MP 15

Space Force /
Návrat na Mesiac pod taktovkou Stevea Carella

Ján Janočko / Seriál /

Vo finále sa seriál dá považovať za nadpriemerný počin, ktorý okrem iného prináša aj humor, aký dnes vidieť v novinkách málokedy. Dramatické časti síce narúšajú žánrové hranice i štruktúru epizód, rozhodne však ide o výnimočný a odvážny počin, ktorý zarezonuje a vryje sa vám do pamäti.

The Report /
Boj so špinou, zahrabanou v papieroch

Michal Klembara / Recenzia /

The Report je určite veľmi fajn a zručne napísaný i nakrútený film. Chýba mu azda viac priestoru pre prejavenie sa jednotlivých hercov, čo mohlo vytvoriť aj viac priestoru pre drámu a silnejší divácky zážitok. Emocionálny náboj totiž často ostáva len na Adamovi Driverovi, ktorý síce robí, čo môže, ale bez adekvátnej reakcie prostredia je to náročné.

Extraction /
Masívna porcia akcie

Ján Janočko / Recenzia /

Extraction má nabrúsenú akciu, ktorú môže kadejaký film závidieť. Narozdiel od iných snímok, ktoré majú v kolónke žánru napísané „akčné“, tu je akcie naozaj požehnane. Nejde len o jej kadenciu a množstvo, ale aj o kvalitu. Niekedy síce ide o scény drsnejšie, myslím si však, že tu sa hodia.

Hogar /
Výborne zexekuované prázdno

Jakub Zaťovič / Recenzia /

Job v reklame môže poškodiť vaše ego: ak si myslíte, že máte úžasný nápad, s veľkou pravdepodobnosťou stretnete niekoho, kto z rukáva vysúka desať lepších, kým stihnete v tulivaku pod whiteboardom dopiť svoje americano. Ale stále to môže byť horšie. Predstavte si, že ste sa kedysi v zlatých devadesátkách stali reklamným kráľom! Vymysleli ste nesmrteľný…

Pod vodou /
Votrelec z Mariánskej priekopy

Martin Zielosko / Recenzia /

Pravdepodobne sa neubránite pocitu, že ste už podobný film viackrát videli. V tmavej kinosále sa ale mohlo jednať o nadpriemerný zážitok solídne variujúci votreleckú tematiku. Obdobný atmosférický triler s jemnými prvkami podmorskej klaustrofóbie v distribúcii dlhšie absentoval.

The Decline /
Tábor príčetných občanov

Juraj Kovalčík / Recenzia /

The Decline je vzorne sústredená jednohubka. Nezabŕda do dejových odbočiek, dialógy obmedzuje na minimum. Myšlienku, že v akejkoľvek kríze sa báť treba hlavne ľudskej zloby (hlúposti, arogancie, nezrelosti), prezentuje v efektívnej akčnej skratke. Reakcie na stres a mimoriadnu situáciu zobrazuje bez prikrášľovania, ale zase nie iba ako inštinktíve a pudovo motivované konanie. Niektoré postavy prejavujú vysokú mieru empatie vo viere, že spolu môžu dokázať viac ako sami. V survival hororoch však stačí, keď prežije aspoň jedna postava.