Rok: 2008

Réžia: Kevin Smitht
Scenár: Kevin Smith
Kamera: David Klein
Hudba: James L. Venable
Hrajú: Seth Rogen, Elizabeth Banks, Craig Robinson, Jeff Anderson, Jason Mewes, Katie Morgan, Traci Lords, Ricky Mabe, Brandon Routh, Justin Long

Zack a Miri točia porno Scenárista a režisér Kevin Smith si svojim (na Hollywood) netradičným filmárskym štýlom získal milióny fanúšikov po celom svete. Aj Zack a Miri točia porno v sebe nesie všetky pozitívne znaky jeho predošlých filmov a tak sa jeho priaznivci nemusia obávať, že by presedlal na iný žáner, lebo názov je síce vzhľadom k deju výstižný, no predsa len trošku zavádzajúci. Takže nečakajte žiadne orgie, toto je romantická komédia, aj keď na „smithovský“ spôsob.

Zack Brown (Seth Rogen) a Miriam Linky (Elizabeth Banks) sú priatelia od detstva a teraz, desať rokov po škole, bývajú spolu v jednom byte bez toho, aby niekedy toho druhého vnímali ako potenciálneho partnera. Ani jeden z nich nemá zamestnanie, ktorým by sa dalo chváliť a tak žijú od výplaty k výplate. Raz však Zack kvôli svojej nezodpovednosti zabudne zaplatiť účty a tak zostanú bez vody, elektriny a v zime. Pri hľadaní riešenia, ako prísť rýchlo k peniazom, sa obaja zhodnú na jedinom – natočia porno. To však nie je také jednoduché, ako by sa mohlo zdať a okrem materiálnych problémov ich čaká aj oveľa vážnejší problém – čo sa stane s ich priateľstvom po tom, čo budú mať spolu sex pred kamerou…

Na prvý pohľad jednoduchý námet, ktorý by zrejme pri priemernom hollywoodskom scenáristovi a režisérovi skončil ako nejaká trápna komédia typu Deuce Bigalow: Dobrý striptér či Sexi kosť (alebo čokoľvek iné s Robom Schneiderom), no Kevin Smith je trochu iná liga. Ako je už uňho zvykom, najsilnejšou stránkou filmu sú dialógy. Postavy v jeho filmoch sú vždy neuveriteľne ukecané (s výnimkou mlčanlivého Boba) a púšťajú z úst jednu skvelú hlášku za druhou a väčšinou sa týkajú len dvoch tém – sexu a popkultúry. Tentoraz je to takmer výlučne o tej prvej téme, ale aj keď sa postavy bavia o všetkom veľmi otvorene, určite tým neprekračujú nejakú hranicu a pokiaľ niekto nie je puritán, tak sa na tom bude veľmi dobre baviť.

Zack a Miri točia porno Zack a Miri točia porno

Čo sa týka hercov, ťažko si predstaviť v hlavnej úlohe niekoho lepšieho ako Seth Rogen, pretože Zack je veľmi podobný jeho postave z filmu Nabúchaná – typický looser, ktorý nikdy nič poriadne v živote nedosiahol a vrcholom jeho sexuálneho života je, keď mu to na pomaturitnom stretnutí urobí bývalá spolužiačka rukou. Trošku neobvyklé je obsadenie Elizabeth Banks, pretože Miri je na tom podobne ako Zack a pri pohľade na ňu by ste nepovedali, že jej obvyklý sexuálny partner sa volá „vibrátor“. Nič to ale nemení na tom, že je v tej postave dokonalá a aj keď na pohľad k sebe so Sethom vôbec nepasujú, vďaka dialógom vo filme tú chémiu medzi nimi cítiť. No nie je to len film o dvoch postavách, nezabudnuteľný je aj Zackov černošský kolega Delaney (Craig Robinson), ktorý vidí rasovú neznášanlivosť aj v tom, keď si niekto objedná čiernu kávu a ktorého je mierne ničený svojou „nežnou“ polovičkou. Netreba zabudnúť na ľudí, ktorých Zack angažuje do svojho „veľkofilmu“ – ostrihaný Jason Mewes, prvýkrát v Smithovom filme v inej úlohe než „Jay“, no aj táto jeho postava je dosť uletená; ďalší Smithov obľúbenec Jeff Anderson, či niekdajšia pornohviezda Traci Lords v úlohe (ako inak) pornoherečky. Proste je vidno, že im všetkým písal Smith úlohy priamo na telo a vďaka tomu to všetko funguje perfektne.

Výsledkom je skvelá komédia, síce trošku menej romantická než Hľadám Amy a o niečo menej vtipná ako Muži za pultom I a II, ale v porovnaní s inými hollywoodskymi filmami podobného typu by výrazne vyčnievala. Pokiaľ máte Smitha radi, určite si to nenechajte ujsť, pokiaľ ste s jeho filmami ešte nemali tú česť, tak skúste a sú len dve možnosti, ako to dopadne, buď ho budete odteraz milovať, alebo sa jeho ďalším filmom budete zďaleka vyhýbať.