Mechanic: Resurrection

akčný, krimi, triler
2016 / 98 min. / MP 15
Francúzsko / USA

Dennis Gansel
Philip Shelby, Tony Mosher, Rachel Long, Brian Pittman
Jason Statham má môj tichý obdiv za to, že udržuje akčný žáner ako-tak medzi živými. Bývalí borci ako Van Damme, Seagal či Lundgren to na veľkom plátne dávno zabalili a svoje perly servírujú s čoraz biednejšou oblohou priamo na DVD a iné nosiče. Statham ako jediný prichádza každoročne s nejakou novou peckou, ak nie rovno vlastnou sólovkou, tak v podobe tímovky Rýchlo a zbesilo alebo ansámblovky Expendables, kde si viditeľne zaslúžil svoje miesto medzi legendami žánru.

Jeho najnovší počin je pokračovaním hitu Mechanik zabijak (The Mechanic, 2011) režiséra Simona Westa, kde stvárnil nájomného vraha Arthura Bishopa, špecializujúceho sa na vraždy, ktoré vyzerajú ako nešťastné nehody. Vo svojom fachu nemá Bishop veľkú konkurenciu, a preto mu vytúžený odpočinok príliš dlho nevydrží. Jeho dávny nepriateľ Crain ho vypátra, pošle na neho zopár fušerských zabijakov a jednu rafinovanú návnadu v podobe Giny, ktorú stvárnila stále krásna Jessica Alba. Po spoločne strávenom čase sa Arthur do Giny chtiac-nechtiac zamiluje a pasca je dokonaná. Ginu unesú a za jej navrátenie v pôvodnom stave Crain požaduje spáchanie troch zdanlivo nesúvisiacich vrážd, ktoré musia vyzerať ako nehody. Bishop nemá na výber. Na tento džob je ako stavaný, no aj tak tu niečo nesedí.

Mechanik zabijak 2 © 2016 Forum Film SK

Jednoduchý dej sa rozprestiera na ľahko stráviteľnej ploche 98-ich minút, no aj tu sa nájdu miesta, ktoré zaváňajú nudou. Tempo je problematické, úvod a finále sú príšerne rozvláčne. Všetko zachraňujú dômyselne prevedené vraždy, ako už naznačili trailery. Odfláknuté dialógy pochádzajú od scenáristov, ktorí asi netúžia po tom, aby si ich mená niekto pamätal. Škoda, že Tarantino a jemu podobní akčné béčka nepíšu. Film pred fiaskom zachraňujú herci, solídna akcia a prehliadka zaujímavých destinácií. Vidno, že nemecký režisér Dennis Gansel operoval s vyšším rozpočtom. Štáb si precestoval polovicu sveta.

Statham hrá svoj stoický štandard, vraždí mu to stále na výbornú. Vedľajšie postavy sa tu veľmi neohriali, čo je škoda, pretože Michelle Yeoh i Tommy Lee Jones patria do úplne iných vôd, ako výrazovo jednotvárny Jason. Najväčšou devízou filmu je však výskyt božskej Alby, ktorá stvárnila osudovú Ginu veľmi vierohodne. Chlapovi skutočne netrvá dlho a je do tejto exotickej bábiky zamilovaný až po uši. Statham nie je výnimkou. Vo svojej kariére hral po boku rôznych krások, no chémia, akú mal na pľaci s Albou. sa len tak nevidí. Filmu to počas vykonávania vrážd dodalo ten správne naliehavý drajv.

Mechanik zabijak 2 © 2016 Forum Film SK

Záver pripomína akčné pecky 90-tych rokov, no pochybujem, že by to cieľovej skupine výrazne vadilo. Mechanik 2 je citeľne slabšie dielo ako celkom slušná jednotka. Tá bola prerábkou klasiky s Charlesom Bronsonom. Skalných stathamovcov dvojka aj tak nesklame, medzi Jasonovými hitmi obstojí slušnou akciou a bonusom v podobe krásnej ženskej motivácie. Zárobkovo sa druhému Mechanikovi na Stathamove pomery celkom darí, preto je dosť možné, že sa časom dočkáme i tretej časti. V rámci chudobnej nádielky akčného žánru to stále neznie ako najhorší nápad.