Vreskot 6 © 2023 Forum Film SK Vreskot 6 © 2023 Forum Film SK

Minulý rok nám po smrti duchovného otca série Wesa Cravena režijné duo Matt Bettinelli-OlpinTyler Gillett pripomenulo, že Vreskot má hororovým divákom stále čo ponúknuť. Solídne naviazali na ducha originálu, priviedli späť starých známych a zároveň nastolili nové základy pre ďalšiu generáciu hrdinov. Po roku prichádza osvedčený režijný tím s ďalším pokračovaním, ktoré rozumne presunuli z nápadovo vyžmýkaného Woodsboro do nikdy nespiaceho New Yorku.

Scream VI

horor, triler
2023 / 123 min. / MP 15
USA / Kanada

Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
James Vanderbilt, Guy Busick
Vydarený prológ nás zavedie do temných zákutí Manhattanu, kde na známu pretiahnutú tvár ducha narazí mladá učiteľka filmovej vedy, ktorú si strihla štíhla kráska Samara Weaving. S režisérmi sa pozná z vydarenej Nevesty na zabitie (2019). Ghostface je tentoraz o poznanie agresívnejší a bodné útoky si užíva s chorobným temperamentom. Stal sa z neho hotový terminátor.

Preživšie sestry Carpenterové s kamošmi sa rozhodli utiecť pred desmi minulosti do veľkomesta a začať tam nový život. Samantha (Melissa Barrera) navštevuje psychológa, Tara (Jenna Ortega) sa zameriava na štúdium a snaží sa zotaviť socializáciou so spolužiakmi. Rovnako sú na tom dvojčatá Chad (Mason Gooding) a Mindy (Jasmin Savoy Brown). Dlho to však nepotrvá a vyčíňanie vraha opäť dočiahne až k nim. Navyše, nachádzame sa v domácom prostredí Gale Weathers (Courtney Cox). Tvorcovia tentoraz nepracujú s pravidlami pokračovaní, ale celej frančízy, čo znamená, že sa dočkáme odkazov z každého dielu. Medzi navrátivších hrdinov sa včlení aj Kirby (Hayden Panettiere) zo štvrtého filmu, z ktorej sa medzičasom stala agentka FBI.

Na to, že sa nachádzame vo Vreskote s poradovým číslom 6, je dej neuveriteľne svieži. Nestihnete sa nudiť. Neustále totiž prichádzajú nové nápady a celkový smer, akým sa autori ubrali, je veľmi sympatický. K highlightom filmu patrí scéna s rebríkom či halloweenska jazda metrom. Najlepší súboj o prežitie si odniesla jednoznačne Courtney Cox. Ako posledná z pôvodných hrdinov do toho ide na plné pecky. Potešia aj klasické hudobné motívy, najmä Deweyho téma od skladateľa Hansa Zimmera.

Vreskot 6 © 2023 Forum Film SK

Čo by som vytkol je, že veľmi skoro odhalíte kto je vrah. Z minula totiž prežilo príliš veľa postáv a tým pádom sa okruh podozrivých z nových hrdinov veľmi zužuje. Inak však šiesta duchárska vyvražďovačka klape ako hodinky, znalci celej série si ju užijú ešte o niečo viac. Absencia hlavnej scream queen Neve Campbell ako Sidney Prescott vôbec neprekáža. Melissa BarreraJennou Ortegou sú ako jej nasledovníčky dostatočne obľúbené. Pri tejto dvojici casting skutočne trafil jackpot. V Samanthe sa ako v dcére Billyho Loomisa navyše miesi veľmi nevšedná kombinácia obete a brutálneho vraha. Táto črta je v podobných hororoch nevídaná a patrí k silným stránkam filmu.

Bettinelli – OlpinGilletom dokázali, že Vreskot môže fungovať aj v novom prostredí a s celkom novými postavami, čo je veľmi pozitívna perspektíva do budúcna. Hádam si dokážu udržať doterajšiu kvalitu nápadov aj do ďalších dielov. Čoraz brutálnejší Ghostface sa zatiaľ o klesajúcu popularitu u publika rozhodne báť nemusí.