Thunder Force © 2021 Netflix Thunder Force © 2021 Netflix

Melissu McCarthy mnohí spoznali najprv ako milú a roztržitú kuchárku Sookie v Ženách rodu Gilmorových (Gilmore Girls). Svoju prvú veľkú rolu získala už pred vyše dvadsiatimi rokmi, no ešte predtým začínala ako stand-up komička, a tak neprekvapí, že väčšinu svojej kariéry prežila vo viac či menej komediálnych rolách. Za svoj výkon vo vedľajšej úlohe v Dámskej jazde (Bridesmaids, 2011) bola prvýkrát nominovaná na Oscara. Druhýkrát si nomináciu vyslúžila za ústrednú postavu v biografickej dráme Can You Ever Forgive me? (2018). Je aj dvojnásobnou držiteľkou televíznych ocenení Emmy.

Thunder Force

akčný, dobrodružný, komédia
2021 / 106 min. / MP 12

Ben Falcone
Ben Falcone
No máloktorý herec má kariéru vyskladanú len z nablýskaných príkladov hereckého majstrovstva a tá jej má poriadne odvrátenú stranu.  Je ňou séria zlých a ešte horších komédií, na ktorých spolupracuje so svojím manželom Benom Falconem. Ten v nich často pôsobí ako producent, autor scenára (niekedy aj s McCarthyovou), režisér a herec v jednej osobe. Všetky filmy (zatiaľ je ich s touto hromovou pohromou dovedna päť) sú napísané na mieru práve McCartyhovej a jej typickému štýlu komiky, v ktorom sa nebojí trápna, vtipov na vlastnú osobu (a postavu) a ani vyťahovania slapsticku z filmového záhrobia.

Zatiaľ si ich filmy však na seba pekne zarobili, a tak tu – teda na Netflixe – máme ich tohtoročnú novinku. Thunder Force je komediálna ponáška na superhrdinské filmy prepletená drámičkou dvoch kamošiek z detstva. Prvá (Melissa McCarthy) má už zamlada trochu drsnejšie spôsoby a šikovnosť ulice v malíčku, druhá (oscarová Olivia Spencer) má vycibrenejšie maniere a vedecké ambície. Ich zjavné rozdiely sa podpíšu na desaťročiach odlúčenia. Z prvej je šoférka vysokozdvižného voza v prístave, z druhej svetoznáma vedkyňa, ktorá vytvorí dve séra na výrobu superhrdinu – takého, ktorý oplýva nadľudskou silou a dokáže sa stať aj neviditeľným.

Ich filmový svet totiž trpí nadmierou nadprirodzene nadaných jedincov, ale všetci do jedného sú psychopati. Aby teda malo Chicago šancu proti super-kriminalite, vedkyňa sa rozhodne vylepšiť sa, stať sa bojovníčkou proti bezpráviu a napraviť tak krivdu, ktorú psycho-antihrdinovia napáchali na jej rodičoch. Sérum supersily však omylom dostane tá prvá, ktorá má problém správať sa zodpovedne a s mierou aj v bežnom živote, a vedkyni nezostáva nič iné, len užiť zostávajúce sérum neviditeľnosti a zmieriť sa s tým, že ak majú niečo zmeniť, opäť budú s bývalou kamkou z detstva neoddeliteľnou dvojicou.

Thunder Force © 2021 Netflix

Expozícia vás pobaví možno najviac, ostatný dej, ktorý sa bude točiť okolo mocichtivého psychopatického politika, totiž bude až na pár momentov celkom predvídateľný. Akurát, ak vás pri pozeraní rušia deti, zašívanie ponožiek alebo scrollovanie Facebooku. Takýchto zabijakov večerov nájdete na Netflixe neúrekom, napríklad aj z tvorivej dielne Adama Sandlera – trochu sa zabavíte na úkor hollywoodskych hercov a… A vlastne treba v takom filme niečo viac? V telke aj tak púšťajú stále to isté, tak si aspoň môžete vegetiť pri novom filme.

Slabý dojem narúša zopár naozaj zábavných momentov a niekoľko svetlých hereckých chvíľok: mne sa páčila mladá Mia Kaplan v krátkej úlohe mladšej verzie Melissy McCarthy aj Pom Klementieff (známa ako Modlivka zo Strážcov galaxie) v roli nie práve bystrej psychopatky, ktorá kade-tade vypúšťa elektrické výboje. Sympaticky nešikovne boli podané pohľady do zákulisia fungovania zločineckej skupiny a v pamäti mi ostal aj výsmech Spider-Manovi vo forme Jasona Batemana, ktorého štipne rádioaktívny krab a narastú mu klepetá, čím je napriek miernej povahe odsúdený na dráhu kriminálnika s ostatnými nadprirodzene nadanými.

Thunder Force je vo výsledku filmom, ktorého tvorbu si herci zrejme celkom užili a čo-to z dobrej nálady sa im podarilo preniesť aj do výsledného diela. Bez ohľadu na to je však scenár buď nudný, predvídateľný, trápny, alebo plný klišé a film dôkazom toho, že známe mená predajú čokoľvek.