Those Who Wish Me Dead (2021) Warner Bros. Ent. Those Who Wish Me Dead (2021) Warner Bros. Ent.

Pôvodne seriálový herec Taylor Sheridan sa stal po úspechu hutného thrilleru Sicario: Nájomný zabijak (2015) vyhľadávaným scenáristom. Postavenie nadaného tvorcu potvrdil režijným počinom Wind River (2017) či seriálovým hitom z rančerského prostredia Yellowstone (2018 – 2020) v hlavnej úlohe s hviezdnym Kevinom Costnerom. Jeho meno sa stalo behom pár rokov synonymom kvality. Zakopnutie prišlo s nedávnym lenivým scenárom podľa románu Toma Clancyho v nudnom akčnom thrilleri Bez výčitiek (2021).

Those Who Wish Me Dead

akčný, triler, dráma
2021 / 100 min. / MP 15

Taylor Sheridan
Taylor Sheridan, Michael Koryta, Charles Leavitt
Adaptácia románu Those Who Wish Me Dead mala byť veľkolepým návratom Angeliny Jolie do akčných vôd, avšak výsledné dielo zahorelo plameňmi priemernosti skôr, než si ho všimlo širšie publikum. Scenár je ako vystrihnutý z priamočiarych akčných jednohubiek z 90. rokov. Malý svedok brutálnej vraždy sa ocitne v lesoch divokej Montany prenasledovaný dvojicou nájomných vrahov. Počas úteku našťastie narazí na požiarničku, ktorá je špecialistkou na prežitie. Vrahovia v pätách však nie sú ich jediný problém. Lesom sa šíri nezastaviteľný oheň, ktorý ženie štvanú dvojicu do smrtiacej pasce.

Sheridan tentoraz ako režisér úplne zlyháva v budovaní atmosféry, v stupňovaní napätia aj v práci so samotnými postavami. Charakterov je tu priveľa a všetci dostávajú približne rovnaký priestor. Ako keby sa nevedel rozhodnúť, ktorá postava je hlavná. Angelina Jolie je ako záchranárka Hannah zúfalo nezaujímavá a v zásade nemá veľmi čo hrať. Až po hodine príbehového zlepenca sa konečne dostáva k akcii.

Dočkáme sa niekoľkých prestreliek, súbojov, udierajúcich bleskov a digitálneho požiaru. Film operuje na triezvom priestore 100 minút, takže sa veľmi nestihneme nudiť. Skutočne nechápem, ako je možné, že režisér, ktorý vo svojej tvorbe stvoril toľko skvelých postáv, tu nedokázal vytvoriť žiadnu takú, ktorej by ste naozaj fandili. I keď policajt s tvárou Jona Bernthala sa veľmi snaží. Naopak, ponúkol nám dvoch najneschopnejších nájomných vrahov filmovej histórie, ktorých si strihli Aidan Gillen známy ako Malíček z Hry o tróny a Nicholas Hoult. Sheridana možno pochváliť azda len za držanie tempa a zobrazené krásy divokej Montany. Cit pre uhrančivé vizuály skutočne nestratil.

Those Who Wish Me Dead (2021) Warner Bros. Ent.

Ak čakáte jednoduchý thriller, ktorý má fungovať ako výstraha pred lesným požiarom, o jeden filmový večer máte postarané. Ako očakávaný návrat filmovej divy medzi prvú ligu však neobstojí. Som si istý, že veľmi rýchlo zapadne do zabudnutia. Neviem odhadnúť, do akej miery sú neduhy chybou rovnomennej knižnej predlohy autora Michaela Koryta, nakoľko som román nečítal. Pripísal by som knihe azda len priamočiaru dejovú líniu. Ostatné výčitky idú jednoznačne na vrub režiséra a scenáristu v jednom.

Ostáva len dúfať, že má Taylor Sheridan slabší rok a vo vodách priemernosti nezotrvá dlhšie. Pre filmový aj seriálový svet by to bola obrovská škoda. Kto sa tešil na vydarenú akciu s oslnivo krásnou Angelinou, bude si musieť počkať na jej blížiacu sa komiksovku Eternals. Marvel si svoju tradičnú kvalitu hádam postráži lepšie.