MP 12

Loli paradička /
Co ci ja znam

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Rodinný produkt firmy Staviarsky (réžia a scenár syn a otec, hudba otec, strih syn a druhý syn, produkcia dcéra) námetovo nadväzuje na Ružové sny (1976) Dušana Hanáka. Lásku Rómky a Neróma však zasadzuje do prostredia východného Slovenska (Prešov a okolie) a do žánru romantickej komédie.

The Wandering Earth /
Čínsky vesmírny epos

Michal Klembara / Recenzie /

Na prvé počutie je to možno trochu prekvapivá informácia, ale v Číne sa v rámci filmu science-fiction veľmi nevenujú. Zameriavali sa na iné žánre. Aj preto bola produkcia snímky The Wandering Earth špecifická a v mnohom problematická. Jedno je však isté, Číňania sa chceli ukázať v čo najlepšom svetle. Ako námet poslúžila poviedka aj na…

Yesterday /
Pocta Beatles

Ján Janočko / Recenzie /

Hudobných filmov zrejme nie je nikdy alebo aspoň v poslednom čase dosť, a tak je v kinách Yesterday. Ak viete o hudbe aspoň niečo, určite už podľa názvu tušíte, že snímka s týmto názvom bude nejako súvisieť s Beatles. Netradičné „oživenie“ má pomerne originálny nápad, ktorý vyvolá úsmev na tvári.

X-Men: Dark Phoenix /
Ako sa rozlúčiť s mutantmi so cťou

Martin Zielosko / Recenzie /

Sympatický odkaz filmu presahuje mimo plátno a je platný aj v našich bežných životoch. Avšak na superhrdinov, ktorí pred 20-timi rokmi budovali žáner vládnuci dnešnému Hollywoodu, tomu stále niečo chýba. Minimálne osobnosť s neochvejnou víziou, akú si drží marvelácky Kevin Feige. A samozrejme, trochu toho starého, dobrého, zúrivého adamantia.

Muži v čiernom: Globálna hrozba /
Nie je každý rok Ragnarok

Martin Zielosko / Recenzie /

Oživovať zašlú značku, ktorá bola kedysi mimoriadne cool, je v dnešnom Hollywoode na dennom poriadku. K otáznym refreshom s nejasným smerovaním, bez premyslenejšej vízie, dochádza v čoraz kratších intervaloch, o čom vie svoje ľubovoľná komiksová, ako aj literárna postava. Koľko nevydarených inkarnácií ešte znesie taký Robin Hood, Zorro, Batman či Tarzan, to je vo hviezdach. A presne odtiaľ sa na Zem…

Rocketman /
Donekonečna a... späť na Zem

Matej Ambroš / Recenzie /

Rocketman, vďaka jedinečnému prístupu k látke, nie je obyčajnou biografiou hudobnej legendy. Okrem muzikálových čísel ho vyzdvihujú aj herecké (spevácke) výkony, vďaka ktorým je o hluché momenty naozaj núdza. Príbeh však kopíruje klasickú štruktúru životopisných filmov, čo v konečnom dôsledku trochu brzdí Rocketmanov skutočný potenciál. Aj napriek tomu medzi snímkami o hudobných legendách ide o svieži krok dopredu. Dexter Fletcher tak ďalej rozvíja otázku, či by Bohemian Rhapsody vyzeral rovnako, ak by sa ho ujal od začiatku.

Bolesť a sláva /
Cesta do hlbín filmárovej duše

Ivan Rokošný / Recenzie /

V najnovšej snímke je Almodóvar nesmierne osobný. Stretávame sa so starnúcim režisérom Salvatorom Mallom, polozabudnutým klasikom, ktorý za svoju bohatú kariéru nazbieral nespočetne veľa úspechov doma i v zahraničí. V súčasnosti však žije v samote, už dávno nič nenatočil a zoznam diagnóz, ktoré ohrozujú jeho každodenný život, sa zdá byť nekonečný.

Chvilky /
Keď sa celá rozdáš a nevráti sa ti takmer nič

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Beata Parkanová v roku 2015 absolvovala scenáristiku a dramaturgiu na FAMU. Napísala scenár filmu a – čo je už pre scenáristku menej typické – aj si ho sama zrežírovala. Nenápadná psychologická dráma je žáner, o aký v našich končinách nie je núdza, no i tak sú Chvilky originálnym filmom a s nadhľadom prečnievajú väčšinu konkurencie.

Avengers: Endgame /
Kolosálny koniec jednej éry

Martin Zielosko / Recenzie /

Ultimatívny blokbaster, na ktorý si musíte rezervovať lístky dni dopredu, inak vám hrozí sledovať, že budete 3-hodinový finiš komiksových pomstiteľov sledovať z druhej rady kinosály, zo sedadla celkom napravo. Samozrejme osamote, lebo dve nevyužité miesta vedľa seba naozaj nehrozia.

Sklenená izba /
Sme pripravení žiť vo svetle?

Martin Zielosko / Recenzie /

Sklenená izba naplnená svetlom predstavuje nádej v ozajstnú lásku, ktorá nás má skutočne rozžiariť. Možno sú tieto myšlienky príliš uviaznuté pod nánosom historických udalostí dramatizujúcich nešťastný príbeh dvoch žien. A pri tom k odhaleniu týchto základných pilierov diela postačí len trocha jemnocitu.