Werewolf by Night © 2022 Disney+ Werewolf by Night © 2022 Disney+

Nepravdepodobné sa stalo skutočnosťou a Marvel konečne prišiel s odlišným konceptom hrdinu, ktorý ako keby do doterajšieho komiksového konceptu absolútne nezapadal. Kevin Feige načrel do bohatej studnice komiksových postáv o čosi hlbšie a vytiahol menej známeho hrdinu – hoci toto označenie je ešte predčasné.

Werewolf by Night

akčný, dobrodružný, fantasy, horor
2022 / 54 min. / MP 15

Michael Giacchino
Heather Quinn

Za temnej a ponurej noci sa v hrôzostrašnom prostredí, ktoré umocňuje čiernobiela kamera, z tieňov vynorí tajná skupina lovcov monštier. Po smrti svojho vodcu sa zhromaždia v jeho strašidelnom sídle, ktoré dýcha atmosférou hororových klasík z 30-tych rokov. Vodcov dávny rod vládne mocnou relikviou Bloodstone, ktorá dokázala premôcť všetky obludy sveta. Po podivnom spomínaní na vodcov život sú lovci vyzvaní k vražednému súpereniu o tajomný artefakt. Čaká ich nočný lov v podivnom labyrinte, ktorý ich vovedie zoči-voči nebezpečnej kreatúre.

Hlavný hrdina Jack Russell je nášmu fanúšikovi komiksov doposiaľ neznámy, čo aktuálne Marvelu nahráva do karát. Vo filme ho stvárnil na hranici komična skvelý Gael García Bernal. Medzi vražedných lovcov na prvý pohľad nezapadá, no čosi dáva tušiť, že sa v skupinke monštier chtivých hrdlorezov neocitol náhodou. Zrežírovať poctu klasickým hororom dostal od Kevina Feigiho za úlohu prekvapivo hudobný skladateľ Michael Giacchino, ktorý sa režijnej stoličky zhostil nečakane suverénne. Jeho režijný debut láka úžasne uhrančivou atmosférou, ktorá akoby vypadla z produkcie minulého storočia. Skvelý vizuál navyše Giacchino doplnil svojou podmanivou hudbou a vytvoril experiment, ktorý by stál za pokračovanie.

Jeho halloweensky špeciál disponuje na rozdiel od klasických marveloviek solídnou dávkou krvi a slušnými bojovými choreografiami. Giacchino dostal od Feigeho očividne voľné ruky a využil to na maximum. Akcia je vynaliezavá a miesi klasický prístup s novátorstvom. Zo súbojov rôznorodých zabijakov monštier režisér vytrieskal čo sa len dalo. Obluda z bludiska je vyslovene lahôdka pre nadšencov žánru. Červená farba relikvie násobí jej bájnu moc a v čiernobielom vizuále pôsobí ako magický akcent. Rovnaké postupy využíval Robert Rodriguez vo sfilmovanom Sin City (2005) Franka Millera.

Werewolf by Night © 2022 Disney+

Krátka minutáž nedáva divákovi priestor sa nudiť, ba naopak. Werewolf by Night skratkovitosťou trochu trpí. So sympatickými postavami ako s Jackom Russellom či Elsou Bloodstone, ktorú stvárnila horlivá Laura Donnelly, by divák rád strávil aj viacero chvíľ. Ich vzťah naberie obrátky predsa len trošku prirýchlo. Správne odpudivú záporáčku Verussu si strihla Harriet Sansom Harris.

Vo výsledku sme dostali sympaticky jednoduchú hororovú jednohubku, ktorú si vyslovene užijete ako správne nápaditý pokrm. Gael García Bernal by sa ako krvilačný vlkodlak mohol pokojne do sveta Marvelu ešte vrátiť. Rovnako ako atmosférický Michael Giacchino na post režiséra.