Prístupnosť: MP 12

Réžia: James Mangold
Scenár: Patrick O’Neill
Hudba: John Powell
Kamera: Phedon Papamichael
Hrajú: : Tom Cruise, Cameron Diaz, Peter Sarsgaard, Jordi Mollà, Viola Davis, Paul Dano, Falk Hentschel, Marc Blucas a iní

Zatiaľ spolu, zatiaľ naživeTom Cruise po komédii Tropická búrka a historickej dráme Valkýra zatúžil opäť stvárniť akčného hrdinu. Rozhodoval sa medzi niekoľkými filmami: thrillerom Salt, ktorý o pár dní príde i do našich kín, drámou The Tourist a do tretice akčnou komédiou, ktorej scenár prešiel prstami údajne až tucta scenáristov. Cruisa prilákal humorný nádych filmu, no podmienkou bolo, že si postavu agenta Roya Millera zmení podľa svojich predstáv. Do úlohy hlavnej ženskej protagonistky sa uvažovalo nad Evou Mendezovou, no napokon máme tú česť s Cameron Diazovou. Dvojica si už spolu zahrala asi pred dekádou v romantickom mysterióznom thrilleri Vanilkové nebo.

Roztržitá June narazí na letisku vo Wichite do sympatického Roya Millera, no zdá sa, že ich cesty sa majú rozísť na check-ine, kde June zastavia zamestnanci letiska. Roy usúdi, že takto je to lepšie, keďže tuší, že na ceste sa môžu vyskytnúť problémy. Na jeho prekvapenie sa June tesne pred štartom napokon do takmer prázdneho lietadla dostane. Ich flirtovanie preruší turbulencia, počas ktorej sa June poleje nápojom. Kým sa na toalete snaží napraviť škody a dodať si odvahu a sexepíl, Roy je „nútený“ pozabíjať celú posádku lietadla. Keď Roy núdzovo pristane v poli, vysvetlí June riziká, ktoré jej hrozia a potom ju veľmi šarmantne nadroguje. June sa na druhý deň preberie vo svojej posteli a nie je si istá, čomu (a komu) veriť.

Tom Cruise ako Roy Miller a Cameron Diaz ako June Havens v akčnej komédii Zatiaľ spolu, zatiaľ nažive Tom Cruise ako Roy Miller v akčnej komédii Zatiaľ spolu, zatiaľ nažive

To, že Tom Cruise si užíva polo-pomätené postavy ste si mohli všimnúť v spomínanej Tropickej búrke. Ak sa radi pozeráte na to, ako si herec svoju prácu užíva, na Cruisovom špičkovom a gentlemanskom agentovi, ktorý balansuje na hranici zdravého rozumu, si pochutnáte. Do úvahy ale treba vziať jeho opotrebenie v roli nezničiteľného agenta a aj vek (hoci naň nevyzerá), pre ktorý už nie je takou silnou atrakciou mladej generácie. Celkovej príťažlivosti filmu nepomáha ani Cameron Diaz, ktorá akoby už nemala v romantickej roli čo ponúknuť. Hoci v nedávnej dráme My Sister’s Keeper dokázala, že má na viac, opäť sa vrátila k ľahšiemu žánru. Napriek dobrému prvému dojmu, sa napokon aj tak dočkáte obligatórnych trapasov a dievčenského jačania – som ochotná uznať, že to môže byť viac vinou toľkokrát prepracovaného scenára (a nízkych žánrových nárokov na ženskú rolu).

Vek oboch ústredných hercov sa podpísal pod najslabšie filmové príjmy v Cruisovej dvadsaťročnej histórii. Dátum narodenia je však preceňovanou záležitosťou a ak dáte komédii šancu, postará sa Vám o veľmi príjemne strávený čas. Humor je svieži, príbeh nikdy nestagnuje a okrem Ameriky si prezriete i malebný Salzburg a horúcu španielsku Sevillu, do ktorej sa premiestnia preslávené býčie zápasy. Hudba šitá na mieru a zaujímavé akčné scény, ktorých sa rozumne nesnažili natlačiť do filmu čo najviac, sú čerešničkou na tomto letnom filme.

Tom Cruise ako Roy Miller a Cameron Diaz ako June Havens v akčnej komédii Zatiaľ spolu, zatiaľ nažive Tom Cruise ako Roy Miller a Cameron Diaz ako June Havens v akčnej komédii Zatiaľ spolu, zatiaľ nažive

Zatiaľ spolu, zatiaľ nažive nebude patriť k vrcholom Cruisovej ani Diazovej kariéry, ale táto komédia sa môže pochváliť tým, že oproti iným letným béčkam naozaj pobaví. A tak si stačí odpovedať na jedinú otázku: sú pre vás ústrední herci už pristarí, alebo nie? Mládež si možno nájde pre ňu vhodnejšiu snímku, no konečne tu máme akčnú romantiku pre stredné ročníky, ktorá nepochádza z pier paní Pilcherovej, Steelovej či Lindströmovej.