The Suicide Squad: Samovražedná misia(The Suiside Squad, 2021) © Continental Film The Suicide Squad: Samovražedná misia(The Suiside Squad, 2021) © Continental Film

Warner Bros. po piatich rokoch resetujú svoju Jednotku samovrahov (Suicide Squad, 2016) pod režisérskym dohľadom uleteného Jamesa Gunna. Režisér marveláckych Strážcov Galaxie dostal voľnú ruku a prišiel si na svoje. Toľko zábavného násilia ste v komikse hádam ešte nevideli.

The Suicide Squad

akčný, dobrodružný, komédia
2021 / 132 min. / MP 15
USA / Veľká Británia

James Gunn
James Gunn
Gunn sa vyžíva v bizarných tímovkách, v ktorých môže popustiť uzdu svojej fantázii a šokovať diváka nekorektným humorom. Pre The Suicide Squad je ako režisér dokonalou voľbou. Premisa však ostala nezmenená. Partia hrdlorezov s obskúrnymi schopnosťami dosiahne zníženie trestu v prípade, ak uspeje v nebezpečnej misii. Tentoraz je však ich vražedné vyčíňanie oveľa zábavnejšie ako minule. Zabijakov drží na uzde zákerná Amanda Wheeler, ktorú opäť stvárnila nesympatická Viola Davis. Ak neuposlúchnu rozkaz, nebude váhať a odpáli im na diaľku hlavu implantovanou výbušninou.

Tím zlých snov vedie strelecké eso Bloodsport v podaní skvelého Idrisa Elbu. Vyrovnať sa mu snaží ďalší výborný ostreľovač Peacemaker, ktorého zosobnil nečakanými hláškami nadupaný svalovec John Cena. Z vnútra na jednotku dohliada starý známy plukovník Rick Flag, ktorého si opäť zahral Joel Kinnaman. Ozdobou filmu je podľa očakávaní uletená Harley Quinn v dokonalej inkarnácii Margot Robbie. Krásna herečka má svoju strelenú postavu po troch filmoch dávno vo svojej hereckej prirodzenosti. Maznákom partičky je roztomilý King Shark, ktorý po odhryznutú ľudskú hlavu nejde ďaleko. S veľkým potešením ho nadaboval Sylvester Stallone. Zmutovaný žralok si kradne čarom neprehliadnuteľnej osobnosti scény pre seba. Jeho mňam-mňam vám utkvie v pamäti ešte poriadne dlho.

Príbeh je veľmi jednoduchý, no disponuje výborným situačným humorom, ktorý dokáže absolútne vyťažiť vyhrotenú podivnosť jednotlivých postáv. Divnejších antihrdinov si v jednom filme azda ani nedá predstaviť. Gunn bravúrne žongluje s humorom a akčnými scénami, ktoré zabezpečujú originálne postavy. Každý charakter tak získa scénu, v ktorej ukáže svoje špeciálne schopnosti.

The Suiside Squad (2021) © Continental Film

Harley Quinn konečne zažiarila v plnej paráde vo svojom nabitom kvetinkovom medailóne. Až tretí film dokázal správne uchopiť jej potenciál. S touto postavou Margot Robbie je to podobné ako s pirátom Jackom Sparrowom Johnnyho Deppa. Ako korenie šialeného dobrodružstva funguje bravúrne, no vo vlastnom príbehu, v ktorom má hrať prím, zlyháva na plnej čiare. V tomto pomere šialená harlekýnka funguje ako pridaná hodnota a je radosť ju sledovať.

Snímka drží diváka v pozore aj vďaka poprehadzovanej časovej línii, ale nenarušuje to plynutie príbehu. Režisér neopúšťa svoj trend sprevádzať scény skvelými piesňami, ktoré umocňujú dianie na plátne. Záver vyznieva trošku prepálene, obria ničivá hviezdica pôsobí absurdne komicky. The Sucide Squad však nemožno brať vážne a v porovnaní s ostatnými DC filmami prináša vítanú sviežu zábavu. Do zvyšku DC univerza tak svojou uletenosťou veľmi nezapadá, ale to je vlastne prednosťou filmu.

James Gunn doručil po vlažných traileroch nečakane zábavný film s množstvom vydarených scén. Po opustení kinosály budete mať pocit, že ste videli sympatickú hlúposť, na ktorej ste sa výborne zabávali. Škoda len, že napriek nesporným kvalitám trie komiksová novinka v pokladniciach biedu. Pokračovanie samovražednej jednotky v tomto nastavení by však vôbec nemuselo byť márne.