Minutáž: 80 minút
Prístupnosť: MP

Réžia: Eric Brevig
Scenár: Jeffrey Ventimilia, Joshua Sternin, Brad Copeland
Hudba: John Debney
Hrajú v slovenskom znení: Marián Slovák, Miroslav Noga, Daniela Mackovičová, Peter Kočiš, Tomáš Horváth, Štefan Martinkovič, Štefan Skrúcaný a ďalší

Medveď YogiMnohých z nás iste potešil návrat klasiky nášho detstva a to dokonca nadabovaný rovnakými (a ak naozaj nie, tak aspoň hlasovo podobnými) hercami, ako starý kreslený seriál. To, čo však fungovalo na malom priestore v televízii, zákonite nemusí fungovať ako plnohodnotný celovečerák na veľkom plátne. A 3D tomu naozaj nepomôže.

Animácia je však asi to jediné, čo sa v tomto filme vydarilo. A samozrejme ujde aj dabing Yogiho a Bubua, či už v originálnom alebo slovenskom znení. Postavičky sú výborne spracované a konajú tak, ako sme pri nich zvyknutí. I keď trochu sa ich obmedzený repertoár počas filmu obohrá. Našťastie tvorcovia ustriehli dĺžku filmu a 80 minút vyzerá veľmi rozumne. Problém nastáva až vo chvíli, keď na scénu prichádzajú skutočný herci. Pri Tomovi Cavanaghovi v úlohe správcu Smith som ešte mal pocit, že sa snaží v rámci role urobiť maximum, ale scenáristi mu nedali šancu. Tvrdo narazil na limit predlohy a scenáristi postavu v žiadnom smere neobohatili. Iný prípad je však Anna Faris. Tak infantilný herecký prejav som snáď ešte ani nevidel, ale možno to práve od nej chceli. Herci mali navyše evidentný problém hrať spolu s animovanými postavičkami. Ich vzájomná interakcia a to aj po verbálnej stránke nepôsobila vôbec dobre.

Základná príbehová linka nevyzerala zle. Blíži sa výročie otvorenia Jellystoneskeho parku. Nenavštevuje ho už ale toľko ľudí ako kedysi, a tak má padnúť za obeť plánom starostu Browna (Andrew Daly), ktorý chce predajom parku investorom zarobiť peniaze na naplnenie prehajdákanej mestskej kasy. Do parku v tom čase prichádza aj dokumentaristka Rachel (Anna Faris), ktorá sa tak pripája k snahe správcu Smitha park zachrániť. Starosta im totiž nechá jeden týždeň na to, aby zvrátili zlú finančnú situáciu parku. To sa však nepodarí, kým bude Yogi otravovať návštevníkov. Táto zápletka sľubuje isté dobrodružstvo. Jej prevedenie však v mnohých smeroch zlyháva.

Medveď Yogi Medveď Yogi

Ťažko to vo svojej komplexnosti vysvetliť, ale mnohé dialógy a monológy sú neskutočne zlé, nelogické a hlúpe. To sa samozrejme v plnej miere premieta aj do konania postáv. Celý vývoj príbehu je zásadne zjednodušený. Možno to bude malým deťom, pre ktoré je snímka určená, stačiť. Ale dobre vieme, že spokojne zvládnu aj oveľa kvalitnejší materiál a nemôžeme to teda brať ako ospravedlnenie pre nízku úroveň filmu. Od režiséra Cesty do stredu Zeme (Eric Brevig) sme asi nič lepšie ani nemohli čakať. Scenáristi tiež nepatria medzi tých skúsenejších.

Jediným šťastím filmu je už spomínaná prijateľná minutáž a po nudnom a rozvláčnom úvode i slušné tempo. Pozerať i dopozerať sa to dá. Záleží na vašom zmysle pre humor do akej miery sa zabavíte. Mnohí sa však nezbavíte divného pocitu po celú dobu projekcie.