Marry My Dead Body © 2023 Netflix Marry My Dead Body © 2023 Netflix

Vďaka streamingovým platformám sa vie človek oveľa jednoduchšie (a legálnejšie) než v minulosti dostať k filmom z ďalekých kútov sveta, ktoré by inak slovenské kiná opomenuli. Medzi výberom noviniek na Netflixe na mňa vyskočil aj kúsok z ďalekého Taiwanu. Krimikomédia ma zaujala už názvom v angličtine. Marry My Dead Body (vo voľnom preklade Ožeň sa s mojou mŕtvolou) – znie to záhadne, netradične a nahlodáva zvedavosť.

Marry My Dead Body

komédia, krimi, dráma, mysteriózny
2022 / 130 min. / MP 15
Taiwan

Wei-hao Cheng
Wei-hao Cheng

Hlavný hrdina snímky je policajt, tak trochu namyslený mačo, neschopný sebareflexie. Teda, až do momentu, kým nepríde kritika od vedenia. Pri riešení jedného prípadu nájde v parku červenú obálku, ktorej obsah mu neurobí radosť. Podľa miestnych zvykov sa musí oženiť s tým, kto na miesto obálku podstrčil. Problémom však je, že jeho nastávajúcim má byť mŕtvy chlap.

Ming-han, navzdory vlastnej nespokojnosti, kývne na uletený sobáš – duch jeho ženícha mu akosi nedáva na výber. Toto manželstvo však môže byť aj prospešné. Zdá sa, že nebožtík a jeho pozemský život sú kľúčom k vyriešeniu zapeklitého prípadu.

Marry My Dead Body
je filmová exotika v najlepšom slova zmysle. Taiwanská produkcia priniesla zaujímavú krimizápletku aj uletený humor, mne pripomínajúci detektívne krimikomédie z minulého storočia. Miestami som našiel paralelu so sériu Ružový panter, inokedy sa začínala akcia podobať na filmy s Leslie Nielsenom.

Nie všetok čas však ťahá film dej do absurdna. Vyšetrovanie so sebou prináša aj nával emócií, dramatické chvíle tu majú výrazný priestor, rovnako ako nie úplne ľahké medziľudské vzťahy, konflikty, dialógy. Nečakaná dávka sentimentu diváka môže zaskočiť, ak by film vynechal spomínaný absurdný humor, fungoval by aj ako seriózny „doják“.

Zábery točil zručný kameraman, exteriéry sú pre našinca zaujímavé už aj preto, že na Taiwane bol len málokto. Akcia so sebou nesie aj pár nečakaných prekvapení (napríklad scéna v kúpeľni či nečakaná pauza v naháňačke), zobrazenie ducha a hoci prelínanie sa nášho a nadprirodzeného sveta síce miestami pokrivkávajú, stále však ide o pomerne slušnú technickú prácu.

Marry My Dead Body © 2023 Netflix

Dohromady si snímka z vášho času ukradne niečo vyše dvoch hodín. Túto stopáž považujem za výrazne prepálenú, skrátenie o 30 minút by nikomu neuškodilo.

Ďalším problémom je nevyváženosť. Spomínaný mix žánrov by nevadil, ak by sa nakombinoval rozumnejšie. Takto to vyzerá, akoby si produkčný tím rozdelil snímku do viacerých častí a každú z nich režíroval iný režisér. Samostatne to funguje výborne, v celku je to… Prinajmenšom kostrbaté.

Náhľad do taiwanskej kinematografie cez okno Netflixu dopadol (aspoň pre mňa) pozitívne. Marry My Dead Body ma prekvapil originálnymi nápadmi, kvalitou spracovania a vyvolal vo mne aj nostalgické spomienky na vtipných detektívov, ktorých som si pamätal z obrazoviek ako dieťa. Nie je to síce úplné terno, ale na pobavenie stačí. Rovnako tak ako pozvánka na ďalšie podobné snímky z tohto ostrova – ak sa ešte niekedy nejaké v našich končinách objavia.