Recenzia

Nech vojde ten pravý /

Jozef Mergeš / Recenzia /

Nech vojde ten pravý je novinkou od ASFK, ktorú si budete môcť v slovenských kinách vychutnať od začiatku júna. Režisérsku stoličku zohrieval Tomas Alfredson, ktorý síce v európskych vodách zatiaľ nedisponuje rozmernými parametrami, no jeho celovečerný film o „klopaní upírov“ mu v roku 2008 zabezpečil švédsku národnú cenu pre najlepší film.

Hranica /

Ivana Frická / Recenzia /

Písal sa rok 1946. Dedinku Slemence preťala hranica. Ako koláčik si ju rozkrojili a „bratsky“ podelili dva štáty – Sovietsky zväz a Československo. Rozdelené polia, od seba odlúčení priatelia, roztrhnuté rodinné zväzky. Doba neumožňovala postaviť sa na odpor, ostalo iba útrpné znášanie mocenskej svojvôle.

Valentín /

Dalibor Šerfel / Recenzia /

Keď vznikne nejaký úspešný film mimo USA, netrvá dlho a vznikne v mekke filmového priemyslu jeho remake. V tomto prípade sa síce o remake nejdená, no je tu zjavná inšpirácia vynikajúcou anglickou romantickou komédiou Láska nebeská.

Duša Paula Giamattiho /

Jozef Mergeš / Recenzia /

Predtým ako začnete jesť, si najprv skontrolujte pulz vašej duše. Ak ju necítite, obhliadnite si tanier. Ľahko sa môže stať, že ju omylom skonzumujete. Mohla by sa na vás vyvaliť v podobe modrej uhorky, ružovej papriky, pikantného korenia, či hnedastého hrášku.

Súboj Titanov /

Michal Klembara / Recenzia /

Mnohí neboli pred dvoma rokmi práve nadšený, keď bol oznámený zámer nakrútiť remake Súboja Titanov z roku 1981. Réžie sa ujal francúz Louis Leterrier a ako sa mu podarilo popasovať s touto náročnou úlohou sa dozviete v recenzii.

Hlad /

Jozef Mergeš / Recenzia /

Keď som kdesi zazrel, že klubovku Hlad má na svedomí Steve McQueen, poškrabal som sa za uchom. Nebolo mi totiž celkom jasné, ako môže človek po smrti niečo nakrútiť. Následne som si overil situáciu a zistil som, že nie je Steve McQueen ako Steve McQueen.

Robin Hood /

Roman Chrappa / Recenzia /

„Zabudnite na všetko, čo ste kedy počuli o slávnom zbojníkovi Robinovi Hoodovi…” Takto znie začiatok oficiálneho popisu k filmu na letákoch. Ak patríte do skupiny ľudí, ktorí si položili otázku „Prečo?”, keď máme Kevina Costnera, Mary Elizabeth Mastrantonio a ich legendárnu scénu?

Kniha prežitia /

Jozef Mergeš / Recenzia /

Bratia Hughesovci sa nerozpakovali ukázať divákom koniec sveta a radšej si pripravili menej opozeranú látku a to svet priamo po ňom, po apokalypse. Nedozvieme sa, čo sa „vtedy pred časom“ stalo. Isté je len to, že bola vojna a niektorí sa domnievajú, že bola kvôli obyčajnej knihe.

Pestúnka v akcii /

Jozef Mergeš / Recenzia /

Brian Levant nenakrútil nič, čo by vyslovene stálo za opakovanú projekciu. Akú takú popularitu mu v našom prostredí priniesol hádam len havo Beethoven. Aj keď, ruku na srdce, koľkí z nás, čo sme mali detstvo, vieme, že to nakrútil Levant? Ja som si napríklad myslel, bez urážky, že to urobil nejaký Bernardín.

Priestupný rok /

Jozef Mergeš / Recenzia /

Režisér Anand Tucker vstúpil do povedomia kinematografie v roku 1998, keď v éteri rozkvitla a niektorým i zavoňala sesterská dráma Hillary a Jackie (2 nominácie na Oscara). Svet si Tuckera všimol, no odvtedy len vädne a vädne.

Na hrane temnoty /

Michal Klembara / Recenzia /

Mel Gibson sa v hlavnej úlohe celovečerného filmu neobjavil už osem rokov. Naposledy vo filmoch Znamenia a Údolie tieňov. Potom vzal len zopár vedľajších úloh a venoval sa najmä produkcii a réžii.

The Box /

Michal Klembara / Recenzia /

Režisér Richard Kelly, tvorca skvelého Donnieho Darka, sa opäť hlási o slovo. Aj tentoraz sa vybral do mysterióznych vôd. Ako predloha pre scenár, ktorý si aj sám napísal, mu poslúžila poviedka Button, Button od Richarda Mathesona. A ako už možno viete z ukážok, práve o to pôjde. O tlačidlo. V krabici.