Réžia: Ridley Scott
Scenár: Brian Helgeland, Ethan Reiff, Cyrus Voris
Kamera: John Mathieson
Hudba: Marc Streitenfeld
Hrajú: Russell Crowe, Cate Blanchett, Max von Sydow, William Hurt, Mark Strong, Oscar Isaac, Danny Huston, Eileen Atkins, Mark Addy, Matthew Macfadyen a iní

Robin Hood„Zabudnite na všetko, čo ste kedy počuli o slávnom zbojníkovi Robinovi Hoodovi…”

Takto znie začiatok oficiálneho popisu k filmu na letákoch. Ak patríte do skupiny ľudí, ktorí si položili otázku ,, Prečo?”, keď máme Kevina Costnera, Mary Elizabeth Mastrantonio a ich legendárnu scénu, keď Marian fúkne zbojníkovi do ucha a on minie svoj cieľ. Odpoveď na túto otázku je priveľmi jednoduchá a tak trochu americká. V čase, keď reálne stvárnenie nabralo nový kabát, roztrasená kamera strieda nálety kompozične úchvatných krajinomalieb, je trend silnejší ako cieľ. Ak milujete Ridleyho Scotta tak ako ja, neostáva Vám nič iné len akceptovať jeho nový počin a vybrať sa porovnať ho s jeho dnes už klasikami.

Robin Hood bol anglický bájny ľudový hrdina, šľachetný zbojník, pomstiteľ bezprávia a ochranca chudobných. Údajne žil v Sherwoodskom lese v Nothinghamshire v Anglicku v čase vlády Richarda I. Levie srdce. Ospevovali ho piesne a balady zo 14. až 15. storočia. Neskôr sa stal hrdinom mnohých filmov, kníh, komiksov a hier, napríklad aj Scottovho románu Ivanhoe. Atraktívny príbeh na sfilmovanie, nie?

Režisér sa snažil pozrieť na vec z inej perspektívy, aj keď nosné prvky príbehu zostávajú rovnaké. Príbeh odkrýva zrodenie hrdinu. Pomocou náhody, rytierskych cností, tajomnej minulosti a kamarátov, ktorí radi pijú medovinu. Ako som už napísal vyššie, snaha o reálne stvárnenie doby, pozadie trónu, nekonečných bojov Francúzov a Angličanov je vcelku uveriteľná. Čo ale trochu chýba, je romantika Sherwoodskeho lesa. Ridleymu rýchlo odpustíte, pretože jeho akčné scény, točené najčastejšie v detaile, vás vtiahnu do ponurého, pravdivého stredoveku. Dejová línia má časovú následnosť, len niekedy sa skočíme pozrieť cez flashbacky do Robinovho detstva. Hudba vo filme je dosť v úzadí. Zamrzí, že si so sebou nepriniesol režisér svojho dvorného skladateľa Hansa Zimmera, ktorého skladby nám už toľkokrát vyvolali zimomriavky.

Russel Crowe ako Robin Hood a Cate Blanchett ako Marion Loxley Russel Crowe ako Robin Hood v rovnomennej akčnej dráme

Asi najväčšie pozitívum celého filmu, sú herecké výkony. Russel Crowe a Cate Blanchett sú vo skvelej forme a ich lovestory bola veľmi príjemná. Oproti nim sekundujú ďalší skvelí herci na čele s Markom Strongom (Sherlock Homes). Achillovou pätou celého príbehu je scenár. Pridávanie a odoberanie scén a prepisovanie charakterov je značne cítiť.

Možno je to len pozostatok príjemného pocitu zo skladby Bryana Adamsa, ale keď raz niečo vyjde, prečo by sme mali stúpiť do tej istej vody? Pokus začal na druhom brehu, ale Ridley má na viac. Ako jeho fanúšik som si nového Robina Hooda vychutnal, ale ako človek, čo niekedy čakal s nadšením, kedy padne zostrelený jastrab, budem len dúfať, že takýchto letných jednohubiek bude od neho čo najmenej.