Slovenské kiná obišiel, vo zvyšku sveta sa akosi stratil v záplave iných snímok a koronavírusu. Film Come to Daddy je teraz dostupný aj pre slovenských divákov na HBO GO.

Come to Daddy

triler, horor, komédia
2019 / 93 min. / MP 18
Kanada / Nový Zéland / Írsko

Toby Harvard

Do domčeka pri mori prichádza Norval. Nešťastný mladík bojujúci so svojimi démonmi sa teší na stretnutie s otcom, ktorého nevidel už 30 rokov. Práve jeho otec mu poslal pozývací list a čas stráveným v inom prostredí, než na aké je zvyknutý, mu možno príde vhod. Len nedávno totiž prišiel z protialkoholického liečenia. Než sa vráti späť do normálneho života, žije s matkou a toto berie ako možný nový impulz.

Zvítanie je pomerne rozpačité, čas strávený spolu nie je oveľa lepší. Norval (Elijah Wood) si na svojho otca ani nepamätá a zdá sa, že je úplne iným človekom. Napätie postupne prerastá v podozrievavosť obidvoch strán. Od rodinnej idylky má pobyt v dome ďaleko, rodičovská láska je na tomto mieste neprítomná, skôr sa schyľuje k tragédii.

Come to Daddy hrá s divákom svojskú hru. Dominuje jej napätie prítomné počas celej dĺžky snímky, ktorá vznikala v kanadsko-novozélandsko-írskej koprodukcii. Tajomno v dome na pobreží núti diváka neodtrhnúť zrak od obrazovky, len tu a tam ho pretne nejaká vtipná pointa. To však platí len pre prvú, výrazne hororovú časť filmu.

V polovici snímky naberie príbeh úplne iný spád a z hororu sa stáva kriminálny triler. A rýchlo padne aj kvalita filmu. Zápletka je pritom zaujímavá, dej je stále napínavý, ale scenár nedrží nič pokope. Konanie niektorých postáv je až smiešne (čo by nemusel byť pri komédii zásadný problém) a nelogické (a to už je problém). Film pôsobí lacno a sám seba pochováva do hlbín zabudnutia. Fungujú tu napínavé sekvencie, niektoré scény sú výborné, ale dohromady to proste nie je ono. Možno by pomohol aj lepší casting na vedľajšie postavy, snáď s výnimkou Stephena McHattieho, ktorý však dostal málo priestoru.

Come to Daddy © 2020 Saban Films

Slušne je nakrútená aj akcia, pochváliť sa dá jej originalita a čierny humor, ktorý s ňou priamo aj nepriamo súvisí. No a hoci scenár ako celok nefunguje, občas vie prekvapiť zaujímavým momentom. Režisér skúša diváka presvedčiť drobnými aj šokujúcimi zvratmi, lenže v tomto prípade aj úplný obrat v deji o 180 stupňov zapadne prachom pri všetkom tom, čo v snímke nevyšlo.

Come to Daddy je film napínavý, drsný a najmä jeho prvá polovica stojí za pozretie. Tá druhá by si zaslúžila buď úplné prerobenie, alebo ešte lepšie, vymazanie. Ak sa však nebránite čiernemu humoru a nehľadáte adepta na Oscara, len chvíľku oddychu a zvýšenie tlaku, toto je možno správna voľba.