They Cloned Tyrone © 2023 Netflix They Cloned Tyrone © 2023 Netflix

Stretne sa drogový díler, prostitútka a pasák. Na prvý pohľad začiatok vtipu, na ten druhý začiatok bizarnosťou zapáchajúceho príbehu. Presne taký ponúka Netflix vo filme They Cloned Tyrone, ktorého žánrové zaradenie, humor, synopsa či tmavosť farieb človeku môžu zamotať hlavu.

They Cloned Tyrone

sci-fi, komédia
2023 / 122 min. / MP 15

Juel Taylor
Juel Taylor, Tony Rettenmaier

Trojica ústredných hrdinov si žije svoje životy za hranou zákon. Občas sa ich cesty pretnú – ako napríklad v túto osudnú noc. Fontaine (John Boyega) si ide do motela po peniaze, ktoré mu je dlžný jeho starý známy. Pri odchode ho však zasype pár nábojov a on zomiera v aute na parkovisku. Než stihnú jeho smrť ľudia oplakať, budí sa a nechápe, čo sa stalo.

Vracia sa do motela, kde šokovaný Slick (Jamie Foxx) presviedča jeho aj sám seba, že Fontaine nemohol streľbu z predošlého dňa prežiť. Nezdá sa však, že mužovi, ktorý bol noc predtým nebožtíkom, čosi chýba – teda ak nerátame logické vysvetlenie udalostí.

Nesúrodá trojica, ktorú ešte dopĺňa Slickova prostitútka Yo-Yo (Teyonah Parris), sa púšťa do pátrania po príčine toho, prečo mŕtvi ožívajú a prečo je ľuďom v meste podozrivo veselo z kuracích krídelok, a tak trochu odhaľuje viac, než si aj ten najväčší konšpiračný teoretik dokáže predstaviť.

They Cloned Tyrone svoju bizarnosťou môže upútať aj divákov, ktorí neholdujú žánrom, do ktorých oficiálne zapadá. Nie je klasickou komédiou. Humor jednotlivých postáv vychádza z karikaturizovania toho, čo predstavujú. Nie každému sadne a nie je ani ktovieako častý a tu a tam sa zdá, že film sa snaží skĺzať do serióznej roviny. Zároveň sa môže zdať, že svojim komediálnym ladením scenár zakrýva logické chyby, resp. ich odsúva na druhú koľaj, aby sme sa na ne pri menej vážnom filme nesnažili príliš podrobne pozerať. Nepoznám zámer autora, zmysel by to ale dávalo.

They Cloned Tyrone © 2023 Netflix

Celý film sa akosi vlečie, smelo by som ho skrátil aj o tretinu. Už-už som chcel napísať, že naplno nevyužíva svoj potenciál, to by ale nebola pravda. Duo tvorcov Juel TaylorTony Rettenmaier sa síce snažilo, celé to však v pridlhej minutáži zaniká. Od prvého veľkého odhalenia sme sa mohli radšej plynule a svižne dostať k záveru, Netflix však trošku potrápi divácku trpezlivosť.

They Cloned Tyrone nie je zlý film, obsahuje zaujímavú kombináciu nových nápadov aj overených postupov a pripomína černošské komédie z 90. rokov minulého storočia. Jedno z najväčších plusov je hudobná zložka, ktorou sa tvorcovia krásne vyhrali. Len o čosi menej zaostáva vizuál, ktorý je temný rovnako ako vízia budúcnosti pre celé mesto, v ktorom ústredné trio žije.

Zhrnul by som to asi tak, že toto sci-fi krížené s komédiou nie je vôbec zlé, práve naopak. Mal som však pocit, že režisér si nevedel úplne ujasniť, čo za film vlastne chcel ponúknuť. A možno aj áno – potrebuje však trošku náročnejšieho konzumenta, hoci ponúka vlastne úplne mainstreamoový produkt. They Cloned Tyrone je teda tak trochu nedokončený, tak trochu mu chýba viac humoru a tak trochu by potreboval vylepšiť v niekoľkých ohľadoch – skoro ako nejaký nedokonalý ľudský klon.