Žáner: romantická komédia
Minutáž: 125 minút

Réžia: Garry Marshall
Scenár: Catherine Fugate
Kamera: Charles Minsky
Hudba: John Debney
Hrajú: Ashton Kutcher, Jennifer Garner, Topher Grace, Anne Hathaway, Jessica Alba, Jessica Biel, Jamie Foxx, Eric Dane, George Lopez, Queen Latifah, Julia Roberts, Bradley Cooper, Hector Elizondo, Shirley MacLaine, Patrick Dempsey, Taylor Swift, Emma Roberts, Kathy Bates

ValentínKeď vznikne nejaký úspešný film mimo USA, netrvá dlho a vznikne v mekke filmového priemyslu jeho remake. V tomto prípade sa síce o remake nejdená, no je tu zjavná inšpirácia vynikajúcou anglickou romantickou komédiou Láska nebeská. Viacero hlavných postáv, viacero vzájomne súvisiacich príbehov o láske, len s tým rozdielom, že dej sa odohráva v Los Angeles a prím tu hrá typický americký sviatok – Deň sv. Valentína.

Tento deň začína, ako sa na taký sviatok patrí. Reed Bennett (Ashton Kutcher) požiada svoju milovanú (Jessica Alba) o ruku a ona súhlasí. Jeho najlepšia kamarátka Julia (Jennifer Garner) konečne našla toho pravého (Patrick Dempsey) a na začínajúci vzťah to vyzerá aj medzi kolegami z práce Jasonom (Topher Grace) a Liz (Anne Hathaway). Svoje prvé lásky prežívajú aj dve kamarátky, stredoškoláčky Felicia (Taylor Swift) a Grace (Emma Roberts), ktorá práve dnes plánuje prísť o panenstvo. 10-ročný Edison (Bryce Robinson) sa prvýkrát zamiloval a zdá sa, že nič nemôže narušiť pevné puto medzi jeho starými rodičmi (Shirley MacLaine, Hector Elizondo). V lietadle sa spoznávajú Holden (Bradley Cooper) a kapitánka Kate Hazeltine (Julia Roberts) a asi jediní ľudia, ktorí nie sú v tento deň šťastní, sú reportér Kelvin Moore (Jamie Foxx) a športová agentka Kara Monahan (Jessica Biel). No láska nie je jednoduchá vec a pre protagonistov tohto filmu má pripravených ešte viacero prekvapení a zvratov.

Valentín Valentín

Sviatok všetkých zamilovaných vzbudzuje u ľudí rôzne reakcie. Zamilovaným romantikom sa pri pomyslení na neho objaví na tvári blažený úsmev, životní pesimisti, ktorí sa v láske sklamali nad ním len otrávene pokrútia hlavou. V dnešnom ponímaní je to tak trošku gýčový sviatok, no ktorý sviatok taký dnes nie je? Aj tento film sa môže na prvý pohľad javiť len ako gýčová oslava gýčového sviatku (obrovské množstvo kvetov, plno zamilovaných a šťastných ľudí), no v každom z príbehov sa objaví nejaký zádrhel, ktorý všetko skomplikuje a behom okamihu sa zo šťastných a zamilovaných stanú nešťastní a sklamaní. Všetko ale prebieha podľa osvedčenej schémy romantických filmov a tak ani nemusím spoilerovať a každý, kto niekoľko romantických filmov videl si domyslí, ako to všetko nakoniec dopadne. Jediným rozdielom oproti väčšine týchto filmov je práve to, že tu nesledujeme len jeden zamilovaný príbeh, ale hneď niekoľko. Tvorcov ale treba pochváliť, že tieto príbehy sú také rozmanité, predstavujú nám lásku vo všetkých jej podobách, či už čo sa týka veku – chlapec, tínedžeri, dospelí ale aj ľudia v dôchodkovom veku, alebo napríklad aj materinskú lásku, či lásku medzi ľuďmi rovnakého pohlavia. Niektoré príbehy sú lepšie, iné horšie, ale určite si každý divák nájde ten svoj, ktorý mu je najbližší, pretože nejaký podobný tiež zažil. A hlavne, celá táto mozaika do seba zapadá, nie je to žiadne násilné montovanie príbehu na príbeh, ale všetko beží úplne prirodzene, ako sám život.

Valentín Valentín

Veľkým lákadlom tohto filmu je určite herecké obsadenie. Je až neuveriteľné, koľko hereckých hviezd sa tu zišlo, aj keď niektoré dostali len minimum priestoru (Julia Roberts, Jessica Alba, Jamie Foxx, Kathy Bates, Queen Latifah). Najviac ho dostal Ashton Kucther, ktorý nijako extra neoslnil, no bol vo svojej úlohe celkom príjemný, čo sa dá v jeho prípade považovať za niečo nadštandardné. Najviac herecky zaujala určite Anne Hathaway, ktorá si svoju úlohu ženy privyrábajúcej si sexom cez telefón doslova vychutnala a príjemne prekvapila aj Jessica Biel v úlohe neurotickej odporkyne sviatku zamilovaných. Zvyšok hereckého obsadenia sa prezentoval výkonom priamo úmerným tomu, čo im ich rola dovolila, čo je na romantický film úplne postačujúce.

Režisér Garry Marshall nie je v tomto žánri žiadnym nováčikom, práve naopak, romantické filmy sú jeho špecialitou (Pretty Woman, Nevesta na úteku, Denník princezny) a svoje bohaté skúsenosti uplatnil aj tu. Nejde o žiadne prevratné dielo, ani slzopudný doják, ale o príjemný romantický film, pri ktorom dve hodinky ubehnú ako voda, zvlášť keď ho sledujete s milovanou osobou. Do kvalít Lásky nebeskej má síce ďaleko, ale určite sa dá zaradiť medzi tie lepšie americké romantické filmy z poslednej doby.