The Adam Project

akčný, sci-fi, dobrodružný, komédia
2022 / 106 min. / MP 12

Shawn Levy
Jonathan Tropper, T.S. Nowlin, Jennifer Flackett, Mark Levin

V hlavnej úlohe sa v snímke predstavil Ryan Reynolds, ktorý bol zároveň aj jedným z producentov. To dosť výrazne pomohlo propagácii celého projektu, zároveň to však zvýšilo očakávania.

Adam (Walker Scobell) žije po smrti otca sám s mamou (Jennifer Garner). V škole to nemá jednoduché, je častou obeťou násilia svojich spolužiakov. Problémom je jeho výška a zároveň aj drzé správanie a vtipné, ale urážlivé poznámky, ktoré sú mu vlastné. Jedného dňa sa v kôlni za domom objaví neznámy zranený chlap. Zišlo by sa mu ošetrenie a ďalšia pomoc, aby mohol pokračovať v ceste a záchrane ľudstva. Miesto, na ktorom sa ocitol, veľmi dobre pozná a presne vie, čo kde hľadať. Malému Adamovi príde podozrivé, že tajomný neznámy je uňho ako doma a že má s cudzincom veľa spoločného…

Z núdzového pristátia sa napokon vykľuje nevydarený skok v čase. Pilot vesmírnej lode Adam Reed (Ryan Reynolds) musí nútene zaparkovať v roku 2022. Na svojej ceste do minulosti sa potrebuje stretnúť so svojím otcom (Mark Ruffalo), ktorý priniesol v teórii cestovania v čase výrazné objavy. Len vďaka nemu môže zvrátiť katastrofálnu budúcnosť planéty Zem.

The Adam Project je výraznou poctou klasickým sci-fi filmom s rodinným nádychom, ktoré boli populárne v posledných dvoch dekádach minulého storočia. Nesie sa v príjemnej nálade, je milý, pohodový a nesklame fanúšikov žánru. Ostatne, spolupráca režiséra Shawna Levyho a Ryana Reynoldsa nie je novinkou. Naposledy sa stretli pri dobre hodnotenom úlete s názvom Free Guy. Zásadný rozdiel však vidím v tom, že The Adam Project neprináša nič nové, objavné, neskúša šliapnuť do neznámych vôd a hrá len na istotu. To v zásade nie je zlé, hoci tým snímka zostáva v rovine priemeru.

The Adam Project © Netflix 2022

Film ťahá slušný scenár, veľmi dobre vyobrazené vzťahy medzi hlavnými hrdinami, ktoré sú občas plné humoru, ale najmä silných ľudských emócií. To považujem za najväčšie a pozitívne prekvapenie snímky. Vyrovnávanie sa s minulosťou, budúcnosťou a najmä stratou blízkeho pôsobí veľmi autenticky a netreba sa zahanbiť ani ak vám náhodou počas sledovania vyhŕkne aj slzička.

Ryan Reynolds hrá svoju typickú rolu, ktorá sa tak trochu podobá na hláškujúceho Deadpoola. Reynolds sa už z tejto škatuľky azda už nedostane, no v tomto prípade to veľmi nevadí – troška humoru naozaj neublíži.

Môj strach z prepáleného vizuálu, ktorý so sebou občas sci-fi snímky prinášajú sa, našťastie, nenaplnil, navyše ma potešil nie celkom typický detský hrdina. Niektoré klišé si mohli tvorcovia odpustiť, niekoľko minút je vo filme navyše a niekoľko štipiek originality by sa tu zišli ako soľ. The Adam Project je beztak slušnou poctou klasike, ktorú si môžete pozrieť s celou rodinou.