Red Notice © 2021 Netflix Red Notice © 2021 Netflix

Najväčší filmový ťahák tohto roka od Netflixu trhá rekordy sledovanosti. Red Notice sa stal po svojom uvedení absolútnou jednotkou streamingovej služby. Že je lákavý, o tom niet pochýb. Stačí sa pozrieť na hviezdne obsadenie.

Red Notice

akčný, komédia, krimi, triler
2021 / 117 min. / MP 12

Rawson Marshall Thurber
Rawson Marshall Thurber
Red Notice je filmom o veľkej lúpeži vzácnych artefaktov, o ktorú sa pokúšajú hneď traja záujemcovia. Dvaja zlodeji a jeden špeciálny expert FBI precestujú celý svet, nevyhnú sa ruskému väzeniu, bálu zločincov vo Valencii či aréne pre býčie zápasy, aby sa dostali k rozprávkovému bohatstvu či očisteniu svojej dobrej povesti.

Akčná snímka s hviezdnym obsadením pôsobí majestátne, vizuálne zaujímavo a technicky je slušne zvládnutá. Ostatne, pri rozpočte okolo 200 miliónov dolárov je to asi povinnosť. Red Notice si udržiava slušné napätie a občas prekvapí zaujímavým zvratom. Divákom servíruje pomerne dobrú akciu a priaznivci akčného žánru možno ocenia, že sa film drží zaužívaných postupov. Inak ale nenapĺňa svoj potenciál.

Problém filmu spočíva v jeho scenári. Ide o typický blockbuster, ktorý si za cieľ kladie nalákať diváka, nie ponúknuť mu kvalitný kúsok. Iste, Red Notice nie je zlým filmom, ale ak vidíte na plagáte The Rocka či Gal Gadot, môžete mať oprávnený pocit, že chcete vidieť viac, než len priemerný akčný film. Zdá sa totiž, akoby scenár písal akýsi generátor náhodných zápletiek. Klišé strieda klišé, očakávaný zvrat je často v tesnom závese za priemernou akčnou scénou a do piatich minút aj tak zabudnete na všetko, čo ste videli. Trend akčných komédií s výletmi okolo sveta už, zdá sa, vyčerpal svoj potenciál.

Ako bonus je tu Ryan Reynolds, ktorého tvorcovia opäť postavili do polohy jemne zmeneného Deadpoola, čo z neho začína robiť poriadnu otravu. K atraktivite scenára nepomôže ani záverečný zvrat, lebo sa pri ňom len pousmejete miesto toho, aby vás prekvapil. Zároveň si tak film otvára priestor pre pokračovanie, ktoré, dúfam, nepríde.

Red Notice © 2021 Netflix

Za filmom stojí Rawson Marshall Thurber, ktorý písal scenár a režíroval. Poznať ho môžete zo snímok Mrakodrap, Centrálna inteligencia či My sme Millerovci a práve tento výpočet filmov ukazuje, že konzistencia vo vysokej kvalite uňho nehrozí. Kým Mrakodrap bol prepadák, My sme Millerovci zasa podľa mňa veľmi nadpriemerné osvieženie v komediálnom žánri. Red Notice je preňho určite úspechom, avšak len z hľadiska počtu divákov.

Ak by Indiana Jones nemal štýl a prišiel by až v roku 2021, zrejme by sa volal Red Notice. (Ne)priznaná pocta slávnemu dobrodruhovi ponúka priemerný zážitok, ktorý vám možno zachráni večer, nespraví ho však výnimočným.