Recenzia

Autá /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

Čím bolo štúdio Walta Disneyho pre éru klasickej animácie, tým je Pixar pre éru 3D animácie. Dá sa jednoznačne povedať, že práve toto štúdio má najväčšiu zásluhu na tom, kam sa dostal 3D animovaný film v súčasnosti, či sa už jedná o krátke filmy (Geriho hra), alebo o celovečerné animáky (Hľadá sa Nemo, Rodinka Úžasných)…

Beštia Karla /

Pavol Tomčík / Recenzia /

Možno najmenej atraktívny z trojice tohto- týždňovej ponuky je práve film Karla, ktorý som si zobral pod palec ja. A aj keď sa tak naozaj javil, po filme môžem z čista jasna zdôrazniť, že ide o omyl. Film Karla ma milo prekvapil, a o to viac ma teší, že som sa nedal zmiasť čarovnými hodnoteniami početnej verejnosti.

Vaterland – Lovecký deník /

Robert Pospiš / Recenzia /

Dobrá zápletka, napätie, tajomná atmosféra a na záver šokujúce rozuzlenie deja. Toto všetko patrí k žánru menom Thriller. A práve toto označenie má nový film režiséra Davida Jařaba. Film o ktorom sa veľa hovorilo ešte pred jeho nakrúcaním. Jařabovi zabrala práca na ňom niekoľko rokov. Sám napísal tridsať verzií scenáru pokiaľ bol konečne spokojný…

Let číslo 93 /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

Asi sa nenájde v civilizovanom svete človek (obyvateľ pralesu na Borneu sa do toho neráta), ktorý by nevedel, čo sa stalo 11.9.2001 v USA. Útok na dvojičky, plus dva zvyšné lety, sa stal najvýraznejšou udalosťou nového tisícročia a výrazne poznamenal svetovú politiku. Keďže sa jedná o skvelú tému na sfilmovanie…

Spýtaj sa prachu /

Michal Šmajda / Recenzia /

Na sfilmovanie hanblivej lásky medzi mexickou čašníčkou a arogantným a frustrovaným Američanom si slávny scenárista, Robert Towne zavolal mladé sľubné duo – príťažlivú S. Hayek a C. Farrella. Stojí jeho štvrtý režijný film skutočne za to? Nepýtajte sa prachu, dočítate sa to v našej recenzii.

Garfield 2 /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

Veľký cynický kocúr s nadváhou, ktorý dokáže zožrať všetko čo nezožerie jeho. A obzvlášť miluje lazaňe. Vlastní ho Jon (alebo skôr on vlastní jeho) spolu s nízko inteligentným psom Odiem, ktorý je pre Garfielda večným zdrojom zábavy. Centrom Garfieldovho života je jeho kreslo…

Superman sa vracia /

Marián Biel / Recenzia /

Muž z ocele sa vrátil. Doslova. Vrátil sa po takmer dvadsiatich rokoch na strieborné plátno a vrátil sa po piatich rokoch do Metropolisu. Čo svojim návratom priniesol filmovým divákom a čo priniesol obyvateľom zmieňovaného komixového mesta? Aj ja som bol zvedavý a nechcel som sa spoliehať na trajler alebo všakovaké diskusie. Takže som zasadol do kresla v kinosále a čakal odpovede na moje otázky.

Show sa začína /

Pavol Tomčík / Recenzia /

Počas prvých augustových dní naše kiná čaká rôznorodá ponuka žánrov. Jedným z nich je aj pocta alebo lepšie povedané ohliadnutie sa za britským, presláveným divadlom predvojnovej doby, ktoré si svoju priazeň získalo trošku netradičným spôsobom. Poďme na to, show sa už začína!

Hory majú oči /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

Jedným z najnavštevovanejších filmových žánrov stále zostáva horor, ktorý sa tejto popularite teší už dlhé roky a je zaujímavé, že navštevované (najmä v USA) sú aj horory, ktoré nemajú prakticky žiadne filmové kvality (napr. Múzeum voskových figurín), ale diváka pritiahnu niečím iným (napr. „inteligentná“ Paris Hilton)…

Angel-A /

Robert Pospiš / Recenzia /

Šesť rokov. Presne toľko trvalo Luccovi Bessonovi kým sa znova vrátil na režisérsku stoličku. Do našich kín ale neprichádza veľkolepo. Besson sa totiž rozhodol nakrútiť romantickú komédiu, ktoré je postavená na dvoch hercoch a jeho rodnom Paríží. Odpoveď na otázku či to francúzskemu režisérovi…

Piráti Karibiku – Truhlica mŕtveho muža /

Robert Pospiš / Recenzia /

Tak sme sa dočkali. Po trojročnej pauze do našich kín opäť prichádza Johnny Deep ako Jack Sparow a spolu s ním nové dobrodružstvo Pirátov Karibiku, ktoré zarába milióny po celom svete. Stojí však nový film z producentskej dielne Jerryho Bruckheimera skutočne za to, alebo je to iba ďalšia nafúknutá blockbusterová bublina?

Doo Wop /

Michal Lučivjanský / Recenzia /

V rámci európskej filmovej tvorby je asi tou najvýraznejšou súčasťou francúzska kinematografia, ktorá si toto prvenstvo drží už dlhé desaťročia. Práve vo Francúzsku usporiadali bratia Lumiérovci prvé filmové predstavenie, Georges Melies tam natočil napríklad slávnu…