Rok: 2008

Réžia: Peter Berg
Scenár: Vincent Ngo, Vince Gillian
Kamera: Tobias A. Schliessler
Hudba: John Powell
Hrajú: Will Smith, Charlize Theron, Jason Bateman,Daeg Faerch, Lauren Hill, Darrell Foster, Valerie Azlynn

HancockMeno Will Smith si bežný človek spája s charakteristickým humorom nositeľa tohto mena, ktorý sa vo väčšine svojich filmov stane hrdinom už len tým, že býva v Štátoch. Hancock nezaostáva, ba tento motív si berie na mušku a pozerá sa naň z druhej strany.

Celý štáb mal pod palcom režisér Peter Berg, ktorý je v našich končinách veľmi málo známy. Nakrútil napríklad akčný film The Kingdom, čo bol jeden z jeho prvých filmových projektov. Predtým režíroval len epizódy k jednotlivým seriálom. Aj on sám sa venuje herectvu, mohli sme ho vidieť napríklad vo filme Collateral, či Zabiť eso. Najbližšie má v pláne veľké veci – pokúsi sa priniesť legendárnu Dunu na plátno a opäť si pritom sadne na režisérsku stoličku.

John Hancock sa pred osemdesiatimi rokmi zobudil v nemocnici na to, že sa mu ihla odrážala od ruky. Nepamätal si nič z toho, čo sa dialo predtým a keď si po neho nikto do nemocnice neprišiel, pomyslel si, že musel byť predtým veľmi zlý. Upadol do depresie a stal sa ešte horším. Fľaša alkoholu sa stala jeho najlepšou priateľkou, našiel záľubu v rozbíjaní verejného majetku, keď zachraňoval nevinných spoluobčanov v jeho domovskom LA. Jedného dňa zachráni dobráka Raya a on mu na oplátku ponúkne pomocnú ruku. Jeho manželka tým však nie je veľmi nadšená a onedlho ju to poriadne rozzúri.

Hancock Hancock

Willovi Smithovi sa veľmi ťažko verí postava Hancocka. Stále čakáte, že mu z úst vykĺzne nejaký vtip, na ktorom sa bude rehotať celé kino. Snaží sa byť vážnym, no aj tak prepašuje trošku vtipu istým pejoratívom, ktoré ho vie rozčúliť do nepríčetnosti. Naopak, Charlize Theron sa dá uveriť tá odmeranosť okamžite- od začiatku jej veríte, že nemá Hancocka rada ale keď sa dozviete ten dôvod, budete jej doslova zobať z ruky. Sympatický Jason Bateman ukázal svoj štandard. Divák je jednoducho zvyknutý na jeho rozkošnosť, ktorú vkladá do každého hrdinu a postava Raya nezaostáva. Tragický osud otca malého syna, ktorý stretne svojho anjela v supermarkete je tak trochu ošúchaný, no do konceptu filmu perfektne zapadá.

Najviac ma zaujalo, že tvorcovia sa pokúsili pozrieť sa na superhrdinov z inej stránky. Každý z komiskových mužov má istú fázu, kde pochybuje o svojom práve zachraňovať ľudí, robiť paseku v rodnom meste a samozrejme, najväčšia kríza príde, keď si uvedomí, že ho vlastne nikto nemá rád. Hancock je iný- je mu ukradnuté, či ho máte alebo nemáte radi. On jednoducho priletí a urobí si, čo sa mu zachce. Nikdy sa nezaoberal tým, koľko peňazí jeho zásahy stoja Los Angeles, bolo mu jedno, čo o ňom hovorí verejnosť. Všetko sa však zmenilo malým zásahom. Ray urobil s Hancockom hotové zázraky. Chcel dosiahnuť len to, aby verejnosť mala tohto valibuka rada a nebál sa siahnuť po drastickom riešení- poslal ho do väzenia. Ako v každom filme tohto druhu, kriminalita stúpla počas troch dní o obrovské percento. Hlavnú dejovú líniu však dopĺňajú aj ďalšie dve. Hancockova minulosť sa spája s Rayovou manželkou a klasický motív pomsty pridá svoj olej do ohňa v záverečných minútach. Celé je to okorenené dejovými zvratmi, ktoré vyrážajú dych. Treba však podotknúť, že film nie je dejom preplnený ako to býva pri pavúčom mužovi, alebo pri X-menoch. Všetko do seba zapadá a celkový obraz potom zapadne do seba ako puzzle.

Hancock Hancock

Vizuálna stránka filmu je dokonalá, ako pri filmoch tohto typu býva. John neraz rozmláti polovicu mesta, spôsobí búrku a rozbije asfalt. Hneď v úvode nám tvorcovia ukážu naháňačku áut, ktorá sa skončí zdemolovanou diaľnicou a vozidlom zaveseným na jednej z výškových budov. Nepôsobí to však tak elegantne ako pri Supermanovi, divák má niekedy doslova obavy o obete, ktoré Hancock zachraňuje.

Bola som veľmi príjemne prekvapená, keď som vyšla z kinosály. Hancock nebol len bezduchým blockbusterom tohto leta, ukázal, že aj Will Smith dokáže pobaviť na celkom inej úrovni. Zaujímavý bol už fakt, ako ste prirodzene na začiatku hlavného hrdinu nemali v láske, no napokon si vás získal. Hancock je jednoducho filmom pre každého, ponúka široké spektrum pohľadov na dnešné haló ohľadom mužov so železnými svalmi. Jediná škoda je, že záver nemal až tak otvorený koniec, aby sme si mohli byť istí pokračovaním.

/