Rok: 2008

Réžia: Nicholas Stoller
Scenár: Jason Segel
Kamera: Russ T. Alsobrook
Hudba: Lyle Workman
Hrajú: Jason Segel, Kristen Bell, Mila Kunis, Russell Brand, Bill Hader, Liz Cackowski

KopackyOd romantických komédií sa už asi veľa nečaká. Majú byť fajn a príjemné, občas sa môže nejaká tá slza objaviť – je jedno či od smiechu alebo dojatia. Vždy tam je ON a aj ONA, väčšinou aj druhý ON a druhá ONA, aby mal dej nejaké „dramatično“. Často nám týmto „dramatičnom“ brnkajú na city a tí, ktorí radi máčajú vreckovky, sú im vždy k dispozícii. Forgetting Sarah Marshall je presne ten typ filmu. Neohúri, nesklame, iba sa tak akosi pustí a vy pozeráte.

Príbeh je to klišeovitý, začiatok si nezaslúži žiadne ovácie za originalitu. Peter (Jason Segel) dostane kopačky od Sarah (Kristen Bell), ktorá je (len tak medzi rečou) slávna seriálová herečka. Je z toho zničený, samozrejme a utápa sa v slzách, zúfalstve a porozchodovej apatii. Svoju krízu si spočiatku rieši posteľovou terapiou (nie, neleží sám so zmrzlinou na bruchu), neskôr zisťuje, že tadiaľ cesta nevedie. Nevlastný brat Brian ho posiela na Hawai, aby prišiel na nové myšlienky.

Čo sa však nestane? Áno, presne to! Na krásnom a slnečnom Hawaii je aj Sarah so svojím súčasným priateľom – rockovou star Aldousom Snowom. To vrhá Petera do ešte väčšej depresie a svoj žiaľ zapíja na súkromných koktejlových „dejchánkoch“. Postupne sa však zbližuje s recepčnou Rachel (Mila Kunis) a zisťuje, že Sarah predsa len nemusí byť tou vyvolenou. Pri Rachel si uvedomuje, kým je a kým by ešte len chcel byť, a ako veľmi sa uspokojil s priemernosťou vo vzťahu so Sarah. Zdanlivo mal všetko a v skutočnosti len veľmi málo. Stratil záujem bojovať nielen o lásku, ale aj svoju existenciu, čoby úspešného skladateľa hudby. Všetku vinu hádzal na Sarah, bolo to pre neho pohodlné riešenie, ako celý život, ktorý dovtedy žil. Musí prísť až „osudový“ okamih pri „kontakte“ so Sarah, aby si to všetko konečne uvedomil a v mozgu mu preplo. No nie je už náhodou tak trochu neskoro?

Kopacky Kopacky

Forgetting Sarah Marshall“ je film až brutálne pohodový, letný a klasicky americký. Zasmiať sa dá, ale je to humor vlažnejší, možno aj vďaka predchodcom, ktorí boli z rovnakého súdka. Dej viete predvídať a po pár minútach si dovtípite aj koniec. Je to „jednorazovka“, ktorú si pozriete a nemáte nutkanie pustiť sa do reprízy. Nezanechá vo Vás žiadne negatívne pocity, či však budete atakovaní tými pozitívnymi, to nezaručím. Asi si len vzdychnete: „Fajn, to by sme mali, aký film si pozrieme nabudúce?“ Avšak pri dobre chladenom koktejle, s partičkou kamarátov a zapadajúcim slnkom na vašej verande, by táto sladká movie mohla mať celkom príjemný úspech. Mahalo!

/

PS.: Keď už nič iné, milé dámy, aspoň v jednom filme sú muži viac a častejšie obnažení ako ženy! 😉