Recenzia

V údolí Elah /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

Vojna je vec, ktorá je spätá s ľudským pokolením od prapočiatku. Vždy tu boli konflikty, ktoré sa nedali vyriešiť ináč ako vojnou. Ale len málokto víta vojnu ako skvelú vec. Ak samozrejme nerátame výrobcov zbraní, mocichtivcov a nasledovníkov filozofie veľkého Hegla. Málokto z “obyčajných“ ľudí túži po vojne…

Umenie plakať /

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Dánsky režisér Peter Schønau Fog skúma vo svojom skromnom dielku rozvrátenú vidiecku rodinu z pohľadu jedenásťročného Allana. Jeho otec, mliekar s upadajúcim krámom, je paranoidný slaboch. Matka už dávno rezignovala na pokusy o zmenu. Manžela necháva vyplakávať sa po nociach zo svojho biedneho životného údelu, kým sama…

Neuveriteľný Hulk /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

Recept na prípravu tradičného pokrmu amerického popcornového diváka, teda priemernej komiksovej adaptácie, je už dlhší čas všeobecne známy vo filmových štúdiách. Vezme sa postava superhrdinu, ktorý ešte nemal tú česť objaviť sa na filmovom plátne (alebo naopak jeho adaptácia dopadla dobre). Následne sa napíše scenár…

Temný rytier /

Tomáš Procházka / Recenzia /

Najlepší film všetkých čiaš. To je celkom slušný začiatok nie? S takým označením prichádza do slovenských kín (zatiaľ) kasovo najúspešnejší film roku 2008. Temný rytier Christophera Nolana nadväzuje na úspešný reštart polozabudnutej ságy o osamelom pomstiteľovi Batmanovi…

Penelope /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

Často sa zvykne hovoriť, že tento človek nie je normálny. Táto fráza je svojim spôsobom postavená na slabých základoch, pretože určiť, čo je to normálny človek je prakticky nemožné. Každý človek je iný, nie sme naklonovaní podľa jedného ukážkového exempláru, a preto definovať nejaký “štandard“ sa jednoducho…

Sex v meste: Film /

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Zdalo sa, že po rôznych odkladoch už z celej veci zíde, ale tam, kde producenti vetria dobrý kšeft, nádej neumiera. Kinospracovanie známeho seriálu je na svete. Svojrázna úderka newyorských priateliek má dve a pol hodiny na (možno) konečné riešenie problémov emancipovanej veľkomeštiačky.

Udalosť /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

Mystika je vec, ktorá hýbe ľudskou spoločnosťou už od jej vzniku. Výborným príkladom toho je ľubovoľné náboženstvo, keďže veľa veriacich je k nemu priťahovaná len vďaka predstave niečoho neznámeho nad nami. Tajomno je veľmi dôležité aj vo filmovom priemysle. Filmy s mysterióznymi…

Hancock /

Mirka Klempová / Recenzia /

Meno Will Smith si bežný človek spája s charakteristickým humorom nositeľa tohto mena, ktorý sa vo väčšine svojich filmov stane hrdinom už len tým, že býva v Štátoch. Hancock nezaostáva, ba tento motív si berie na mušku a pozerá sa naň z druhej strany….

Bathory /

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Z okrajov plátna sa proti sebe valia turecké a kresťanské vojská. Divák nevie, kam skôr zamerať pohľad. Šteklenie v žalúdku: takú melu sme tu nemali hádam od čias Paľa Bielika. Alžbeta sa v skokovej retrospektíve premieňa z dieťaťa na ženu. Nádhernú, inteligentnú, oddanú, oduševnenú. Opojná zmes prachu, násilia, intríg, smrti a…

21: Oko berie /

Juraj Kovalčík / Recenzia /

Volám sa Ben. Končím s priemerom 1.0000 (správne: Fibonacciho spustnutosť) na Massachussetskom technologickom inštitúte (MIT) v Bostone, práve ma prijali na medicínu na Harvard. Štúdium ma vyjde na (1+1+1) krát 100 000 dolárov. Ktoré nemám. Potrebujem štipendium. Alebo vyhrať vo Vegas.

Kopačky /

Lenka Čepková / Recenzia /

Od romantických komédií sa už asi veľa nečaká. Majú byť fajn a príjemné, občas sa môže nejaká tá slza objaviť – je jedno či od smiechu alebo dojatia. Vždy tam je ON a aj ONA, väčšinou aj druhý ON a druhá ONA, aby mal dej nejaké „dramatično“. Často nám týmto „dramatičnom“…

Kung Fu Panda /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

Bojový film ako subžáner kinematografie síce slávil najväčšie úspechy v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch dvadsiateho storočia, ale aj v súčasnosti sa občas vyskytne film, ktorý tento žáner oživí (väčšinou sa jedná o hongkonskú, alebo v poslednej dobe aj thajskú produkciu). V ére nástupu videa…