Ava: Bez súcitu (Ava) © 2020 Bonton Film SK Ava: Bez súcitu (Ava) © 2020 Bonton Film SK

Nebudeme si klamať. Keď sa pozrieme na filmy, ktoré opäť oživili akčný žáner za poslednú dekádu, kraľovať im bude práve John Wick. Tento chladnokrvný zabijak si dokázal získať srdcia miliónov fanúšičiek vďaka charizmatickému Keanu Reevesovi. Mužov naopak opantala choreografia súbojov a prestreliek, ktorá v súčasnom Hollywoode nemá obdobu.

Ava

akčný, krimi, dráma
2020 / 96 min. / MP 15

Tate Taylor
Matthew Newton
Bolo teda logické, že sa štúdiá budú snažiť napodobniť túto dnes už masívne úspešnú sériu. Za prvý kúsok možno považovať Atomic Blonde, ktorý režíroval David Leich, jeden z režisérov prvého Wicka. Keďže bol ale príbeh už po tisícikrát rovnaký a akcia bola priemerná, veľký úspech film nezískal ani u kritikov, ani u divákov. Dnes tu máme ďalší pokus, avšak s ešte ambicióznejším obsadením, no o to horším výsledkom.

Aby som však začal pozitívami, patrí medzi ne jednoznačne Jessica Chastain. Má charizmu, je drsná a veríte jej, že do úlohy nájomnej vrahyne v štýle Hitmana jednoducho patrí. Ak by som chcel byť príliš prísny, mohol by som povedať, že pri nej všetky pozitíva filmu končia. Tvorcovia si podobne ako pri Atomic Blonde neuvedomujú, že John Wick nezískal úspech kvôli fantastickej dráme skrz príbeh.

John Wick je o dvoch veciach – neprekonateľná akcia a zaujímavý svet nájomných vrahov. Obe sú v tomto prípade priemerné. Súboje sú pomerne sterilné a hlavne je ich veľmi málo. Asi najviac mi utkvel v pamäti súboj jeden na jedného, kde šesťdesiatšesťročný John Malkovich nakladá Colinovi Farrelovi. Práve nevyužitie skvelých vedľajších hercov a nulové budovanie sveta nájomných vrahov filmu dosť škodí. Možno sa o to autori ani nesnažili a chceli ísť skôr dramatickou linkou, no keďže ani tá nestojí za nič, film upadá do stratena.

Ava: Bez súcitu (Ava) © 2020 Bonton Film SK

Ak zoberieme do úvahy, že Ava má jeden a pol hodiny a z toho akcia trvá maximálne dvadsať minút, je to sakra málo. Keby však príbehová výplň bola slušná dráma, dokázal by som sa s tým zmieriť, avšak tento príbeh je násobne horší ako v prípade Atomic Blonde, a to je už čo povedať. Ava prichádza naspäť do rodného mesta a snaží sa napraviť pomery vo svojej rodine. Prichádza však bez jediného dôvodu po ôsmich rokoch, asi sa jej cnelo.

Táto príbehová výplň je natoľko nudná, že keď sa riešili „rodinné problémy“ iba som prekrúcal očami a dúfal, že sa čoskoro už skončí. Neviem prečo, no zakaždým, keď hlavnú úlohu drsného nájomného vraha stvárňuje žena, musia tam trepať milostné romániky a podobné nezmysly.

Ava teda ostáva ďalším nepodareným pokusom o ženskú verziu Johna Wicka. Priemerná akcia, nevyužité herecké obsadenie a hlúpa dramatická linka z filmu robí výrazný podpriemer, na ktorý sa rýchlo zabudne.