

Zažiť to znovu /
Láska sa nedá nasimulovať

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Zažiť to znovu zdarne prepája žánrové prvky romantiky s kritikou retrománie aj naháňania sa za novotami a večnou mladosťou. Nicolas Bedos vo svojom príbehu doluje hodnoty, na ktorých sa oplatí stavať a udržiavať zmysluplný partnerský vzťah. A robí to s nezvyčajnou dávkou (francúzskeho) vtipu a šarmu.

Maják /
Klaustrofobická balada pre náročných

Martin Zielosko / Recenzia /

Eggersova umelecká jazda naprieč významami a podobenstvami, v ktorej priam cítite ťaživú bezvýchodiskovosť situácie spolu s hrdinami, vám nedá vydýchnuť. Mysteriózne prvky dodávajú Majáku hororový rozmer a robia z neho ďalší nezávislý hit štúdia A24, ktoré má, zdá sa, patent na zaujímavé filmové látky. Ak ste zvedaví, čo urobí dlhodobý pobyt na opustenom ostrove s dvoma uzavretými mužmi, ktorí úpenlivo strážia svoje tajomstvá, choďte do toho. Mučivý zvuk majáka len tak z hlavy nedostanete.

Matthias a Maxime /
Viac než najlepší priatelia?

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Matthias a Maxime vypovedá o nevypovedaných citoch medzi dvoma mladými mužmi. Dráma sa odohráva vnútri, navonok sa prediera s ťažkosťami, hroziac extra dávkou bolesti. Pre Dolana niečo ako domáca pôda. Bez (nadbytočného) predvádzania sa investuje nemalé umelecké schopnosti v prospech zobrazenia vnútorného sveta svojich zraniteľných hrdinov.

1917 /
Prvá svetová vojna pre videohernú generáciu

Ivan Rokošný / Recenzia /

Ako zarytý pacifista sa pri vojnových filmoch často zamýšľam nad tragickým osudom všetkých zúčastnených ako aj celkovou absurditou konfliktov a vkladám to do kontextu sledovaného filmu. Z tohto pohľadu 1917 spĺňa všetky očakávania i funkcie. Ponúka akciu, napätie, zdravú kritiku i zopár prekvapujúcich momentov, ktoré by ste od takého priamočiareho filmu možno neočakávali. No a keď k tomu pripočítam výborné obrazové spracovanie frontu 1. svetovej vojny i dramatickú hudbu, ktorá sedí ako riť na šerbeľ, 1917 je jeden veľký kinozážitok.

Bombshell /
Niečo za niečo

Martin Zielosko / Recenzia /

Randolphov scenár končí sympatickým posolstvom a núti človeka k zamysleniu. Koľko podobných zvrhlíkov by skončilo nepotrestaných nebyť prvotnej odvahy postaviť sa im? Bombshell dokázal ponúknuť pohľad, ktorý nepôsobí prehnane feministicky, čo je vzhľadom na tému malým víťazstvom.

Slušní chlapci /
Kráľom džungle môže byť len jeden

Ivan Rokošný / Recenzia /

Po 11 rokoch sa na plátna kín vracia starý dobrý Guy Ritchie, ktorý chce svojim fanúšikom dokázať, že ešte nezabudol, čím si získal srdcia miliónov. Veď to poznáte: „fish, chips, cup ‘o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins… LONDON.“ Ritchieho nový film nás opäť zoberie do špinavého podsvetia anglického hlavného mesta plného zábavných postavičiek, nevyberavého slovníka, zbraní, trávy a coolových lokácií. Je to osviežujúca zmena, hlavne, keď sa obzrieme za filmárovou tvorbou pár rokov späť.