Muž z Toronta © 2022 Netflix Muž z Toronta © 2022 Netflix

Akčných komediálnych jednohubiek nie je nikdy dosť. Jednu takú ponúkol Netflix a zaujala hviezdnym obsadením. Mnohých Muž z Toronta (v origináli The Man from Toronto) sklamal. V nasledujúcich riadkoch však vysvetlím, prečo som bol, paradoxne, milo prekvapený.

The Man from Toronto

akčný, komédia, triler
2022 / 110 min. / MP 12

Patrick Hughes
Robbie Fox, Chris Bremner

Problémom pre ľudí bol najčastejšie fakt, že pôvodne mal postavu Woodyho Harrelsona hrať Jason Statham. Rola mu bola napísaná na mieru, preto sa, logicky, upriamila pozornosť práve naňho a na jeho stvárnenie tichého nájomného zabijaka. Tým druhým problémom bol humor, resp. do veľkej miery to, že Kevin Hart hrá rolu, ktorú hrá prakticky stále – roztržitého, ukecaného a otravného chlapíka, ktorý má vysokú kadenciu hlášok, ktoré sa snažia byť vtipné. No miesto smiechu často prichádza skôr rozpačitý výraz na tvári. Do istej miery sú tieto výčitky oprávnené, ale…

Muž z Toronta je o zámene identity. Nešťastný, neúspešný, ale milujúci manžel (Kevin Hart) chce sebe a svojej vyvolenej dopriať pohodový víkend. Zhodou okolností sa ocitne v nesprávnom dome a miesto prípravy wellnessu sa zapojí do mučenia v pivnici. Na jeho šťastie (alebo smolu) je vo vyťahovaní informácií veľmi úspešný a udalosti naberú rýchly spád.

Neochotne však musí vo svojej úlohe pokračovať – to sa však už na scéne objavuje skutočný muž z Toronta (Woody Harrelson). Začína sa nepravdepodobná spolupráca zločinca a stratenej existencie, ktorá musí vyústiť v úspešný záver, inak príde katastrofa.

Premisa sa zdá byť miliónkrát omieľaná a videná v desiatkach rôznych variáciách. Napriek tomu z nej tvorcovia dokázali vyťažiť maximum. Je jasné, ako to celé skončí, napriek tomu sa každá odbočka zdá aspoň trochu zaujímavá a ako celok film nenudí. Pomáhajú tomu aj zručne natočené akčné scény (špeciálne tá v úvode a tá pred koncom v telocvični), ale aj dialógy. Tie síce nie sú vôbec objavné, ale často kopírujú overené formy z minulosti. Celý film je vlastne vyťahovanie postupov, ktoré v minulosti v tomto žánri slávili úspech, ale to už je tak trochu špecialita režiséra Patricka Hughesa. Ten využil podobný postup vo filme Zabijakov osobný strážca – a bol z toho prekvapivý kinohit.

Muž z Toronta © 2022 Netflix

Muž z Toronta patrí medzi tie lepšie filmové kúsky Netflixu. Pohľad na film závisí aj od nastavených očakávaní. Je hlúpe čakať, že Kevin Hart budehrať veľmi odlišnú postavu od tých, ktoré hrával v minulých rokoch ako na bežiacom páse. Vyčítať Woodymu Harrelsonovi, že nie je Jasonom Stathamom, je zas smiešne. Duplom preto, lebo sa so svojou úlohou vysporiadal veľmi dobre.

Novinka prináša výbornú chémiu dvoch hlavných postáv, čo je v tomto žánri kľúčové. Na Oscara to nebude, ale ako príjemnú jednohubku si to môžete spokojne zaradiť do večerného programu.