Zabaviť sa na tom dá, ale peňazí za lístok vám bude možno trochu aj ľúto. Tak by sme mohli stručne zhrnúť dojmy z najnovšieho počinu Marvelu.

Guardians of the Galaxy Vol. 2

superhrdinský, sci-fi
2017 / 136 min. / MP 12

James Gunn
James Gunn
Postupom času sa Marvelovky stávajú trochu otravné, teda ak vás neotravovali už od začiatku. Vždy a znova sa deje svet ohrozujúca vec, hrozba je o niečo väčšia a hlavne spektakulárnejšia ako naposledy. Do tejto pasce padol aj inak vynikajúci seriál Agents of S.H.I.E.L.D. Strážcovia Galaxie podľa tejto logiky vždy musia zachrániť rovno celú galaxiu, ktorá sa dá ohroziť prekvapivo ľahko.

To, čo sa nám páčilo na prvej časti, ostáva aj tu. Soundtrack zostavený zo starých amerických hitov, dobre vyskladaná partička sympatických hrdinov, výrazný, ale stále účelný vizuál a vydarený humor.

Druhá časť nám ukazuje Strážcov snažiacich sa zarábať si na živobytie poctivou prácou v službách dobra. Má to však svoje úskalia, keďže starých zvykov sa zbavuje ťažko. Popri tom hlavný hrdina a pozemšťan Peter Quill (Chris Pratt) natrafí na svojho biologického otca. Práve rodinné spoznávanie sa zmení na opätovnú záchranu galaxie a možno i celého vesmíru.

Marvel

Strážcovia galaxie 2 sú len komédiou. Ak sa na film pozrieme z iného pohľadu, neobstoja. No humorných momentov tu až tak veľa nie je. Našťastie, ak sú, tak aj fungujú. Zbytok deja vypĺňajú zbytočne dlhé, a teda nudné pasáže, sentiment a pátos. Akčné a bojové scény sú robené len pre oko a kazí ich snaha mať vo filme scény vhodné pre 3D. A to, prosím pekne, po viac ako ôsmich rokoch od masového uvedenia tejto technológie filmári stále nevedia s 3D pracovať tak, aby to dávalo zmysel.

Snímka neprináša nič nové. Snaží sa v zásade divákom navodiť zážitok, ktorý si užili pri prvom filme, ale nikam ho neposúva. Navyše, čítate túto hru takmer od začiatku. Diváci im to pravdepodobne tentoraz ešte prepáčia, ale pri treťom filme, ktorý je v pláne, sa všetci budú musieť poriadne snažiť, inak táto séria nebude mať dlhú životnosť.