Fresh © 2022 Hulu Fresh © 2022 Hulu

Streamingová platforma Hulu nedisponuje tak bohatou originálnou produkciou ako napríklad Netflix, avšak kinematografické počiny by nikdy nemali byť o kvantite, ale o kvalite. So snímkou Fresh nám však kvalitu ponúkli.

Fresh

komédia, horor, triler
2022 / 114 min. / MP 18

Mimi Cave
Lauryn Kahn
Ak ste si o tomto kúsku niečo zisťovali, prípadne máte známych, čo si ho už stihli pozrieť, viete, akým nepravdepodobným smerom sa romanca medzi Sebastianom Stanom (poznáte ho v postave Winter Soldiera z Marvel univerza; Pam & Tommy, 2022; I, Tonya, 2017) a Daisy Edgar-Jones (Normal People, 2020) uberie. Ak nie, patríte medzi tú šťastnejšiu divácku skupinu. Čím menej informácií totižto o projekte máte, tým lepší zážitok vás čaká.

Noa (Edgar-Jones) je single. Rande jej veľmi nevychádzajú, ba, čo je horšie, privádzajú ju do zúfalstva. Karta sa obracia s príchodom charizmatického Stevea (Stan) a než sa Noa stačí spamätať, už sú spolu na poháriku, po ktorom nasleduje nočná avantúra u nej doma. Priam rozprávkové, však? Nuž, idylka sa končí vo chvíli, kedy čerstvý pár dorazí na Stevovu chatu, keď sa k žánrovému prívlastku pridá triler. Akým konkrétnym variantom scenáristi okorenia zabehnuté žánrové trópy? To vám už neprezradím – ochudobnil by som vás.

Ručná kamera nie je strhaná, ani frenetická, dielo je plne prehľadné a obraz viac ako vyhovujúci. Devízou je tu hudobný výber, ktorého pridaná hodnota sa dostavuje najmä v kulinárskych scénach.

Najväčším plusom je potom definitívne a bez najmenších pochýb samotný Stan. Ten si svoju rolu extrovertného a zhovorčivého rozkošníka naplno užíva. V jeho postave Stevea neabsentuje charizma, ale ani aura (a do istej miery aj vzhľad) Teda Bundyho. Vychutnáte si ho.

Fresh © 2022 Hulu

Neporovnateľne horšie na tom je jeho ženská spoluhráčka Edgar-Jones. Neodpustím si poznámku, že podľa mňa nemá ani za mak charizmy, hoci sa evidentne v koži Noi snaží. Jej limitované herecké schopnosti neumožnia dotiahnuť to vyššie ako k priemernému výkonu. Obsadiť ju do tohto filmu bolo jednoducho chybné rozhodnutie. Na jej mieste by som si vedel predstaviť takú Emmu Mackey, alternatívne Anyu Taylor-Joy alebo pokojne i Zendayu. Hneď by bol výsledok kvalitnejší.

Zľahka sklame aj vyvrcholenie deja, v ktorom sa tvorcovia neubránia použitiu scenáristickej barličky. Navyše, celé to končí akosi náhle a nedopovedane. Škoda.

Dočkáme sa romantiky, teroru, dych-berúceho herectva Stana. Na jednej strane snímke škodí výkon Edgar-Jonesovej, no samotný svieži nápad a vyhranie sa s určitými stereotypmi ju na oplátku ťahajú nahor, vďaka čomu je znesiteľná aj masívna, takmer dvojhodinová, dĺžka filmu. Ak ste fanúšikom nezvyčajného párovania žánrov alebo trilerov ako takých, alebo ak chcete vidieť herecký koncert „Winter Soldiera“, neváhajte a bežte na Hulu. Svet potrebuje viac takýchto originálnych titulov.