Dievča vo vlaku © 2016 Forum Film SK

Ak v niektorý podvečer dostanete chuť na mysteriózny thriller s vražednou príchuťou, vyhľadajte si aktuálne Dievča vo vlaku. Chválený režisér Tate Taylor čerpá z úspešnej literárnej predlohy autorky Pauly Hawkins.

The Girl on the Train

mysteriózny, triler
2016 / 112 min. / MP 15

Tate Taylor
Erin Cressida Wilson
Rovnomenná knižka rozpráva príbeh nešťastnej Rachel (Emily Blunt), ktorá každý deň cestuje vlakom na vzdialený Manhattan. Železnica prechádza cez mestečko Witney, priamo pred jej domom, v ktorom kedysi žila so svojím exmanželom. Z vlaku denne sleduje, ako si v ňom jej bývalý trilkuje s novou manželkou Annou (Rebecca Ferguson). O pár domov ďalej Rachel vída ďalší manželský pár, ktorý na prvý pohľad pôsobí dokonale. Obdivuje na nich to, čo sama stratila. Miesi sa v nej zároveň obdiv i závisť. Jedného rána sa však stane svedkom niečoho, čo prvotnú idylku nenávratne naruší.

Tajomstvami opradený vzťahový zlepenec je podávaný čisto ženskou optikou. Nazrieme hlbšie do životov troch nešťastných žien, ktorým osud navzájom nepekne premiešal karty. Náročný rozchod, problémy s alkoholom, opakovaná nevera, nevydarené pokusy o tehotenstvo či život v neustálom klamstve sú skutočnosti, ktorými sú hlavné hrdinky ťažko skúšané. Ide o dostatočne široké portfólio problémov, v ktorom sa diváci dokážu ľahko identifikovať.

Prvé husle samozrejme hrala Emily Blunt, ktorá podala odpudivo súcitný výkon. Rebecca Ferguson sa svojou Annou drží trošku bokom a trojicu uzatvára psychicky labilná Megan, ktorú vytvorila stále zaujímavejšia Haley Bennett. Megan dostala v scenári menší priestor, no zaujme s tými najlepšími scénami. Mužských predstaviteľov obstarali Justin Theroux, Luke EvansEdgar Ramírez. Viac ako solídne obsadenie rozohrá napínavú hru plnú nečakaných zvratov a skrytých point. Psycho atmosféru výborne podfarbuje nervy drásajúci podmaz Dannyho Elfmana.

Dievča vo vlaku © 2016 Forum Film SK

Rozprávanie je porozbíjané do viacerých nenasledujúcich časových etáp, orientácia v nich však nie je náročná a dejové skoky nepôsobia rušivo. Naopak, dianie urobia zaujímavejším. Pri chronologickom radení by film stratil svoje čaro. Pravdu tak odhaľujeme postupne a divák má šancu tipovať ďalší zvrat. Ich počet je možno ku koncu trošku prestrelený, finálnu verziu by očakával málokto. Divákov znalých predlohy určite nebude veľa, keďže v našich končinách takéto knihy získavajú na popularite až s príchodom filmu do kín.

Ak si odmyslíte nelogické počínanie policajných zložiek a prehryziete sa servírovanými dejovými zvratmi, užijete si atmosférický psycho thriller mapujúci to horšie z našich ľúbostných vzťahov. Tate Taylor síce nie je David Fincher, ale Dievča vo vlaku vo svojich lepších miestach pripomína jeho vynikajúce Stratené dievča (Gone Girl, 2014) spred dvoch rokov. Tohtoročná filmová jeseň sľubovala zopár zásahov do čierneho, tento kus sa k tomu veľmi približuje.