Platená verzia YouTube pod názvom Premium (v minulosti Red) nie je na našom trhu ešte dostupná, ale pomaly sa rozširuje do sveta a viac investuje do nového pôvodného obsahu. Postupne by sa tak z YouTube mal stať konkurent Netflixu a ďalších podobných služieb.
Medzi streamingovými službami je už teraz silná konkurencia, najmä v USA, ale oproti konkurentom má však YouTube jednu zásadnú výhodu. Vie, čo máme radi. Takmer každý z nás totiž trávi na tomto videoportáli aspoň nejaký čas. Ostatné služby majú dáta len o svojich predplatiteľoch, YouTube takmer o všetkých.
A začína to využívať. Skvelým príkladom je film Karate Kid z roku 1984, ktorý sa dočkal viacerých pokračovaní. Diváci sa na YouTube pozreli dohromady už miliardu hodín obsahu, ktorý súvisí s touto filmovou klasikou. Tento rok sa ako YouTube Original dočkal premiéry desaťdielny komediálny seriál Cobra Kai. Odohráva sa 30 rokov po udalostiach pôvodného filmu a v hlavných úlohách sa vracajú Ralph Macchio a William Zabka, ktorý stvárnili známych antagonistov. Dnes už ako dospelí muži čelia novým výzvam, ktoré však riešia starým spôsobom. Pomocou karate a vzájomnej rivality.
Prvé dve epizódy seriálu sa dajú pozrieť zadarmo. Za ďalšie však treba v krajinách bez Premium služby platiť samostatne, čo sledovanie seriálu značne predražuje. Reakcie na seriál sú však nanajvýš pozitívne a chystá sa i druhá séria. Snáď sa teda dočkáme.
V prípade YouTube však nepôjde len o klasické seriály, ale aj o iné druhy televízneho obsahu. Pre indický trh už dnes napríklad vyrába talkshow v jazyku Hindi o krikete. A musíte uznať, že keď sa na na veci pozeráte týmto spôsobom, možnosti sú obrovské. Trhy, na ktoré sa chce YouTube popri anglofónnych krajinách zamerať, sú už spomínaná India, ale aj Japonsko, Mexiko, Nemecko a Francúzsko.
Okrem rozšírenia na nové geografické, či jazykové trhy, oznámil YouTube koncom júla aj ďalšie nové plány. Chce viac dlhšieho a kvalitnejšieho obsahu. Spoločným menovateľom nových produkcií má byť však striedmosť v nakladaní s rozpočtom. Globálna šéfka spoločnosť pre obsah Susanne Daniels na nedávnom stretnutí s novinármi hovorila o tom, že nebudú vynakladať na jednotlivé projekty také rozpočty ako sme zvyknutí o HBO a postupne aj pri produkciách Netflixu, či Amazonu, ktorý aktuálne chystá napr. veľkovýpravný seriál zo sveta Pána prsteňov. Verí však, že vedia urobiť skvelý obsah za menej peňazí.
Čerstvou ukážkou nového prístupu má byť sci-fi seriál Origins z britskej produkcie, ktorý bude mať premiéru túto jeseň. Čoskoro tak budeme môcť posúdiť, ako sa im v tom bude dariť. Origins však vyzerá ako stávka na istotu, keďže za jeho výrobou stojí firma Left Banks Pictures, ktorá stojí za úspešnými sériami ako Wallander, Strike Back, či The Crown.