Réžia: Francis Lawrence
Scenár: Peter Craig, Danny Strong
Kamera: Jo Willems
Hudba: James Newton Howard
Strih: Alan Edward Bell, Mark Yoshikawa

Hrajú: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Woody Harrelson, Donald Sutherland, Philip Seymour Hoffman, Julianne Moore, Elizabeth Banks, Mahershala Ali, Jeffrey Wright a ďalší

Po roku čakania sme sa dočkali ukončenia veľmi úspešnej filmovej série nakrútenej podľa azda ešte úspešnejšej série románov pre mladých. Ako sa už stalo zvykom, posledný diel filmári rozdelili na dva časti, ktoré však boli nakrúcané naraz. Tomuto filmu to však nepomohlo. Druhá časť Drozdajky stratila svoje momentum.

Jej prvá časť bola ukončená clifhangerom, len kto si ho bude teraz pamätať? Navyše, týkal sa vo výsledku viac romantickej línie, ktorá bola v knihách omnoho dôležitejšia ako vo filmoch. Zranenie, ktoré počas neho hlavná hrdinka utŕži ju však definitívne dostáva na druhú koľaj. Celá séria bola v podstate aj o tom, že Katniss (Jennifer Lawrence) je viac unášaná prúdom udalostí, než by ich sama spoluvytvárala. Posledný diel to len potvrdzuje.

V druhej časti Drozdajky sa toho z hľadiska celkového príbehu udeje primálo. Katniss sa síce snaží za podpory odhodlaných kolegov dostať k prezidentovi Snowovi (Donald Sutherland) a vlastnoručne ho zabiť, ale musí to urobiť poza chrbát celého odboja a najmä bez vedomia prezidentky 13. obvodu Coin (Julianna Moore). Tu možno prezradím z deja trochu viac, ale jej snaha vychádza nazmar a odboj dobyje palác skôr ako sa tam dostane ona. Aj napriek tomu prináša snímka dve-tri udalosti, ktoré sú dôležité pre celú sériu, ľahko však mohli byť zahrnuté už do predošlého filmu, ktorý miestami tiež tak trochu tápal a naťahoval niektoré scény.

Hry o život: Drozdajka 2 (The Hunger Games: Mockingjay – Part 2, 2015)

Príchod režiséra Francisa Lawrenca do série pri druhom dieli Hrám o život výrazne pomohol. Skúška ohňom bola skvelá a Drozdajka 1 by bola tiež, trpela však tou neukončenosťou. Všetko kúzlo sa však teraz akosi vytratilo. Nedá sa povedať, že by to bolo nudné, chýba však akákoľvek zainteresovanosť diváka, napätie, či istá naliehavosť, ktorú v sebe mali predošlé časti. V skratke, až do priveľkej miery nezáleží na tom, čo sa deje na plátne.

Všetky ostatné zložky filmu sú v kvalite, na ktorú sme si pri Hrách o život vzvykli. Problém je tak zrejme hlavne v scenári, ktorí nepriniesol režisérovi ani hercom materiál, s ktorým by mohli lepšie pracovať. Vina však padá hlavne na producentov, ktorí sa rozhodli snímku rozdeliť na dve časti. Nech sa na to pozerám z akejkoľvek strany, bolo to zbytočné a odôvodňujú to snáď len vyššie zárobky v kinách.

Daňou za to však je to, že kvalitná a populárna séria bola ukončená nemastným-neslaným dielom a to je škoda. Napriak tomu však Hry o život predstavujú to najlepšie, čo v kategórii young adult máme. Literatúra síce poskytla aj lepšie materiály, ich filmové spracovania však nedopadli objektívne tak dobre ako v tomto prípade.