Réžia: David Ayer
Scenár: David Ayer, John Ostrander
Kamera: Roman Vasyanov
Hudba: Steven Price
Strih: John Gilroy

Hrajú: Ben Affleck, Margot Robbie, Cara Delevingne, Will Smith, Jared Leto, Scott Eastwood, Jai Courtney a ďalší.

DC masívnou marketingovou masážou sľubovalo sviežu komiksovku plnú neopozeraných antihrdinov púšťajúcich jednu humornú vetu za druhou. Úderná akcia za zvuku rockových peciek časov minulých vyzerala v starostlivo zostrihaných traileroch skutočne lahodne. Jednotka samovrahov je však vo výsledku klasickým príkladom toho, keď všetko úžasné ukážu trailery a zvyšok deja predstavuje nahromadená hlušina.

David Ayer patrí nepochybne k schopným režisérom, no v tejto tragickej snahe konkurovať marvelovkám jednoducho nemal šancu zvíťaziť. Určitú pečať svojej tvorby zanechal, no kreatívnejšie vedenie zdarne udupalo štúdio. DC by si malo raz a navždy uvedomiť, že marvelovky nikdy nedobehne. Ich červená konkurencia jednoducho zožrala patent na zábavnú nádielku pre celú rodinu, i keď sú všetky na jedno kopyto.

Jednotka samovrahov (Suicide Squad, 2016)

Hrdinovia z dielne DC oproti tomu zápasia s oveľa vážnejšími témami, často sa brodia depresiami, čoho bol plný toľko nenávidený Batman vs. Superman a ich zlosynovia rozhodne nie sú určení pre maloletého diváka. Mohol by z nich dostať pomerne pestré nočné mory. Osobne si myslím, že dospelejší tón komiksu je cesta, akou by sa malo DC uberať a nenechať sa rozhodiť jedným, z môjho pohľadu relatívnym, neúspechom. Ak sa tak dá nazvať blokbaster, ktorý celosvetovo utŕžil takmer 900 miliónov.

Aktuálny film sa po nenaplnených očakávaniach zárobkov Batmana so Supermanom chcel tak trochu vymaniť z temnejšieho ladenia a štúdio do neho na poslednú chvíľu implantovalo niekoľko humorných vsuviek. Netvrdím, že by to Jednotke samovrahov nejako výrazne ublížilo, pôsobí však vďaka tomu trochu nevyrovnane.

Nesúrodému tímu superzločincov podľa očakávaní dominuje hláškujúci Will Smith alias Deadshot, ktorý zo svojej charizmy Bad Boya nestratil po rokoch mimo reflektorov ani za mak. Oslnivým prekvapením je bláznivo krásna Margot Robbie, ktorá poňala vyšinutú Harley Quinn ako neodolateľnú kvetinku spomedzi plevelu vedľajších postáv hodného zabudnutia. Vždy, keď sa objavila na obraze, ukradla si scénu celkom pre seba. Modelka Cara Delevingne svoje neherectvo ukryla v pôsobivých premenách za čarodejnú Enchantress a zvyšok tímu ani nie je nutné menovať.

Pre veľký počet postáv mnohí nemali dostatok priestoru. Zamrzí to však azda len v prípade Jareda Leta ako Jokera. Jeho poňatie Princa zločinu na prvý pohľad zaujme, no pre dej nebol dostatočne zaujímavý na to, aby získal čo i len jednu premyslenejšiu scénku. To isté platí pre Batmana Bena Afflecka. Ten sa zúčastnil len preto, aby dej previazal s DC univerzom.

Odvážny pokus ponúknuť príbeh postavený na tíme super grázlov tak štúdiu celkom nevyšiel, no zlý film to rozhodne nie je. Valcujú ho síce klišé a možno sa pri ňom v poslednej tretine budete trošku nudiť. Napriek tomu by som mu aspoň kvôli výbornému Smithovi a nezabudnuteľnej Margot Robbie dal šancu. Veľké plus predstavuje pesničkový soundtrack, ktorý do deja sadol ako uliaty. Len málo filmov dokáže takto zdarne pracovať s piesňou na podfarbenie postavy či scénky.

Vyzerá to tak, že podľa utŕžených peňazí sa dočkáme minimálne jednej ďalšej misie tejto samovražednej jednotky. Kto vie, možno sa dožijeme i väčšieho priestoru pre klaunskú romancu jednej nezabudnuteľne vyšinutej dvojice. Letov psychopatický smiech hovorí za všetko.