Zrodila sa hviezda @ 2018 Warner Bros. Zrodila sa hviezda @ 2018 Warner Bros.

Každá filmová generácia potrebuje prežiť niečo, čo zažila tá predošlá. Aspoň takto o tom zrejme uvažuje Hollywood, keďže sa rozhodol nakrútiť už tretí remake romantickej drámy Zrodila sa hviezda (A Star Is Born, 1937). V aktuálnom prevedení si Bradley Cooper zahral hviezdu country hudby Jacksona Maiena, ktorý objaví mladú talentovanú speváčku Ally (Lady Gaga).

A Star Is Born

hudobný, dráma, romantický
2018 / 136 min. / MP 12

Bradley Cooper
Eric Roth, Bradley Cooper
Samotný námet nie je ničím výnimočný, no ako režijný debut od Bradleyho Coopera vás film prekvapí – je tu totiž cítiť pevné vedenie filmu. Navyše, už od prvých sekúnd, čo ho uvidíte stáť na pódiu a s gitarou spievať chytľavé pesničky, sa cítite ako na koncerte skutočnej country hviezdy. Akonáhle však svetlá zhasnú a ľudia odídu, charizmatický chlapec z Arizony je preč. Alkohol, samota a nemožnosť sa s nikým porozprávať bez toho, aby ho brali za hviezdu, sa na Jacksonovi prejavujú v tom najhoršom.

To sa čiastočne zmení potom, čo natrafí na Ally, mladú speváčku, ktorá sa však hudbou neživí a berie ju skôr ako koníček. Jackson ju pozve na svoj koncert, odvezie ju luxusným lietadlom, a ona tak začína spoznávať život celebrity. Výber Lady Gaga ako mladej Ally bola trefa do čierneho, pretože kto iný môže vedieť o hviezdnom vzostupe viac ako popová kráľovná. Navyše, s absolútne prirodzeným výzorom bez šialených kostýmov je z nej nečakane atraktívna žena.

Spoločné koncerty Jacka a Ally si užijete plnými dúškami, Práve neuveriteľná chémia medzi nimi je veľké plus. Aj keď ide o hudobný film, nečakajte megalomanské skladby a grandiózne vystúpenia ako v La La Lande. Film sa stále drží pevne nohami na zemi. Nič to však nemení na fakte, že väčšina skladieb vo filme je naozaj perfektná, chytľavá a najradšej by ste sa postavili v kine a začali spievať s nimi.

Nejde to bez chýb a tou hlavnou je dĺžka snímky. Niečo cez dve hodiny stopáže vás prvé dve tretiny filmu nudiť nebude. Akonáhle sa Ally stane hviezdou a Jack sa ďalej utápa v alkohole, začnete mať pocit, že film vám už nemá čo ponúknuť a on aj naozaj nemá. Asi posledných 20 minút filmu už len čakáte, kam vyústia príbehy postáv.

Bradley Cooper aj napriek tomu odviedol výborný režijný výkon a ponúkol nám charizmatické duo a skvelé skladby. Pokiaľ teda máte chuť na romantickú drámu s výbornými hercami, Zrodila sa hviezda je ideálna voľba.