MP 15

Pardon, nezastihli sme vás /
Rozpad jednej obyčajnej rodiny

Patrik Ondrejech / Recenzie /

O tom, že finančná kríza v roku 2008 silne zasiahla aj bežných ľudí, sa vo filmoch, teda najmä tých komerčne najznámejších, veľmi nerozpráva. Táto 100-minútová snímka sonduje problémy rodiny Turnerovcov v neobyčajne náročnej situácii tak realisticky, ako to len ide. Režisér Ken Loach vytvoril sociálnu drámu, s ktorou sa dá ľahko stotožniť.

Terminátor: Temný osud /
Comeback trochu inak

Martin Zielosko / Recenzie /

Po zúfalom Terminátorovi: Genisys (2015) znel nápad oživovať pošramotenú značku ako úplne zbytočný. Keď však vyšlo na javo, že sa produkcie ujal železný James Cameron, réžiu zveril Timovi Millerovi zodpovednému za prvého Deadpoola a na pľac sa vráti spolu s Arnoldom Schwarezeneggerom aj Linda Hamilton, srdce fanúšika spozornelo. Dnes je v móde nadväzovať na klasické vydarené diely a ignorovať…

Amnestie /
Post-komunistický triler pre post-komunistickú generáciu

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Nežná revolúcia znamenala pre väčšinu obyvateľov Slovenska, ktorí sú dnes v strednom a vyššom veku, zásadný životný prelom. (Pokiaľ si ju ráčili všimnúť.) Zakrátko budú niektorí z nich oslavovať, iní si pripomenú jej 30. výročie. Je to už dosť na to, aby stihla vyrásť, dospieť a čiastočne reprodukovať ďalšia generácia. Ktorá si už revolúciu nemôže pamätať z vlastnej skúsenosti. Pre ktorú je to historický fakt.

The Spy /
Cohen hrá Cohena

Ján Janočko / Televízia /

Hoci vieme, ako príbeh Eliho Cohena skončí, tvorcovia ponúkajú mimoriadne zaujímavý pohľad na jeho vývoj. Pridávajú len minimum detailov navyše, to však stačí na to, aby sme pochopili, kto bol svetovo preslávený muž.

Parazit /
Komédia bez klaunov, tragédia bez záporákov

Ivan Rokošný / Recenzie /

Parazit je naozaj zábavný film svojou naratívnou zložkou i tým, čo leží pod povrchom. Emocionálne vyčerpá aj pobaví. Vytknúť sa mu dá ozaj veľmi málo. Tempo od pomalého nástupu stále graduje a vo vyvrcholení sa z komornej tragikomédie stáva priam akčný triler s poriadne grafickým násilím. Bong Joon-ho presahuje žánre, hrá sa s diváckymi očakávaniami a servíruje za mňa jeho najosobnejšie a najprepracovanejšie dielo. Potvrdzuje, že je jedným z najlepších súčasných režisérov, ktorý nevybočuje zo svojho štýlu a robí filmy pre radosť. Svoju aj divácku.

Casino.$k /
P€niaz€. P€ň€ži. P€níz€

Juraj Kovalčík / Recenzie /

Je veľmi nevšedné, aby v rovnakom dátume prišli do kín dva slovenské (a ešte k tomu hrané) filmy. Stalo sa to práve minulý týždeň so snímkami Nech je svetlo a Casino.$k. Pozoruhodný je aj rozdiel v ich „účele“ a kvalite. Ak sa Škopov film snaží vypovedať niečo závažné o súčasnej slovenskej spoločnosti, Casino.$k predstavuje skoro dvojhodinový product placement.

Rambo: Posledná krv /
Zbytočný návrat legendy

Martin Zielosko / Recenzie /

Ak patríte k skalným fanúšikom tejto akčnej ikony, nevynecháte ani posledný filmový záblesk jeho smrtiacej zúrivosti. S lukom a povestným nožom ani na staré kolená nemá konkurenciu a svojich bezmenných nepriateľov porciuje hlava-nehlava, až to chvíľami pripomína horor.