Minutáž: 83 minút

Réžia: David Zucker
Scenár: Craig Mazin, Jim Abrahams, Pat Proft
Kamera: Thomas E. Ackerman
Hudba: James L. Venable
Hrajú: Anna Faris, Craig Bierko, Bill Pullman, Leslie Nielsen

Scary movie 4Nuda, hnus, odpad, špina. Prepáčte za tieto nie príliš sladké slová na adresu nového filmu kedysi vtipného Davida Zuckera, ktorý si v minulých rokoch vyslúžil uznanie podarenými komédiami typu Bláznivých striel (1988, 1991). Odvtedy už pretieklo v korytách veľa vody, a Zuckerovi v týchto prúdoch odplával aj jeho niekdajší talent. Darmo ho hľadal pred tromi rokmi tretím pokračovaním upadajúcej série Scary movie (2003), vôbec mu nevyšlo.

Keďže Zucker zrejme nestratil len talent, ale aj rozum, odhodlane ignoroval príslovie, nevstúpiš dvakrát do tej istej rieky. Vstúpil a dokonca sa utopil. Utopil sa vo vlastnej nude, ktorá sa filmom ani nazvať nedá. Je to jeden nezmyselný dokument, pozliepaný z niekoľkých nepodarených scén, ktoré sú plné vtipov, ktoré nikoho nepobavia. Zucker sklamal na plnej čiare. Jeho výkon sa réžiou nedá ani nazvať. No na vine nie je len on.

Predovšetkým to je vina scenáristov, ktorí nedokázali príbehu dodať správny šmrnc. Dej prakticky neexistuje, a tak film pôsobí ako skladačka zle pospájaných častí. Rozhodne najväčšia slabina tkvie v tom, že autori scenára si nedali ani len minimálnu námahu s prepracovaním scén, ktoré majú diváka priviesť do vtipného ošiaľu. O nejakých vtipoch sa nedá vôbec hovoriť, tých pár vecí, ktoré vám mierne vytlačia kútiky úst smerom hore proste nestačia, a toto, na trest smrti odkázané, dielo nemohli zachrániť.

Scary movie 4 Scary movie 4

Ako už mnoho ukážok, či trailerov dávnejšie naznačovalo, štvrté pokračovanie preslávenej série Scary movie chcelo parodovať úspešné filmy posledných rokov. Medzi inými napríklad Vojnu svetov, Osadu, Prekliatie, Nenávisť či poslednú „gay love story“ Brokeback Mountain. Nič z tohto sa však nepodarilo. Všetko, čo sa vám na plátne objaví vám pripadá ako zlý vtip od „sfetovaných“ výrastkov.

Za zmienku nestoja ani herecké výkony. Už stará známa Anna Faris opäť raz potvrdila, že je trápna ako celá séria. Na pár sekúnd sa na plátne mihne „tvrďas“ Michael Madsen, ktorý ako prišiel tak odišiel. Mimochodom prevzal pozíciu, ktorú vo Vojne svetov brilantne odohral Tim Robbins. Charlie Sheen občas dokazuje, že okrem vážnych úloh sa dokáže prevteliť aj do komédií, v tomto pár minútovom predstavení však dosiahne akurát jednu obrovskú erekciu, ktorá je nie na smiech, ale skôr na zaplakanie. Preto najvtipnejšou postavou, tohto predlhého 83 minútového trápenia, ostáva s prehľadom Bill Pullman, ktorý dokázal do úlohy vedúcej osobnosti dedinčanov Edwarda Walkera (vo filme Osada skvelý William Hurt) vniesť aspoň „špetku“ talentu. Áno, to že talent má už Pullman dokázal neraz, kto však pochopí angažovanie sa v takýchto projektoch?!?

Scary movie 4 Scary movie 4

Ako som už spomínal na začiatku, nočná mora pre recenzentov. Nie preto, že by vám po tomto „zážitku“ ostávali ťažké sny, ale preto, že musíte vydržať až do konca. Keby som bol len v pozícii diváka, v 11. minúte ma v sále niet, a to myslím smrteľne vážne!

Preto sa nezľaknite, keď sa onedlho na cigaretových krabičkách objaví upozornenie ministra zdravotníctva: Požívanie alkoholu, fajčenie a sledovanie filmu Scary movie, spôsobuje pomalú, ale istú smrť.

/