Creed II © 2018 Forum Film SK Creed II © 2018 Forum Film SK

Od legendárneho boxerského súboja amerického Dávida Rockyho Balbou (Sylvester Stallone) proti sovietskemu Goliášovi Ivanovi Dragovi (Dolph Lundgren) ubehlo neuveriteľných 33 rokov. Sly sa pohrával s myšlienkou dorozprávať dramatický oblúk udalostí z Rockyho IV (1985) z perspektívy ničivého bohatiera Draga po celý ten čas, no nenašiel sa vhodný priestor.

Creed II

športový, dráma
2018 / 130 min. / MP 12

Steven Caple Jr.
Sylvester Stallone, Juel Taylor
Na časté otázky fanúšikov, čo sa vlastne stalo s Ivanom po prehranom zápase odpovedal, že po fatálnom zlyhaní v domácom Rusku ho vlastenci zavrhli a zlomený Drago sa upil k smrti. Spomienka na obrovitého súpera však bola tak silná, že si predrala cestu do novej generácie boxerskej ságy a ponúkla tak solídny dejový základ pre pokračovanie vydareného Creeda (2015).

Mladý šampión v ťažkej váhe Adonis Creed (Michael B. Jordan) stále bojuje so životom i sám so sebou. Zo všetkých síl balansuje medzi ringom a rodinným životom. Teraz ho čaká neľahká úloha obhájiť titul majstra sveta proti silnému súperovi, ktorý je spojený s dávnou tragédiou jeho rodiny. Creeda vyzval na súboj Viktor Drago (Florian Munteanu), syn Ivana, ktorý pred tromi dekádami usmrtil v zápase jeho otca Apolla Creeda. História sa pokúša opakovať, na čo sa starnúcemu Rockymu len ťažko pozerá. Adonis sa pokúsi naplniť dávny odkaz rodiny a získať odpoveď na otázku, za čo sa v živote oplatí bojovať.

Creed II je silným filmom o návrate, ktorý oživuje spomienky a pripomína, čo robí víťaza víťazom. Nezáleží na tom, ako ďaleko sa v živote dostaneš, tvoja minulosť a rodina je vždy s tebou. Sylvester Stallone ako scenárista dokáže pracovať so stále aktuálnymi motívmi, ktoré majú potenciál osloviť viaceré generácie. Mladý Adonis sa stáva rodičom, s novorodencom zažíva nový pocit zodpovednosti, no zároveň sa snaží vyrovnať sláve svojho otca a pomstiť jeho smrť.

Michael B. Jordan podáva znovu vynikajúci výkon ako po hereckej, tak aj fyzickej stránke. Zdá sa, že telesne je ešte v lepšej forme ako minule. Jeho súper je však očividne v zdrvujúcej silovej prevahe. Jednotlivé zápasy sú nakrútené tak vierohodne až cítite údery, ktoré hrdina inkasuje. Tessa Thompson je ako hudobná umelkyňa Bianca stále očarujúca a rodičovstvo mladému páru veľmi pristane. Nezabudlo sa ani na Adonisovu matku Mary Ann, v podaní Phylicie Rashad, ktorá na syna nedá dopustiť.

Creed II © 2018 Forum Film SK

Pod vedením nového režiséra Stevena Caplea Jr. Creed brnká na nostalgickú strunu a prináša silné spomienky na Rockyho staršiu sériu. Stret Sylvestra s Dolphom Lundgrenom je mrazivý a udáva tón celého filmu. Drago túži po pomste prostredníctvom svojho syna tak silno, že jeho vyhladovaný pohľad vystraší samotného talianskeho žrebca. Rocky veľmi dobre vie, čoho je táto rodina schopná.

Pohľad do Dragovej famílie je silným momentom filmu, na pár chvíľ sa ukáže aj chladná Brigitte Nielsen ako Ivanova bývalá žena, ktorá opovrhuje zlomeným exmanželom a zavrhnutým synom.

Stallone týmto počinom naplnil dávno zamýšľanú dramatickú linku. Ťažko však povedať, či má zmysel pokračovať v tejto sérii. Jednotlivé motívy sa začínajú opakovať, starí hrdinovia sa už nemajú kam vyvíjať a mladý šampión v určitom zmysle kopíruje Rockyho vyšliapanú cestu. Sly sa lúči so svojou najslávnejšou postavou už posledné tri filmy a na prípadného tretieho Creeda ostáva len dôstojné pochovanie legendy.

Steven Caple Jr. nakrútil solídnu ozvenu ruskej zápletky z osemdesiatych rokov, plnú silných emotívnych momentov a platných múdrostí. Obstojí aj ako nostalgické ukončenie Rockyho príbehu, ktorý neprestáva inšpirovať nové generácie. Chcieť od takéhoto filmu viac už hádam ani nie je možné.