Prístupnosť: MP 12

Réžia: Dennis Dugan
Scenár: Adam Sandler, Fred Wolf
Kamera: Theo van de Sande
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Hrajú: Adam Sandler, Kevin James, Chris Rock, David Spade, Rob Schneider, Salma Hayek, Maria Bello, Steve Buscemi, Maya Rudolph a ďalší.

DospeláciAdam Sandler nie je len úspešný herec, ale aj scenárista a producent. Jeho tvorba nepatrí medzi to najkvalitnejšie a ani sa nepáči každému. Pri jeho počinoch možno viac ako inokedy platí, že veľmi závisí od toho v akom vnútornom rozpoložení, či v akej situácii ich pozeráte. Nepatrím medzi jeho fanúšikov a jeho filmy ani nevyhľadávam, ale na pár z nich som sa celkom slušne zasmial. A o to pri komédiách predsa ide (nemusí len o to, samozrejme).

Komédiu Dospeláci Sandler produkoval, stvárnil hlavnú postavu a spolu s Fredom Wolfom aj napísal scenár. O réžiu sa postaral nie veľmi známy režisér Dennis Dugan, ktorý však spolupracoval so Sandlerom na viacerých snímkach (napr. Keď si Chuck bral Larryho, Dajte si pozor na Zohana). Príbeh rozpráva o pätici kamarátov zo školských čias, ktorý spoločne hrali basketbal a stali sa miestnymi šampiónmi. Po dlhých rokoch sa opäť stretávajú na pohrebe svojho trénera, ktorý ich povzbudzoval, aby vo svojich životoch bojovali rovnako, ako vo víťaznom finálovom zápase. Každý z nich je tak konfrontovaný najmä sám so sebou, s tým čo dokázal a aký ma život. Najbohatší a azda aj najúspešnejší z nich, Lenny (Adam Sendler), objedná pre nich aj s rodinami na niekoľko dní veľkú chatu, na ktorej oslavovali v detstve svoj veľký úspech. Každý z nich tu dostane priestor vyriešiť svoje problémy, či už v sebe alebo v rodine.

Nevyzerá to na prvý pohľad veľmi originálne, ale téma je veľmi dobre spracovaná. Sendler totiž napísal osobnú snímku, pri ktorej sa možno až tak často nezasmejete, ale aj tak vás to nenudí. Do hlavných úloh obsadil komikov, s ktorými už v minulosti spolupracoval. A na filme je vidieť, že si táto pätica (Adam Sendler, Kevin James, Chris Rock, David Spade a Rob Schneider) veľmi dobre rozumie. Problémom možno je, že je ich na takýto film až priveľa. Ani jeden tak nemá dosť priestoru pre seba. Nie je to ani taká koherentná partia, takže mnohým divákom asi spolu vôbec nebudú sedieť.

Dospeláci Dospeláci

Dospeláci majú spád a aj keď by tu pár vtipov a gegov nemuselo byť, udržali si slušnú úroveň. Na pretras sa dostávajú rôzne problémy. Aktéri sú s nimi konfrontovaní najmä vďaka rozdielnosti charakterov, svojich rodín a spôsobov života. To, čo sa dá doma ešte akceptovať, vo väčšej a diferencovanej spoločnosti už nie. Najvýraznejšie je Lennyho zdesenie nad tým, čo sa stáva z jeho detí vyrastajúcich v prepychu a medzi hollywoodskou smotánkou. Táto komédia je svojim zameraním na rodinné a vzťahové problémy určená skôr pre tých starších.

Hlavnými tromfmi filmu sú pohodová atmosféra podporená vhodnou hudbou a samozrejme herecké obsadenie. To snáď prekonalo potreby takéhoto filmu. Popri už spomenutých sa vo filme objavili aj Salma Hayek ako Lennyho manželka a v malej role aj Steve Buscemi. Buď vám tento mix bude vyhovovať, alebo nie.