Nebezpečná láskavosť @ 2018 Lionsgate Nebezpečná láskavosť @ 2018 Lionsgate

Priemerná trailerová kampaň tohto titulu by vás do kina istotne nenalákala. Z nudných upútaviek sa zdalo, že pôjde o nemastný film s pochybným scenárom vyplňujúci neatraktívne miesto v jesennej ponuke kinopremiér. Záujem vyvolali až nadšené ovácie recenzentov, ktorí novinku s Blake Lively začali prirovnávať ku kombinácii Dievčaťa vo vlaku (2016) so Strateným dievčaťom (2014) Davida Finchera.

A Simple Favor

krimi, mysteriózny, dráma
2018 / 117 min. / MP 12

Paul Feig
Jessica Sharzer
Po projekcii môžem napísať, že tieto prirovnania boli opodstatnené. Režisér Paul Feig, ktorý sa v minulosti venoval prevažne komédiám ako Dámska jazda (2011), Špión (2015) či nevydarenému remaku Krotiteľov duchov (2016), sa celkom prekvapivo vrhol na mysteriózny krimithriler, ku ktorému dokonca pomáhal napísať scenár.

Nebezpečná láskavosť je adaptáciou rovnomennej knihy Darcey Bell. Dielo pomohla zadaptovať scenáristka Jessica Sharzer, ktorá sa autorsky podieľala na televíznej sérii American Horror Story.

Hlavnými hrdinkami viacvrstvového príbehu sú blogerka Stephanie (Anna Kendrick) a jej nová najlepšia priateľka Emily (Blake Lively). Na plátne sledujeme urputnú snahu Stephanie odhaliť pravdu o náhlom zmiznutí Emily popretkávanú veľkým množstvom nečakaných zvratov. Inteligentný námet pracuje so stretom dvoch absolútne rozličných svetov. Americká malomeštiačka plná úzkoprsých predsudkov verzus otrlá asertívna žena z veľkomesta s totálne flegmatickým prístupom; chudobná domáca puťka oproti zazobanej manažérke PR oddelenia veľkého korporátu či v kocke naivná slušná dobráčka voči vypočítavej chladnej mrche. Do toho všetkého sa zamieša aj Emilyn manžel Sean (Henry Golding).

Paul Feig dokázal vynikajúco gradovať dynamiku príbehu. Tajomstvá sa odkrývajú postupne, čo z diela robí solídnu kriminálku. Obe hlavné postavy sú od začiatku veľmi sympatické a len málo filmov dokáže upútať divákovu pozornosť natoľko, že lipne na každej vete, ktorú hrdinky prednesú. Do veľkej miery je to dané elektrizujúcou chémiou medzi dokonale zvolenými herečkami.

Nebezpečná láskavosť @ 2018 Lionsgate

Anna Kendrick je zosobnením milujúcej matky v domácnosti so všetkými detinskými prejavmi predstavujúcimi jej prvotnú naivitu a Black Lively stvárnila absolútnu femme fatale, ktorej dokážete vďaka očarujúcemu šarmu odpustiť nejeden prehrešok proti dobrým mravom.

Feig prepašoval do deja nemalú dávku čierneho humoru, ktorý výborne vyvažuje všadeprítomné napätie. Body navyše naháňa aj bravúrne zvolený soundtrack, ktorý podľa diania na plátne mieša francúzske ťahavé šansóny s veselými melódiami charakteristickými pre Stephanine eskapády.

Zasadenie do virálneho online prostredia formou Stephaniných kuchárskych vlogov filmu veľmi pristane. Pracuje s aktuálnymi témami, s ktorými je ľahké sa stotožniť. Povrchné vzťahy, uponáhľaná doba, okatá nevera či finančné problémy – poznáme to všetci.

Nebezpečná láskavosť @ 2018 Lionsgate

Nebezpečná láskavosť sa nám veľmi nenápadne dostane pod kožu, až do chvíle, kým nezačne príliš kombinovať jedno rozuzlenie za druhým. Finále je zmesou absurdít, ktoré takmer bezchybnému dielu nemilosrdne zrážajú konečné hodnotenie. Svojim koncom sa tak film odlišuje od knihy. Prvoplánová snaha za každú cenu šokovať diváka nečakaným odhalením podkopáva doterajšie takmer dvojhodinové sympatie.

Napriek prehnanému finále sa podarilo prevažne komediálnemu Paulovi Feigovi priniesť na začiatok jesennej sezóny svieži triler, ktorý obstojí v porovnaní s noirovými klasikami ako Diabolské ženy (Diabolique, 1955) či modernejšími kúskami spomínanými vyššie. Máte tak šancu napraviť si filmovú chuť po premárnených šanciach, akými boli minulotýždňový Predátor či duchársky slabá Mníška.