Prístupnosť: MP

Réžia: Jennifer Flackett, Mark Levi
Scenár: Joseph Kwong, Paula Mazur, Mark Levin, Jennifer Flackett
Kamera: Stuart Dryburgh
Hudba: Patrick Doyle
Hrajú: Abigail Breslin, Jodie Foster, Gerard Butler, Michael Carman

Zabudnutý ostrovV južnom Pacifiku sa nachádza raj, ktorý nepatrí nikomu, až kým sa naň neprikmotrí vedec Jack Rusoe (Gerard Butler) a jeho sčítaná inteligentná dcéra Nim. Sopečný ostrov sa stáva tajným domovom nekompletnej rodinky. Kým Jack, mimochodom najkrajší chlap na ostrove, sa zaoberá morským planktónom, mladučká Nim (Abigail Breslin) sa na niekoľko hektárovom pozemku zabáva po svojom. Sem-tam číta dobrodružné príhody Alexa Rovera, občas surfuje (po internete), sem-tam sa zhovára s múdrym tuleňom, či s podivným, no zato inteligentným vtákom, o ktorom som sa na prírodopise určite učil, lenže..no…je to už dávno…

Treťou do partie dôležitých postáv je neurotická a riadne bláznivá Jodie Foster v úlohe Alexandry Rover, spisovateľky, ktorá v dobrodružnej literatúre nemá konkurenciu, a v reálnom živote nemá odvahu. Už štyri mesiace sa bojí vyjsť na čerstvý vzduch, sedí doma pred počítačom, a po rozume jej v jednom kuse behá Alex Rover a jeho spletitý osud.

Po rozpačitom začiatku plnom vysvetľovania, plnom podivných gýčových snových scén a animácií, v ktorých sa nad posteľou Nim vznášajú kadejaké meče z kníh Alexa Rovera, sme svedkami typickej rodinnej dobrodružnej komédie. Dobrodružná je už len preto, že je v nej ostrov, a keďže v bežnej civilizácii je opustený, či zabudnutý ostrov konotáciou neutíchajúcej akcie, máme sa na čo tešiť. A to, vážení a milí, nie je všetko. V tom filme je aj more a Fidži a leguán. No dovidenia.

Zabudnutý ostrov Zabudnutý ostrov

Zabudnutý ostrov je však aj rodinný film. To znamená, že si v ňom kúsok umenia nájde mamička, otecko, synáčik i dcérenka. Babičkám a dedkom sa bude zdať táto komédia možno príliš rýchla, ale unavení z nej určite nebudú. Možno si ešte z nostalgie pustia prídavok od Indianu Jonesa. A tu platí, že hrušky a jabĺčka sa miešať nemajú, pretože Harrison je Harrison, Dundee je Dundee, Abigail je Abigail a Gerard je určite fešák.

Celý príbeh sa odvíja od faktu, že síce skúsená, no stále mladá Nim musí stráviť na ostrove sama dve dlhé noci plné nástrah a tmy a divných zvukov. Ako to už väčšinou v takýchto filmových príbehoch býva, dve noci sa pretiahnu na dobu neurčitú a ostrov navštívi jeden nevítaný hosť. Aby sme predišli sklamaniu, povedzme si na rovinu, že nebude tajomný, ale kapitalista. Takže, žiadna duchárina.

Jodie Foster si svoju úsmevnú úlohu poriadne užíva a v podstate len vďaka nej možno hovoriť o tomto filme ako o komédii. Alexandra Rover je schizofrenička so sklonmi rozprávať sa so svojim vlastným vzorom, ktorý si už literárne dávno vysnívala, no zatiaľ nemala odvahu ho stretnúť. Dospelé obecenstvo sa na jej gagoch zrejme len pousmeje, no pozor na deti. Tie môžu z kresiel pri istej koštalácii hviezd aj povypadávať.

Zabudnutý ostrov Zabudnutý ostrov

Réžie Zabudnutého ostrova sa ujala málo známa Jennifer Flacket, ktorá má okrem scenáru k tomuto filmu zatiaľ na konte napríklad scenáre k filmom Cesta do stredu Zeme, Wimbledon a Malý Manhattan.

Zabudnutý ostrov vďaka talentovanej Abigail určite osloví mladšie publikum. Je vhodný však aj pre tých, ktorí obľubujú priamčiaru zábavu s trochou hollywoodskej naivnosti. Je to taká typická moralitka na nudný večer.

/