Fatherhood © 2021 Netflix Fatherhood © 2021 Netflix

Nie je žiadnou novinkou, že úspešní komici si občas vyskúšajú aj seriózne postavy. Väčšinou im to vychádza, mnohokrát sú za svoje výkony dokonca aj oceňovaní rôznymi cenami či aspoň nomináciami. Dialo sa tak v minulosti (veľa serióznych úloh mal Bill Murray, Jim Carrey či Robin Williams), nezvyk to nie je ani teraz (spomeňme si napríklad na výborného Adama Sandlera v Uncut Gems). Svoj pokus vstúpiť do sveta vážnych postáv pridal aj Kevin Hart (Centrálna Inteligencia, Jumanji: Vitajte v džungli) v novinke od Netflixu s názvom Fatherhood (v českom preklade Otcovství).

Fatherhood

dráma, rodinný
2021 / 109 min. / MP 12

Paul Weitz
Dana Stevens, Paul Weitz

Mattovi (Kevin Hart) sa narodila dcéra. Nadšenie z nového člena rodiny vystrieda obrovský smútok. Jeho manželka (Deborah Ayorinde) krátko po pôrode zomiera, lekári včas neodhalili jej pľúcnu embóliu, a tak ju už nestíhajú zachrániť.

Smútok vystriedajú pocity zodpovednosti. Matt sa musí starať o dcéru, na ktorú je sám. Jeho rodina aj rodina jeho manželky sú naklonené tomu, aby sa vrátil do rodného mesta, kde by mu pomáhali s výchovou. Matt však o tejto možnosti nechce ani počuť. Napriek tomu, že o svojich schopnostiach nie je úplne presvedčený, s vervou sa pustí do výchovy malej Maddy (Melody Hurd) a hoci mu to nie vždy úplne vychádza, predpoklady jeho blízkych sa nenaplnia a ústrednej dvojici sa darí viac ako dobre.

Podobných filmov, v ktorých sa jeden z rodičov musí postarať o dieťa, vzniklo už veľa. Fatherhood je, rovnako ako ďalšie snímky s podobnou témou, plný klišé a pomerne predvídateľného deja. Nejde však o úplne márny pokus. Zaujme na ňom autentickosť, s akou je zachytený vzťah dospelého a dieťaťa, ale aj medziľudské vzťahy medzi jednotlivými postavami, či emócie, ktoré protagonisti prežívajú. Výrazne tomu pomáha fakt, že scenár sa drží úspešnej knihy (a blogu, z ktorého vznikla) Matta Logelina, skutočného otca, ktorému zomrela jeho manželka a on sa musel popasovať s výchovou dcéry. Pre diváka je teda emocionálny náboj ľahšie stráviteľný a ak práve nemáte chuť pri filme plakať, Fatherhood vás do tejto činnosti ani nebude nútiť.

Fatherhood © 2021 Netflix

Jednotlivé postavy nie sú mimoriadne výrazné, ich výskyt na scéne je však dostatočný a dáva do popredia vzťah otca a dcéry. Kamaráti hlavného hrdinu nesú spolu s Kevinom Hartom líniu jemného (našťastie nie trápneho) humoru. Ukecaný Jordan (Lil Rel Howery) by možno mohol mať o 2 – 3 trápne hlášky menej a Oscar (Anthony Carrigan, ktorý výborne hrá darebáka v seriáli Barry) by zase mohol dostať o trošku väčší priestor.

Na vážkach som s pohľadom na Mattovho šéfa (Paul Reiser), ktorého prehnaná pozitivita je miestami naozaj otravná. Zvyšok ansámblu je presvedčivý a hrá to, čo im scenár dovoľuje. Škoda absencie zapamätateľnejších signifikantných scén. Aspoň jedna-dve by sa v tomto prípade zišli, aby definitívne poslali snímku z priemerných vôd do klenotnice Netflixu. Možno práve preto si myslím, že takáto látka by sa skôr hodila na minisériu, v ktorej by vzťah otca a dcéry a výchova vynikli o čosi viac.

Fatherhood je zaujímavým mixom drámy a rodinného filmu. Nedáva univerzálne poučky do života, neponúka návod, ako vychovávať dieťa. V zaujímavom prostredí sa odohrávajúci príbeh zaujme, chýba mu však viac silnejších momentov. Ak máte radi Kevina Harta, nepohrdnete rodinným filmom alebo sú vám filmy, ktoré sú aspoň sčasti podľa skutočných udalostí blízke, dajte novinke z dielne Netflixu šancu. Je dosť možné, že neoľutujete.