MP 15

Iná svorka /
Je krv naozaj hustejšia než voda?

Róbert Humeník / Recenzia /

Slovenským tvorcom by nezaškodilo spolupracovať s našimi južnými susedmi častejšie. Ak by totiž dopadol každý projekt iba z polovice tak uspokojujúco ako Iná svorka, slovenský divák by mal byť na čo hrdý – hoci väčší podiel výroby leží na pleciach našich susedov.

Severan /
V kinách sa neohrial

Martin Zielosko / Recenzia /

Mystická cesta surového bojovníka srdnato kráčajúceho za svojím osudom v starodávnej dánskej legende o Amlethovi oslovila temného vizionára, režiséra Roberta Eggersa. Autorsky silný filmový tvorca je známy svojim netradičným prístupom k historickým látkam. Miluje folklór dávnych čias opradených nákazlivou dávkou tajomna. Stredoveký príbeh o Čarodejnici (The Witch, 2015) zo Severnej Ameriky predal divákom s takou uhrančivou intenzitou,…

Drive My Car /
Film, udalosť, zážitok

Róbert Humeník / Recenzia /

Ako hovorí postava Soni v Ujovi Váňovi: čo môžeme robiť, musíme žiť svoje životy. Obohaťte si ten váš o celuloidové stelesnenie excelencie. Tento export z krajiny vychádzajúceho slnka patrí na piedestál filmovej tvorby.

The Takedown /
Francúzski Bad Boys v biednej kvalite

Róbert Humeník / Recenzia /

Niekto tu síce tu a tam vystrelí, no prestrelky prakticky nejestvujú. Scenár si (in)kompetentní nechali prichystať niekým, kto sa zasekol v rokoch osemdesiatych, keďže je tu prítomné každé jedno mysliteľné klišé krimi-komediálnej sféry. Ak vám do polky deja nedopne, ako to dopadne, nemáte toho asi nakukaného práve veľa.

The Shadow in My Eye /
Naturalistické vyobrazenie historickej tragédie

Róbert Humeník / Recenzia /

The Shadow in My Eye nie je do detailu vyleštený vojnovo-historický meisterstück ako napríklad Schindlerov zoznam lebo Pianista. Napriek tomu je to titul, ktorý sa bez diskusie oplatí vidieť, špeciálne vhodný pre milovníkov histórie, naturalizmu a reálií druhej svetovej vojny. Sú kúsky, ktoré by bolo dobré vidieť, a potom sú kúsky, aké by sa vidieť mali. Tento rozhodne patrí do druhej menovanej kategórie

C’mon C’mon /
Niekde medzi detstvom a dospelosťou

Anna Lazor / Recenzia /

Hlavnými hrdinami čiernobielej snímky sú rozhlasový reportér Johnny a jeho deväťročný synovec Jesse. Johnny cestuje spoločne so svojím tvorivým tímom po rôznych zákutiach Ameriky a pripravuje rozhlasový cyklus pozostávajúci z hlbokých rozhovoroch s deťmi a tínedžermi o ich pohľadoch na život.

AJ and the Queen /
Putovanie po Amerike, ktoré skončilo priskoro

Petra K. Adamková / Seriál /

Netflix seriál po prvej sérii zrušil a napriek všetkému mi to príde ako škoda. Celkom som bola zvedavá, kam by sa seriál tematicky posunul. Prvá séria bola tak trochu road-movie skrížená so sociálnou drámou, krimi komédiou a rýchlokurzom v zložitom spletenci rodu, pohlavia, sexuality a vzťahov. Uznajte, treba obdivovať, že sa do takého niečoho niekto vôbec pustil a že to vlastne celé (väčšinou) aj drží nejakým zázrakom pokope.

Batman /
Vitajte v temnote

Martin Zielosko / Recenzia /

Nemalé ambície tvorcov považujem za naplnené. Dostali sme Batmana v polohe, akú sme doposiaľ na plátnach nevideli. Ide o to, ako veľmi vás tento ponurý svet plný prehnitých autorít pohltí. Už teraz sa teším na to, kam nás Matt Reeves vo svojej autorskej vízii s Batmanom vezme nabudúce.

Projekt Z alebo ako sa točí zombie film /
Keď zombíci ožijú

Ján Janočko / Recenzia /

Film je zároveň paródiou aj poctou hororovému zombie žánru, pričom niekedy nie je ani zďaleka jasná hranica. Nechýbajú hlúpe dialógy, ktoré akoby vypadli z Tarantinových filmov, ako aj explicitné scény, hoci tie viac ako šokovať majú za úlohu pobaviť. Navyše, podobne ako vo filmoch slávneho režiséra, aj tú sú prítomné až tiesnivo dlhé scény, pri ktorých film balansuje na hrane bizarnosti a nudy.