Na svete je ďalšia akčná novinka z dielne Netflixu, ktorá sľubuje poriadnu akciu a zaujímavý príbeh. Projekt Power už na pohľad láka, a to nielen veľkými menami, ale aj nadupanou akciou.

Project Power

akčný, krimi, sci-fi
2020 / 113 min. / MP 15

Henry Joost, Ariel Schulman
Mattson Tomlin
V uliciach New Orleans sa objavila nová droga a je poriadne nebezpečná. Môže vás zabiť. Ak však jej užitie prežijete, objavíte svoju superschopnosť a istý čas ju dokážete používať. Niekedy sa viete zapáliť, niekedy prežijete streľbu z pištole z tesnej blízkosti a niekedy viete ohýbať kĺby či meniť farby tak, aby ste splývali s prostredím.

Drogy by sa, samozrejme, veľmi radi zmocnili niektorí mocní ľudia, ale aj polícia či dokonca kandidáti na hlavu štátu v nemenovanej juhoamerickej krajine. Biznis s drogami však prináša svoju obeť, a tak sa v uliciach mesta, ktoré svetu dalo jazz, stretávajú policajt (Joseph Gordon-Levitt) a bývalý vojak (Jamie Foxx), ktorí majú rovnaký cieľ a – a to zatiaľ netušia – aj spoločného nepriateľa. Naháňačka za spravodlivosť sa tak môže začať…

Netradičná a čarovná pilulka a najmä jej schopnosti sú vo filme v hlavnej pozornosti. To sa dá chápať, vzhľadom na vysoký rozpočet a relatívne originálnu premisu. Nesie to však so sebou aj niekoľko mínusov, ktoré, žiaľ, z filmu kazia dojem.

V prvom rade treba povedať, že film si berie veľký vzor v akčných „béčkach“ z 90. rokov. Veľká inšpirácia však napokon pôsobí dojmom, že ani samotný film nemá vyššie ambície, len tie béčkové. Je na zváženie, či snímka by, ktorá má viac ako 80-miliónový rozpočet, nemala ašpirovať na viac.

Skúsme sa pozrieť na pozitíva. Veľmi vierohodne štylizovaný film si s nastolením temnej atmosféry podsvetia v New Orleans poradil s veľkou gráciou. Presakujúca temnota a zločinné prostredie tvorcovia vyšpičkovali a takmer nič sa mu nedá vytknúť. Akčné scény nie sú zlé, sem-tam sa v nich mihne aj nejaký nečakaný či zaujímavý prvok, ktorý ich „osladí“.

Project Power © 2020 Netflix

Projekt Power je dobrým mixom akčného filmu a trileru so zaujímavým sci-fi podtónom. Potešia v ňom herecké výkony v hlavných úlohách, ktoré si svoje miesto, aspoň podľa môjho uváženia, zastali. Otázkou je, či vôbec mali čo hrať. Chápem, že v akčnom béčku nemusia byť jednotlivé charaktery vyšperkované, týmto však chýbalo priveľa. Nič špeciálne (azda okrem motivácie a skúseností s drogou), sme sa vlastne o dvoch hlavných hrdinoch nedozvedeli.

Fanúšikovi akčného filmu prosto chýba dôvod fandiť niektorej z postáv. Ušľachtilé úmysly sú síce pekné, ale to je málo. Ľudskejší rozsah by pomohol nielen uveriteľnosti príbehu, ale možno by aj lepšie vyprofiloval duo Art a Frank do uchopiteľnejšej a sympatickejšej podoby. Jednoducho, rovnako rýchlo, ako sa vo filme zjavia, vám aj z  hlavy vyfučia. Žiadne nezabudnuteľné duo hodné pokračovania či minimálne seriálu. A to je dosť škoda, potenciál rozhodne majú.

Viac ako hlavné postavy však zlyháva čosi iné – scenár. Chýba mu nápad, chýba mu poriadna a hlavne originálna „vývrtka“, ktorá by zvrátila dej a šokovala. Chýba priestor pre záporné postavy, pretože tie sú natoľko zúfalé, až sa človek po pozretí zamyslí, či vo filme nejaké boli.

Skúsme sa na to pozrieť inak – keby sa takýto film dostal do kín, povedzme, pred tromi desaťročiami, možno by mal nábeh na to, byť kultom. Projekt Power pritom nie je zlý, lenže človek má pocit, že ho už kdesi videl alebo, že je kompilátom toho najlepšieho, toho priemerného a, žiaľ, aj toho podpriemerného z ostatných 30-tich rokov akčného hollywoodskeho filmu.

Project Power © 2020 Netflix

Snaha sa filmu uprieť nedá, no na druhej strane ani istá šablónovitosť. Pri niektorých scénach má človek priam chuť kričať, pretože presne vie, čo sa v nich stane a kam sa dej posunie. A ak sa vám nebude chcieť kričať pre toto, tak aspoň preto, že niektoré nelogické diery si dnes nedovolí ani produkcia tých najhorších skvostov typu Sharknado.

Čo ešte chýbalo? Viac vtipu. Pokojne na úkor scénok plných rapu. Čoho bolo priveľa? Minút filmu. Stopáž je naozaj „prepálená“ a keby sa našiel pri záverečnom strihu niekto odvážny, ktorý by povedal „týchto 20 minút pošlime do teplých krajín“, veľa ľudí by ocenilo jeho veľké srdce a cit.

Projekt Power je jednohubkou, akčným béčkom a trilerom, ktorý nemá veľké ambície, ale zato má úchvatný vizuál. Na dlhý letný večer je to azda aj viac, čo človek, ktorý si chce oddýchnuť po práci, očakáva. Nie je revolučný, nepatrí medzi to najlepšie, čo na Netflixe (celkovo ani v tomto žánri) vyšlo, ale rozhodne nie je ani úplným prúserom. Komu je určený? To nie je jasné, zrejme sa však po jeho pozretí zaradíte do jednej zo skupín – buď sa vám bude veľmi páčiť, alebo vám bude liezť na nervy.