Rok: 2009

Réžia: Patrick Tatopoulos
Scenár: Danny McBride, Dirk Blackman
Kamera: Ross Emery
Hudba: Paul Haslinger
Hrajú: Michael Sheen, Bill Nighy, Rhona Mitra, Steven Mackintosh, Kevin Grevioux…

Underworld 3: Vzbura LykanovMálo svetla, tvrdšia hudba a veľký boj. To vás čaká, ak sa vyberiete do kina na film Underworld: Vzbura lykanov. Už podľa názvu je jasné, že tretí diel zo série príbehov o upíroch a vlkolakoch bude plný akčných scén, napätia a samozrejme, nemôže chýbať láska. Film, ktorý vznikol podľa počítačovej predlohy si už našiel svojich fanúšikov po celom svete. Nečudo, veď tradícia upírov vo filme siaha až do jeho počiatkov (Nosferatu, 1922).

V treťom diely úpírsko-vlkolakovskej ságy nás režisér Patric Tatopoulos zavedie ešte do čias, keď to všetko začalo. Dostaneme sa v čase až na úplný začiatok príbehu.. Na svete existovali upíry, ľudia a lykani (vlkolaci). Vlkolaci slúžili upírom ako otroci. Držali si ich vo svojej pevnosti ako „lacnú pracovnú silu“. Až kým sa a nenašiel jeden vyvolený, ktorému Victor (Bill Nighy) kráľ upírov dovolí viac, než tým ostatným. Urobil však chybu. Lucian (Michael Sheen) a Sonja (Rhona Mitra), Victorova dcéra, sú si bližší, než je to medzi upírmi a lykanmi možné.

Oproti minulým dielom sa hlavnej úlohy krásnej upírky zhostila herečka Rhona Mitra (Doomsday), ktorá nahradila Kate Beckinsale. Fanúšikovia však nemusia vešať hlavu, Rhona Mitra je totiž typovo i hereckým výkonom podobná svojej predchodkyni. Pre rolu vodcu vlkolakov Luciana si Tatopoulos zvolil Michaela Sheena (Kráľovstvo nebeské).

92 minút s upírmi a vlkolakmi milovníkov fantasy príjemne naladí. Príbeh, ktorý nemá byť a nie je ničím prevratným je klasickou „oddychovkou“. Nenáročnosť, hra s efektmi a dobré masky sú výstižnými charakteristikami pre tento film. Samozrejme, nebude to iba o boji. Štipka romantiky v podobe zakázanej lásky otroka Luciana a upírskej princeznej Sonji musí byť. Romeo a Júlia na trochu temnejší spôsob. A ako to už býva, tam kde dvaja muži (i keď ide o otca a milanca) majú radi jednu ženu nastáva problém.

Underworld 3: Vzbura Lykanov Underworld 3: Vzbura Lykanov

Filmu sa dajú vytknúť niektoré scény, ktoré sú pritmavé. Film je síce z upírskeho prostredia, ale diváci v tme až tak dobre nevidia. Drobný, no za to do očí bijúci detail ušiel i maskérom a to Sonjine oči.

Koniec príbehu je dramatický a samozrejme otvorený. Veľmi dobre naväzuje na prvý diel Underworldu. Takže všetci, ktorých film zaujme si môžu všetky tri diely pozerať stále dookola. Ak máte radi tento filmový žáner, budete spokojný. Aj tretí diel zo série Underworldov je dobrý a stráviteľný. Ak máte teda radšej tmu než denné svetlo, zájdite si do kina na „light“ horor.

/