Taguj! © 2018 Warner Bros. Taguj! © 2018 Warner Bros.

Už podľa popisu nebudete od filmu veľa očakávať. A to je možno dobre. Film, ktorého názov dal prekladateľom zabrať (irónia), má v prvom rade pobaviť, dravo sa však z jeho komediálneho rytmu vynárajú aj naozaj hodnotné myšlienky, ktoré by ste napríklad v takom Vo štvorici po opici nenašli.

Tag

komédia
2018 / 100 min. / MP 12

Jeff Tomsic
Rob McKittrick, Mark Steilen
Koho by ste tam však našli? Takého Eda Helmsa, ktorý sa do svojej úlohy vžil zanietene a ide do nej po hlave, tak, ako sa pri správnej naháňačke patrí. Obsadenie je pritom naozaj hviezdne, v partii hrajúcej chytačku je „nesebavedomý“ Hannibal Buress, Jon Hamm či Jeremy Renner ako držiteľ pomyselnej trofeje pre veľmajstra celej súťaže. Zdatne im pri tom sekunduje napríklad Isla Fischer, ktorá prežíva hru viac ako tí, ktorí ju hrajú či Annabelle Wallis ako novinárka Wall Street Journal, ktorá pôvodne prišla na rozhovor o úspešnej firme, aby následne napísala reportáž, ktorá povie celému svetu o kamarátstve, ktoré prežilo jednu generáciu. Práve vďaka tejto reportáži si tvorcovia filmu dovolili pridať k nemu označenie “inšpirované skutočnými udalosťami“. A aj to je jedna z vecí, ktorá dáva filmu väčší citový rozmer.

Niekoľko hluchých miest je očakávaných, pri prepracovanejšom scenári však mohli tvorcovia predísť aj tomuto problému. Našťastie to s trápnymi frkmi veľmi nie je prepálené, niekoľko trápnych poínt však divák musí prežiť. Na druhej strane, proti gustu…

Dej je vlastne jednoduchý a tak to asi pri komédii má byť. Zbytočne nevysvetľuje priveľa, ale je nám jasné, o čo ide – o naháňačku, ktorá patrí medzi najdôležitejší stmeľovač vzťahov partie, ktorá ju hrá už od detstva. Režisér Jeff Tomsic jej dáva štedrý priestor, nebojí sa pri nej experimentovať s kamerou, niektoré scény pripomínajú slušné akčné filmy. Niekedy sa pri akcii rozhodne jeden z hrdinov, že predstaví svoje myšlienkové pochody. Deje sa to niekoľkokrát, zakaždým je to však originálne a nelezie to na nervy. V podstate, komédia nelezie na nervy v 90 percentách svojej minutáže. Pritom, aj keď to distribútor neuvádza, nie je to stopercentná komédia.

Taguj! © 2018 Warner Bros.

Taguj! je vo svojej podstate filmom pre dospelých. Nie kvôli vulgarizmom či nevhodným scénam, ale kvôli nosnej téme – akejsi nostalgii za detstvom a o sile priateľstva. Tá je totiž hnacím motorom príbehu a na konci sa zobrazí v plnej nahote. Nejde o žiadny podlízavý a očividný spôsob hrania na city. Taguj! sa na nič nehrá a to podstatné ukazuje v náznakoch, aby to na konci úplne rozbalil.

Netreba čakať akčný road movie, ako by niekto tušil z traileru. Nenápadne sa tváriaca komédia je však príjemným prekvapením, s nečakaným posolstvom. Teda, vlastne s dvomi. Konečne vieme, prečo nebol Hawkeye v ostatných Avengeroch.