Minutáž: 105 minút

Réžia: David R. Ellis
Scenár: John Heffernan, Sebastian Gutierrez
Kamera: Adam Greenberg
Hudba: Trevor Rabin
Hrajú: Samuel L. Jackson, Julianna Margulies, Nathan Phillips, Rachel Blanchard, David Koechner

Hady v lietadleMladý chalanisko sa nešťastou zhodou okolností stane svedkom vraždy a čo je horšie, vrah ho zbadá a snaží sa ho dolapiť. Chlapca, ktorý sa medzitým stáva lovnou zverou, sa ujíma agent FBI (Samuel L.Jackson) a prehovorí ho, aby s ním odletel do LA, aby tam proti vrahovi svedčil. Ani na palube lietadla však nie je v bezpečí, pretože nebezpečný náklad s množstvom hadov vo vnútri bol odpálený (3 x hádajte kým) a lovnou zverou sa tak stáva celá posádka lietadla.

Hady na palube inkriminovaného lietadla sú značne perverzné, resp. sadistické – žiadnu svoju obeť nezasiahnu len tak do ramena alebo lýtka. Zásadne hryzú do zadku, bradavok, mužského pohlavného údu, či oka a jazyka. Postihnutí pasažieri a stewardi za nich zodpovední (lepšie povedané jeden konkrétny zženštilí steward) sa však vedia aj v kritickej situácií duchaplne, dvojzmyselne vyjadrovať a vôbec nazaostávajú za sexistickými hadmi.

Hady v lietadle je totálny zlepenec hneď niekoľkých žánrov. Dialógmi dosahujú úroveň Scary movie 1-? (a možno aj vyššiu/nižšiu). Niektoré postavy sa úporne snažia udržať vo filme pátos, ktorý do katastrofických filmov patrí. Postava Julianny Margulies je snaživá letuška, ktorá by do akéhokoľvek iného akčného filmu zapadla. Alebo mladá mamička, hrdo bojujúca za nielen svoje, ale všetky deti na palube. Potom sa však zo sedadla zdvihne známy spevák s tlupou svojich ochrankárov a pieta a serióznosť sú fuč. A keď dôjde na zásadnú otázku: „Je tu nejaký pilot?“ a vy čakáte, že sa prihlási mladý, pohľadný muž, ktorý bezpečne pristane s eroplánom na pevnej zemi, dve ruky obviňujúco ukážu na muža, ktorý sa toho na playstation nahral toľko, že JEDNODUCHO mu to aj s trochu väčším joystickom musí ísť..

Hady_v_lietadle Hady_v_lietadle

Nie že by som sa vyžívala v stereotypoch na plátne, to vôbec nie. Viem, že keby boli Hady v lietadle úplne typickým predstaviteľom akčného filmu, našla by som na ňom dvakrát viac vecí, ktoré by sa mi nepáčili. Treba však zdôrazniť, že v tomto prípade určite nejde o akčný film a už vôbec nie o horor (nezľakla som sa ani raz). Tému síce z týchto žánrov preberá a čiastočne ju aj tak spracúváva, ale väčsina scén je buď postavená na odľahčenom dialógu alebo sa celý čas tvári úplne seriózne, ale ten „vtipný“ moment predsa len na jej konci príde, čo potom film robí hraničiaci s paródiou.

Film sa mi nepáčil, viem, že sa k nemu už nikdy nevrátim. Téma mne osobne nič nevraví a spracovanie ma absolútne nenadchlo. Nemôžem však povedať,že by som sa pri jeho sledovaní nudila. Ak sa naň nebudete pozerať skrz patetické okuliare a budete ho brať ako vyslovenú, miestami sprostú, zábavu, asi vás až tak nesklame. Síce sa pri najbližsej ceste lietadlom, či akýmkoľvek iným dopravným prostriedkom asi nebudete pozerať pod sedačky, či tam náhodou nelezie nejaká potvora, pretože aj keď to znie nelogicky, hady tu nehrajú moc veľkú úlohu. Oni len spúšťajú tú komédiu.

/