Prístupnosť: MP

Réžia: Tim Hill
Scenár: Joel Cohen, Alec Sokolow
Kamera: Peter Lyons Collister
Hudba: Christophe Beck
Hrajú: Bill Murray, Jennifer Love Hewitt, Breckin Meyer, Billy Connolly, Lucy Davis, Ian Abercrombie, Tim Curry, Bob Hoskins

Garfield2Veľký cynický kocúr s nadváhou, ktorý dokáže zožrať všetko čo nezožerie jeho. A obzvlášť miluje lazaňe. Vlastní ho Jon (alebo skôr on vlastní jeho) spolu s nízko inteligentným psom Odiem, ktorý je pre Garfielda večným zdrojom zábavy. Centrom Garfieldovho života je jeho kreslo, kde neustále sleduje káblovku plus chladnička. Ale to len vtedy, keď Garfield nespí keďže lenivejší kocúr na svete ako je tento labužník asi neexistuje. Takto by sa dala popísať jedna z najznámejších kreslených postavičiek, ktorá sa denne objavuje v stovkách denníkov po celom svete (u nás je to denník Pravda). Tvorca Garfielda, Jim Davies, rozpráva jeho príbehy, alebo skôr skeče, pomocou takzvaných stripov – troch kreslených políčok. Je až neuveriteľné ako dokážu takéto tri políčka pobaviť a najmä skvelé cynické hlášky kocúra.

Napriek záporným povahovým rysom má Garfield na celom svete milióny priaznivcov, čo predstavuje dobrú šancu na zarobenie pár bubákov. Garfielda môžete mať všade – od ponožiek cez tričko až po hrnček. A od roku 2004 už aj na filmovom plátne alebo na DVD. Práve v tomto roku sa režisér Peter Hewitt ujal filmu, v ktorom sa malo preniesť čaro Garfieldových stripov na filmové plátno. Lenže tvorcovia filmu urobili obrovskú chybu, keď film určili pre malé deti, pre ktorých kreslený Garfield nie je ani zďaleka určený. A tak Garfield vo filme tancoval (!), zachraňoval sprostého Odieho a jeho cynické hlášky odišli do stratena. Navyše film trpel aj zlými hereckými výkonmi ľudských hercov a relatívne slabou animáciou kocúra (jediné pozitívum bol asi dabing Garfielda Billom Murrayom). Napočudovanie mal ale tento film značný úspech po celom svete a tak sa tvorcovia samozrejme rozhodli pre pokračovanie.

Garfield2 Garfield2

Garfieldov majiteľ Jon (Breckin Meyer) sa konečne rozhodne požiadať svoju priateľku veterinárku Liz (Jennifer Love Hewitt) o ruku. Ale keďže sa vyskytne komplikácia a Liz ide na istý čas do Londýna, Jon ide za ňou. Garfielda aj Odieho nechá v zvieracom hoteli (alebo skôr v úschovni živých tvorov), čo sa samozrejme kocúrovi nezdá, takže nakoniec ide s Jonom do Londýna. Druhá dejová línia zase rozpráva o takmer zhodnom (okrem správania) kocúrovi Princovi, ktorý zdedil po svojej majiteľke obrovský zámok asi 50 km od Londýna. Lenže o zámok má záujem aj syn predošlej majiteľky, ktorý vo vidine obrovského majetku je schopný urobiť Princovi hocičo. A tak nakoniec dôjde k zámene oboch mačiek a Garfield sa stane na chvíľu kráľom v obrovskom sídle…

Ako vidieť, scenáristi filmu rozhodne na originálnosť netrpia, keďže scenár je iba súhrnom rôznych situácii z iných filmov, nič nové, nič originálne. Zámena hlavných hrdinov, „zlý ujo“ usilujúci o majetok, hovoriace zvieratka a rozdiel medzi Amerikou a Anglickom. Toto sme mohli vidieť už toľkokrát, že podobné zápletky by vedel napísať aj každý šikovnejší divák. A z Garfieldového úžasného sarkazmu je len taký neskutočne slabý výcuc, ktorý môže len ledva pobaviť diváka staršieho ako 8 rokov. Preto sa dočkáme napríklad Garfieldovho výletu po Londýne a prípravy milovaných lazaňí, pri ktorých asistuje celé zvieracie osadenstvo a Garfield medzitým zase tancuje, tentoraz na hit Pump It od Black Eyed Peas. Čo by ale mohlo pobaviť dospelejšieho diváka som hľadal márne počas celého filmu.

Garfield2 Garfield2

Jednoducho aj druhý diel je viditeľne zameraný na detské publikum, ktorému sa pravdepodobne bude aj tento film páčiť, keďže vyššie uvedené chyby nie sú v ich ponímaní chybami. Horšie je to s prípadom, keby film chcel pozerať niekto dospelejší, nedaj bože fanúšik kresleného Garfielda. V takomto prípade treba zabudnúť, že ste nejakého kresleného Garfielda vôbec čítali, pretože takmer nič z čara stripov vo filme nie je. Kebyže hrdinom filmu bola nová postava mačky, tak by si väčšina ľudí ani nevšimla podobnosť s Garfieldom. V tejto súvislosti je aj trochu zvláštne vyjadrenie Jima Daviesa, ktorý filmovým spracovaním svojej postavičky veľmi spokojný a nechcel by na ňom nič meniť (asi dostal za filmové práva na Garfielda veľmi pekný balík $$$).

Konečné hodnotenie filmu je značne ovplyvnené faktom, že film je primárne určený pre deti, a tak je celé jeho spracovanie nasmerované týmto smerom. Kebyže sa ale jednalo o serióznu adaptáciu Garfielda, hodnotenie by bolo v rozmedzí 0 – 10%, keďže film obsahuje z Garfieldovej charizmy len taký úbohý zbytok, nepatrné percento.

/