Brazil /
Absurdná dystopia
Brazil v dobe svojho uvedenia nezaznamenal kasový úspech, ale prakticky okamžite bol považovaný za výnimočné dielo a jeden z najlepších dystopických filmov vôbec.
Brazil v dobe svojho uvedenia nezaznamenal kasový úspech, ale prakticky okamžite bol považovaný za výnimočné dielo a jeden z najlepších dystopických filmov vôbec.
Takto pred tridsiatimi rokmi začali do amerických kás pribúdať prvé doláre, ktoré diváci vymieňali za vstupenky na triler Osudová príťažlivosť. Premiérový víkend bol silný a reakcie publika aj kritiky tak vzácne spriaznené, že sa film udržal na prvej priečke v návštevnosti až osem týždňov. Nie zlé na jednoduchý mravoučný príbeh, čo poviete?
Keď sa Blade Runner dostal v roku 1982 do kín, nebol plne pochopený. Spôsobilo to viacero faktorov, počnúc zle nastavenou kampaňou Warner Brosu, ktorá divákom sľubovala akčný a dobrodružný film. Ten však ani náhodou nemohli dostať.
Diváci po celom svete sa v posledných mesiacoch húfne vracajú k 43 rokov starému sci-fi westernu dúfajúc, že im pomôže pochopiť, o čomže to vlastne Westworld, seriálový hit minulého roka, je. Jeho rovnomenný predchodca však žiadne odpovede na dnešné otázky neponúka.
Honba za bájnym predmetom a odhaľovanie tajomstiev, v tom tkvie čaro príbehov Indianu Jonesa. Bičom sa oháňajúci vedec ukázal miliónom fanúšikov, že archeológia nie je len nudná vedecká disciplína, kde sa hrabete po krk v zemi a aj to, že turistické pamiatky skrývajú dodnes neobjasnené záhady, ktoré čakajú na svojho objaviteľa.
We accept her, we accept her. One of us, one of us. Gooba-gobble, gooba-gobble.
Je to jeden z najdôležitejších filmov dekády. Odhaľuje vyfabrikovanú povahu Hollywoodu. The Room je Občan Kane zlých filmov. (Ross Morin)
V Československu nemalo sci-fi práve na ružiach ustlané, ale najmä úspechy Sovietskeho zväzu pri dobývaní vesmíru inšpirovali aj našich súdruhov v potenciál tohto žánru. Čistokrvných sci-fi filmov vzniklo len zopár a medzi nimi sa vyníma práve Ikarie XB-1 z roku 1963 režiséra Jindřicha Poláka.
Talentovaný Francúz Luc Besson vytvoril v roku 1990 vo svojom slávnom režijnom hite o nájomnej vrahyni Nikite malú roličku zabijaka, v ktorej sa mihol jeho dvorný herec Jean Reno. Ikonický potenciál postavy Viktora čističa vŕtal v hlave režiséra tak dlho, až sa mu rozhodol venovať celý film.
Kto by nechcel žiť večne? S myšlienkou, že by nás smrť potichu obchádzala po celé stáročia sa istotne pohrával každý. S dlhovekosťou však kráča ruka v ruke utrpenie. Bolesť zo straty milovaných smrteľníkov je večná, rovnako ako láska. S touto myšlienkou v úzkom spojení s atraktívnou mystikou sa pohráva klasické fantasy o nesmrteľných vyvolených, plné šermiarskych súbojov na pozadí nádhernej škótskej vysočiny.
Star Trek rozdeľuje publikum na nadšencov a odporcov. Získať si tú druhú skupinu je takmer nemožné, keďže film svojou formou a spracovaním často vyvoláva vlny ostrého výsmechu. No práve tento film má tendenciu upútať aj tie „ne-startrekovské“ typy.
Film Drive dánskeho režiśera Nicolasa Windinga Refna je pekným príkladom postmoderného filmu. Inšpiráciu čerpá z rôznych zdrojov a pomerne jednoduchý scenár oblieka do štýlového hávu.