RepoHudba: Darren Smith, Terrance Zdunich

Autormi príbehu a hudby k filmu Repo: Genetická opera! je dvojica Darren Smith a Terrance Zdunich. Druhý menovaný si vo filme zahral aj jednu z úloh – vykrádača hrobov. Celkovo pre film skomponovali až 64 skladieb, ktoré síce nie všetky boli použité vo filme, ale napriek tomu drží tento film rekord v počte zložených skladieb pre jednu snímku. Oficiálny soundtrack obsahuje len 22 základných a podstatných skladieb. Produkciu a nahrávania hudby mal na starosti člen skupiny X-Japan Yoshiki Hayashi.

Samotná filmová hudba vychádza z klasickej koncepcie muzikálových čísiel, ale narába s ňou značne voľne. Vo viacerých skladbách si speváci „len tak“ niečo pospevujú a na prvý pohľad to vyzerá, ako keby to celé ani nepasovalo k sebe. Naopak iné skladby najmä zo záveru sú tradičným spievaným “rozhovorom“ viacerých postáv a dokonca sa dočkáme aj opernej árie v podaní anglickej divy Sarah Brightman, ktorá stvárnila postavu Blind Mag. Štýl hudby by sa dal definovať ako rocková opera s prvkami punku, gothicu a pridružených žánrov. Asi niet skladby, v ktorej by nebolo počuť gitaru, či už akustickú, alebo elektrickú, väčšinou s overdrivom. Rovnako sa k slovu dostanú čiastočne vplyvy elektronickej hudby, ale nie v nejakej príliš výraznej miere.

Niektoré skladby by sa dali prirovnať napríklad k vrcholným kúskom Meat Loafa z osemdesiatych rokov a niektoré zase naopak patria skôr k jednoduchším skladbám v punkovom habite. Medzi tieto skladby patrí napríklad Seventeen, ktorej spracovanie väčšine ľudom okamžite pripomenie kombináciu Avril Lavigne so štylizáciou Evanescence, ale na druhú stranu ide asi o najmelodickejšiu pieseň v celom filme. Zároveň je to aj jedna z mála chytľavých skladieb soundtracku, ktorý trocha trpí na menšiu zapamätateľnosť jednotlivých piesni. Toto je asi najväčší problém celého soundtracku. Skrátka, nenájdu sa tu “hitové“ piesne, čo však svojím spôsobom nemusí byť vždy na škodu a hudba takto funguje viac ako celok.