The Little Things © 2021 HBO The Little Things © 2021 HBO

Scenárista a režisér John Lee Hancock si vybral zaujímavý námet, ktorý na nás z traileru dýchal atmosférou podobnej Fincherovej klasike Sedem (1995). Atribúty sú rovnaké. Starý detektív veterán, mladý ambiciózny vyšetrovateľ, séria vrážd a jeden psychopat. Tu sa však podobnosť so špičkou žánru z 90. rokov končí. Scenár síce tiež pochádza z tejto dekády, je však trestuhodné, že sa mu nedostalo zopár potrebných úprav.

The Little Things

krimi, dráma
2021 / 128 min. / MP 15

John Lee Hancock
John Lee Hancock
Hancock kedysi napísal bravúrny Dokonalý svet (1993) Clinta Eastwooda, režíroval divácky úspešného Zakladateľa (2016) s Michaelom Keatonom o vzniku impéria McDonald’s a nedávno poslal na Netflix vydarenú kriminálku The Highwaymen (2019), kde naháňajú Kevin Costner s Woody Harrelsonom Bonnie a Clydea. Tento režisér svoje remeslo ovláda. The Little Things (Malé veci) mi však prídu na jeho pomery trochu odfláknuté.

Zástupca šerifa v Kern County, Joe Deacon (Denzel Washington), je vyslaný do Los Angeles pre rutinný zber dôkazov. Dá sa tam dohromady s mladým detektívom Jimom Baxterom (Rami Malek), ktorý ho požiada o pomoc s prípadom sériového vraha mladých dievčat. Aktuálny vražedný teror môže mať súvis s Deaconovou starou pracovnou záležitosťou. Nájsť spoločne vraha sa ukáže ako náročná úloha.

Hancock si dal prácu s vykreslením postáv aj nastavením sľubnej atmosféry. Denzel Washington je ako bývalé detektívne eso štandardne výborný. Malek je trošku upozadený a jeho Baxter nie je dostatočne zaujímavým charakterom. Po hodine deja na seba strháva zaslúženú pozornosť Jared Leto ako podozrivý psychopat Sparma. Jeho ponorenie do vyšinutého podivína je absolútne, až by ste verili, že to Leto nehrá. Uhrančivý pohľad, s akým pracuje, až mrazí. Tento herec patrí k najväčším talentom súčasného Hollywoodu. Kvôli jeho výkonu sa oplatí film vidieť.

The Little Things © 2021 HBO

Inak sa jedná o veľmi rutinnú kriminálku, ktorá nás nemá čím zaujať, má problém s napätím a nezvyčajne pomalým tempom. V 90. rokoch by si podľa mňa našla svoje početné publikum, dnes však popri majstrovským klasikám ako Zodiac (2007) nezanechá potrebnú stopu, aby ste sa k filmu radi vrátili. Hancock ako scenárista zlyháva s nedostatkom atraktívnych podnetov, nehovoriac o pre tento žáner obvyklých zvratoch. Inšpiroval sa dielami, ktoré mali rytmický dej s očistným vyústením, tu však finálne zadosťučinenie absentuje.

Pátranie po vrahovi je bohužiaľ na dnešnú dobu nepatrične mdlé a dej sa zbytočne vlečie. Je to obrovská škoda, pretože s oscarovým hereckým ansámblom šlo nakrútiť oveľa strhujúcejšiu snímku. Washington s Letom sa snažia ozlomkrky, ich charizma však dejové vákuum nevykryje.

Až nepatričným dojmom pre krimi thriller, ktorý pojednáva o drastických vraždách mladých žien, pôsobí hudba Thomasa Newmana. Zvolené tóny tentoraz vyslovene vyrušujú. Za jedno pozretie film už len kvôli skvelému Letovi určite stojí, veľa vody, ale v kolektívnej pamäti fanúšikov napínavých kriminálok nenamúti. Inak dobrý nápad s nečakaným vyvrcholením, ktoré sa odlišuje od zvyšku detektívnych thrillerov, nezachráni dejovú hlušinu, ktorou trpí viac ako polovica snímky. Na papieri to mohlo vyzerať dobre. Finálne prevedenie je však do značnej miery pre fanúšikov žánru sklamaním. Hereckí velikáni by si zaslúžili účinkovať v prepracovanejšom diele.