Minutáž: 105 minút

Réžia: Andy Fickman
Scenár: Moe Jelline
Kamera: David Hennings
Hudba: Nathan Wang
Hrajú: Kristen Bell, Odette Yustman, Sigourney Weaver, Jamie Lee Curtis, Betty White, Victor Garber a ďalší

Zasa ona!Kristen Bell je podľa mňa mladá, talentovaná herečka. Dokázala to najmä v seriáli Veronica Marsová a potvrdila to aj úlohou v sérii Hrdinovia. No okrem toho, že je mladá a talentovaná, je hlavne podceňovaná – veľa príležitostí v Hollywoode totiž nedostáva s výnimkou načítavania voice overov tajnej blogerky v Gossip Girl, kde môže v niekoľkých replikách predviesť akurát tak to, čo dokáže so svojim hlasom. Preto, keď prišla správa, že dostala hlavnú úlohu v komédii Zasa ona!, vyslovene som sa potešil. Predsa už v Kopačkách (Forgetting Sarah Marshall) ukázala, že jej humor nie je cudzí. A tak som očakával, že v Zasa ona! zažiari a v kariére ju to posunie o priečku alebo dve vyššie.

Po zhliadnutí tohto filmu však musím skonštatovať, že sa tak s najväčšou pravdepodobnosťou nestane. Stále si myslím, že Kristen Bell je mladá a talentovaná herečka, no snímka Zasa ona! jej nedala možnosť zažiariť, aj keď v nej zahrala ústrednú protagonistku. Ide totiž o komédiu, na ktorej sa veľmi nezasmejete. A to nie je jej jediný problém.

Námet je veľmi jednoduchý: Marni ako dievča s výrazným rámom okuliarov, problematickou pokožkou a zlým účesom to na americkej strednej škole nemala ľahké, bola neustálou obeťou šikanovania predovšetkým zo strany svojej hlavnej rivalky Joanny. No zariadila sa podľa hesla: čo ťa nezabije, to ťa posilní a po skončení školy zmenila seba, svoj prístup k životu, „opeknela“ a rozbehla sľubnú kariéru. Zápletka filmu sa rozbieha, keď pricestuje domov na bratovu svadbu a zisťuje, že jeho nastávajúcou nie je nikto iný ako jej niekdajšia šikanujúca. Na jednej strane je to ukážka tých najväčších klišé a obohratých tém americkej kinematografie zosnovaných do jedného filmu, na strane druhej načrtnutý konflikt aspoň naznačuje prísľub niekoľkých vtipných momentov vyplývajúcich zo snahy hlavnej hrdinky prekaziť svadbu svojho brata. Ako som však už spomínal, pri sledovaní snímky Zasa ona! toho smiechu nebude zasa až tak veľa. Čím to je?

Kristen Bell a Odette Yustman v komédii Zasa ona! (You Again, 2010) Jamie Lee Curtis a Sigourney Weaver v komédii Zasa ona! (You Again, 2010)

Kvalitná komédia stojí na postavách a hereckých výkonoch. V tomto prípade zohrávajú najdôležitejšiu úlohu štyri ženské hrdinky. Najslabším článkom je Odette Yustman stvárňujúca Joannu. Tá svojej postave dodáva iba príťažlivé balenie a žiadnu hĺbku. Ostatné tri: Kristen Bell, Sigourney Weaver a Jamie Lee Curtis sú však výborné herečky a aj v tomto filme robia, čo je v ich silách. Keď sa prizrieme bližšie, zistíme, že chyba je v postavách. Nie sú dobre napísané, niektorým ich činom chýba motív a občas sa správajú iracionálne, takže ich predstaviteľky za výsledný efekt v podstate nemôžu. V rámci možností scenára urobili, čo mohli.

Okrem toho mi prekážala nabaľujúca sa absurdnosť v príbehu. Najprv máme proti sebe len dve rivalky, potom sa k nim pridávajú ďalšie, keďže, ako postupne pri sledovaní zisťujeme, mama Marni a teta Joanny chodili na tú istú strednú školu a rovnako medzi nimi odvtedy panuje rivalita a na záver sa z čista jasna zjavuje nepriateľka Marninej starej mami. Najprv vás to rozosmeje, no vzápätí si pomyslíte, že to už nemôžu myslieť vážne.

Betty White v komédii Zasa ona! (You Again, 2010) Betty White, Jamie Lee Curtis, Sigourney Weaver, Odette Yustman a Kristen Bell v komédii Zasa ona! (You Again, 2010)

Dej má aj niekoľko svetlých momentov, ku ktorým patrí napríklad tanečný „battle“ na Toxic od Britney Spears a celkovo sa snímka rozbehne počas nácviku svadobnej hostiny, no tá sa začína až po niečo vyše hodine. A to už máte dávno za sebou ten čas, kedy film stopnete a prejdete na iný alebo sa dokonca dvihnete zo sedadla a sklamaní opustíte kino.

Ak by to náhodou pre niekoho nevyplynulo z predchádzajúcich riadkov, film Zasa ona! vám neodporúčam. Pozrite si ho iba, ak ste fanúšikom Kristen Bell, ale aj v tomto prípade vám odporúčam, aby ste radšej siahli po spomínaných Kopačkách.